Gå til innhold

Skuffa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på 2 år. Samboer er nettopp begynt å studere og synes starten er slitsom, mye inntrykk etc og det skjønner jeg. Han sier han er så sliten så det ender med at jeg gjør nesten alt av husarbeid og det som har med vår datter å gjøre. Han henter henne i bhg, vasker sine treningsklær, snakker med henne og herjer litt med henne , men ellers sitter han med dataen og surfer mens jeg gjør husarbeid, tar meg av datteren vår, lager mat, skifter bleie etc. Jeg føler det er skikkelig skjevfordeling. Har tatt det opp med han,men da sier han at jeg var likedan jeg startet å studere, at jeg ikke gjorde husarbeid, men det blir litt vanskelig å sammenlikne for da hadde vi ikke barn. Jeg spurte han for eks om han kunne legge fiskekaker på en langpanne for å varme i ovn, men det orket han ikke. Er dette noe jeg skal akseptere eller har han gått for langt? Jeg tenker hvis det er på samme måten om 2 uker bør jeg ikke akseptere det

Anonymous poster hash: 3ec40...7b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dere er i ferd med å gå i millimeter-fella. Måle og vurdere hvem som gjør og ikke gjør hva. Da mister dere omsorg og respekt for hverandre.

Anonymous poster hash: dbedb...32d

Skrevet

Vi har en datter på 2 år. Samboer er nettopp begynt å studere og synes starten er slitsom, mye inntrykk etc og det skjønner jeg. Han sier han er så sliten så det ender med at jeg gjør nesten alt av husarbeid og det som har med vår datter å gjøre. Han henter henne i bhg, vasker sine treningsklær, snakker med henne og herjer litt med henne , men ellers sitter han med dataen og surfer mens jeg gjør husarbeid, tar meg av datteren vår, lager mat, skifter bleie etc. Jeg føler det er skikkelig skjevfordeling. Har tatt det opp med han,men da sier han at jeg var likedan jeg startet å studere, at jeg ikke gjorde husarbeid, men det blir litt vanskelig å sammenlikne for da hadde vi ikke barn. Jeg spurte han for eks om han kunne legge fiskekaker på en langpanne for å varme i ovn, men det orket han ikke. Er dette noe jeg skal akseptere eller har han gått for langt? Jeg tenker hvis det er på samme måten om 2 uker bør jeg ikke akseptere det

Han bør skjerpe seg, ellers kan han rett og slett ikke kombinere studier og småbarn!

Har studert nå i tre år. I løpet av skoledagen min gjør jeg det meste pga samboer som har lange dager på jobb. Jeg står opp og gjør meg selv og barna klare, leverer i barnehage, drar på skolen (1 time hver vei); kommer hjem, henter i bhg, lager middag, hjelper med lekser, følger til aktiviteter, gjør husarbeid, legger unger. Klokka 21.30 kan jeg sette meg ned med bøkene. Jobber hver tredje helg også. Vi har tre barn, 1 i bhg og 2 på barneskolen. Du kan vise ham dette, og si at dette er normale dager for studenter med barn (er mange av oss i klassen).

Anonymous poster hash: bbc39...b2e

Skrevet (endret)

Jeg synes du overreagerer. Dere er to. Gi mannen litt slack nå helt i starten.

Endret av Virginia!
Skrevet

Jeg tenker at dere bør ha sånn omtrent like mye fritid hver?

Du har vel også full jobb?

Skrevet

Har han begynt denne uka synes jeg du kan gi ham litt slakk. Og noe av husarbeidet kan vel vente til han har overskudd? Men jeg hadde ikke orket å ha det sånn i lengden. Du må forklare ham at du også blir sliten etter jobb, og trenger fritid/egentid

Skrevet

Kjære vene!

Han har AKKURAT begynt. Han henter i barnehagen og leker med ungen. Hvor mang bleier er det han har inngått å skifte liksom??

Og hvor mye husarbeid har hopet seg opp på den uka han har gått på skole.

Virkelig altså. Gi fyren litt slakk! Oppmuntre han isteden for å klage. La heller noe av husarbeidet fare nå de første ukene. Kos dere sammen de fø timene i døgnet fra ungen blir hentet i barnehage og til hun legger seg!

Anonymous poster hash: 969ee...180

Skrevet

Når man har barn og hjem sammen så kan man faktisk ikke tillate seg å fraskrive seg alt ansvar bortsett fra litt lek, ærlig talt. Hva hvis du hadde tillatt deg det samme, skulle dattera deres gått sulten i møkkete klær og med et minimum av stimuli? Barn og familieoppgaver er ikke noe man bare kan velge bort.

Så krevende er det ikke å studere altså. Jeg jobber fullt og studerer ved siden av, kjenner mange som gjør det samme. Samtlige av oss yter fullt på hjemmebane fordet.

Gled deg til eksamensperioden hans...

Anonymous poster hash: 5b998...0ec

Skrevet

Her var det litt ulike svar og jeg skjønner begge sidene. Det hoper seg opp husarbeid fort. Kjøkkenet blir fort rotete, spisestolen til datter må vaskes, klesvasken vokser fort. Han fikk møte en kompis noen timer samt slappet av på senga mens jeg passet datter så jeg føler jeg er raus.

Skrevet

Det er greit at det er mye inntrykk idet man begynner på et studie. Men om man ikke takler noe utenom skoledagene nå i begynnelsen, hvordan i all verden tror han da at han skal greie å være familiefar og samtidig studere nok.

Å studere vil gjerne si å følge obligatorisk studie, eller i det minste forelesninger. Avhengig av studiet kan det være han kan greie å gjøre unna mye at lesingen i løpet av dagen, men han må belage seg på å studere også på kveldstid.

Utover det må han gjøre sin del i hjemmet, ikke bare overlate alt til deg og være gratispassasjer selv.

Gi ham noen få dager til (to uker er altfor lenge), og så sier du at dere må finne en rutine slik at ting fungerer også når han må bli strukturert med studiet sitt.

Anonymous poster hash: 718f0...3ea
Skrevet

Begynte ikke de fleste studium på torsdag.? Så i går..?

Anonymous poster hash: 39027...d2f

Skrevet

Fantastisk

Anonymous poster hash: 00a6a...aa9

Skrevet

Han bør skjerpe seg, ellers kan han rett og slett ikke kombinere studier og småbarn!

Har studert nå i tre år. I løpet av skoledagen min gjør jeg det meste pga samboer som har lange dager på jobb. Jeg står opp og gjør meg selv og barna klare, leverer i barnehage, drar på skolen (1 time hver vei); kommer hjem, henter i bhg, lager middag, hjelper med lekser, følger til aktiviteter, gjør husarbeid, legger unger. Klokka 21.30 kan jeg sette meg ned med bøkene. Jobber hver tredje helg også. Vi har tre barn, 1 i bhg og 2 på barneskolen. Du kan vise ham dette, og si at dette er normale dager for studenter med barn (er mange av oss i klassen).

Åh.. Glemte å si at selve studiestarten kan sammenlignes med en ferietur i forhold til det som kom etterpå!

Skrevet

Bare vent til nr 2 kommer:) og nr 3... Og kanskje nr 4...

Anonymous poster hash: 1ce26...a85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...