Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Og hvorfor? Hva gjør han/hun bra/dårlig? Anonymous poster hash: 4298c...c57
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Leste en artikkel i Dagens næringsliv som "traff" veldig. Den forklarer hvorfor jeg forlot min forrige jobb (pga bud nr 2, 4 og 5), og hvorfor jeg er i tvil mht min nåværende (bud nr 8, 9 og 10): 10 bud for en god leder Her er de ti viktigste grunner til at dine beste folk forlater deg. 1) Du klarte ikke utløse engasjement hos dem. Menneskelig natur gjør det rett og slett vanskelig å ikke engasjere seg i områder man faktisk brenner for. 2) Du klarte ikke utfordre intellektet deres. Smarte folk kjeder seg der det ikke skjer noe. 3) Du klarte ikke sette i gang kreatitivitet hos dem. Flinke folk har behov for å være med å sette sin signatur på noe. 4) Du klarte ikke utvikle evnene deres. Uansett hvor flink en person er, hun kan utvikle seg videre. Du må ikke legge hindringer for denne utviklingen. 5) Du klarte ikke gi dem en stemme. Talentfulle mennesker sitter på en mengde gode ideer og observasjoner. 6) Du brydde deg ikke nok. Folk stiller ikke på jobb først og fremst for å få betalt, studier har vist at andre ting er vel så viktig. Du må bry deg på et personlig nivå. 7) Du ledet ikke. En virksomhet som ikke ledes, er en virksomhet som ganske snart får problemer. Da drar folk. 8) Du så ikke deres bidrag. De beste lederne tar ikke æren selv, de gir den til andre. 9) Du gav dem ikke mer ansvar. Folk tar gladelig imot mer jobb, hvis det også kommer med mer ansvar og kompensasjon. 10) Du klarte ikke oppfylle forpliktelsene dine som leder. Løfter er verdiløse helt frem til de blir holdt. Dersom du bryter et løfte du har gitt til medarbeiderne dine, drar de ganske snart. Anonymous poster hash: 2d80d...cc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå