Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Han begynner på skulen neste år. Jeg vet at mye kan skje på ett år, men her må det skje ett mirakel. Han kan ikke telle riktig til 5, flere lyder han ikke kan si, har stort sett 1-2 tisseuhell hver dag, kan ikke skrive noen bokstaver, holder blyanten i tversovergrep. Har PPT timer i bhg, så får ekstra ressurser. Anonymous poster hash: 5da6e...7f8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Vet du, for et år siden tenkte jeg det sammen om min gutt! Han kunne ingenting av det du nevner (bortsett fra at han går på do selv og har ikke uhell). For bare et halvt år siden tenkte jeg ar jeg skjønte ikke hvordan barnet mitt skulle bli skolemoden. Men du har rett i at mye skjer på et år. Gutten min har begynt på skolen denne uken og det går SÅ bra! Bare i sommer har veldig mye skjedd mtp modenhet. Nå kan jeg ikke se for meg at han skulle gått bare noen måneder lengre i barnehagen. Han kan holde blyanten riktig, telle til over 20, konsentrere seg, hører på læreren, kan mange bokstaver, osv. Men jeg merker på hele han at han var blitt klar i løpet av det siste året. Det handler ikke om hvilken tall eller bokstaver de kan, men mer om de er klare for skolehverdagen. Det kan komme raskere enn du tror! Det er mye læring og forberedelse siste året i barnehagen. Bra du fått ppt på banen, de kan skaffe hjelp om det trengs. Jeg vil bare påpeke at mye kan skje på kort tid:) Plutselig står gutten der og er klar for skolen uten at du helt har fått det med deg! Anonymous poster hash: 45ff4...9fe
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Takk for beroligende ord andre solskinnshistorier? HI Anonymous poster hash: 5da6e...7f8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Min nyblevne andreklassing har hatt tisseuhell nesten hver dag i første klasse, og det er visst nokså vanlig, sier de på skolen. Men nå er han helt tørr! Og bokstaver lærer de jo å skrive på skolen. Det skjer masse dette året fremover, det går sikkert fint. Anonymous poster hash: b90b9...bc2
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Hvis han ikke lærer seg dette før han begynner på skolen, gjør det noe? Han lærer etterhvert, i sitt eget tempo. Ingen ønsker at ens barn skal slite med noe som helst. Det gjør vondt å vite, å se at barnet ikke mestrer det "alle andre" mestrer. Å se det skriftlig fra Ppt, barnehage og skole. Men vet du, så lenge det er ørlite fremgang, innsatsvilje og pågangsmot, kommer man langt. Anonymous poster hash: b016f...c3b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Å skrive bokstaver og holde blyanten riktig er ikke noe must å kunne et helt år før skolestart. Det man bør kunne er imidlertid å gå på do, å kle på og av seg og kunne konsentrere seg nok til å ta imot beskjeder. Og dessuten fungere sosialt med andre barn. Anonymous poster hash: b6a5b...7ad
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Tren på dogåing. Resten ordner seg. Slapp av - de lærer det de skal av bokstaver og tall, blyantgrep og lesing på skolen. Ppt er allerede inne, da er dere også nokså trygge på at han vil få den hjelpen han ev. vil komme til å ha behov for. Senk skuldrene, du, dette ordner seg! Anonymous poster hash: c3733...5bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå