Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Det som startet som felles økonomi har nå blitt til at han betaler alle regninger mens jeg betaler alt til barna, og klær og mat. Vi er gifte, men jeg tenker mye på om dette vil få konsekvenser for meg hvis vi skilles. Hus og bil står på begge selv om han betaler. Anonymous poster hash: 6fc80...21d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Har inntrykk av at dette er ganske vanlig når det er felles økonomi. En av grunnene til at jeg syns det er litt dumt å ordne seg sånn. Når det er sagt får det vel ingen konsekvenser, så lenge dere er gift og hus og bil står i begges navn. Men så klart, hvis dere blir uvenner kan det jo brukes mot deg... "Jeg har betalt alt på hus og bil, mens GU bare har kjøpt mat og sløst bort penger på for dyre klær til deg og ungene" Anonymous poster hash: a4fd8...4a3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 GU = du Anonymous poster hash: a4fd8...4a3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Så lenge dere ikke har skrevet ektepakt, så er alt som er erververvet i ekteskapet deles likt. Anonymous poster hash: 504c7...b4b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Samme hvem som betaler hva. Ved skilsmisse deler en det som er ervervet etter at ekteskapet ble inngått Anonymous poster hash: 504c7...b4b
Mostly Harmless Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Kvinnefellen er vel at han eier hus og bil, mens hun eier gardiner, klær og oppspist mat. Så lenge du står som eier på hus og bil, er det uten betydning at han betaler.
aanonym Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Vi betaler begge inn til en regningskonto, der alt inkl huslån blir trukket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå