Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Virket det for deg, hvor mye gikk du ned? Fikk du noen bivirkninger av det så du måtte slutte? Anonymous poster hash: aed1a...69e
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Jeg lever mer eller mindre i ketose. Funker fint. Har gått ned over 20 kilo på lavkarbo/ketose. Har ikke fått noen bivirkninger, men kan få litt kramper i beina dersom jeg ikke tar magnesium tilskudd.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Jeg lever mer eller mindre i ketose. Funker fint. Har gått ned over 20 kilo på lavkarbo/ketose. Har ikke fått noen bivirkninger, men kan få litt kramper i beina dersom jeg ikke tar magnesium tilskudd. Hvor lang tid brukte du på det? Tar du noen andre tilskudd enn magnesium? Har du prøvd kosttilskuddene på ketolysesiden? Anonymous poster hash: aed1a...69e
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Hehe jeg har brukt litt over 1 år. Jeg kavet litt etter jul. Gikk ned 10 kilo på 10 uker når jeg var flink i vår. Jeg tar magnesium, multivitaminer, og kalsium med D-vitamin om vinteren dersom jeg kjører meierifritt. Har ikke prøvd kosttilskuddet på ketolysesidene nei.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Hehe jeg har brukt litt over 1 år. Jeg kavet litt etter jul. Gikk ned 10 kilo på 10 uker når jeg var flink i vår. Jeg tar magnesium, multivitaminer, og kalsium med D-vitamin om vinteren dersom jeg kjører meierifritt. Har ikke prøvd kosttilskuddet på ketolysesidene nei. Takk for svar Hvordan vet du at du holder deg i ketose? Regner du ut karbohydratene hver dag, bruker du ketostix eller merker du det bare rett og slett? Hi Anonymous poster hash: aed1a...69e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Jeg har gått på ketose siden mai og har gått ned 14 kg. Bruker en keostix dersom jeg er usikker, men det er veldig sjeldent. Tar magnesium og d-vitamin. NB: Ketose er kun for de som skal mye ned i vekt Anonymous poster hash: f1ee5...40f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Jeg har gått på ketose siden mai og har gått ned 14 kg. Bruker en keostix dersom jeg er usikker, men det er veldig sjeldent. Tar magnesium og d-vitamin. NB: Ketose er kun for de som skal mye ned i vekt Anonymous poster hash: f1ee5...40f Takk for svar Så når du ikke bruker ketostix, så bare vet du det? Man blir vel vant til hva sånn ca varene inneholder kanskje. Merket du noen bivirkninger? Jeg skal ned veldig mye i vekt desverre Anonymous poster hash: aed1a...69e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 Takk for svar Så når du ikke bruker ketostix, så bare vet du det? Man blir vel vant til hva sånn ca varene inneholder kanskje. Merket du noen bivirkninger? Jeg skal ned veldig mye i vekt desverre Anonymous poster hash: aed1a...69e Var en periode på 1,5 ukes tid etter 2,5 måneder hvor jeg hadde veldig vondt i hodet, men det er veldig normalt. De fleste får ketose hodepinen en gang etterhvert, da er det viktig å bare fortsette, den gir seg. Dersom du går ut og inn av ketose vil du ha hodepine hele tiden, Mange sier man skal ha i seg mye fett når man går på ketose, men mye betyr ikke uendelig. Fett inneholder mye kalorier, men dersom du får i deg mer en du forbrenner av fett går vinningen opp i spinningen Få i deg masse grønnsaker Det glutenfrie knekkebrødet på Rema inneholder bare 1,1 karbo per skive og smaker godt Den mørke sukkerfrie sjokoladen de har inneholder en del karbo, men det er for det meste sukkeralkoholer som er lovlig siden det ikke påvirker blodsukkeret. Husk å lese innholdbetegnelsen på maten du kjøper, og lag mye fra grunnen av. Anonymous poster hash: f1ee5...40f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 Var en periode på 1,5 ukes tid etter 2,5 måneder hvor jeg hadde veldig vondt i hodet, men det er veldig normalt. De fleste får ketose hodepinen en gang etterhvert, da er det viktig å bare fortsette, den gir seg. Dersom du går ut og inn av ketose vil du ha hodepine hele tiden, Mange sier man skal ha i seg mye fett når man går på ketose, men mye betyr ikke uendelig. Fett inneholder mye kalorier, men dersom du får i deg mer en du forbrenner av fett går vinningen opp i spinningen Få i deg masse grønnsaker Det glutenfrie knekkebrødet på Rema inneholder bare 1,1 karbo per skive og smaker godt Den mørke sukkerfrie sjokoladen de har inneholder en del karbo, men det er for det meste sukkeralkoholer som er lovlig siden det ikke påvirker blodsukkeret. Husk å lese innholdbetegnelsen på maten du kjøper, og lag mye fra grunnen av. Anonymous poster hash: f1ee5...40f Tusen takk for masse tips Er det dette knekkebrødet du mener, det fra Brisk? https://kolonial.no/media/uploads/public/0/126/109726-ebfc7-product_detail.jpg Anonymous poster hash: aed1a...69e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 Tusen takk for masse tips Er det dette knekkebrødet du mener, det fra Brisk? https://kolonial.no/media/uploads/public/0/126/109726-ebfc7-product_detail.jpg Anonymous poster hash: aed1a...69e Det er fra Brisk, ja, men den pakken jeg har er lik bare blå. Anonymous poster hash: f1ee5...40f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 Det er fra Brisk, ja, men den pakken jeg har er lik bare blå. Anonymous poster hash: f1ee5...40f Takk Jeg har og den blå, tror det bildet er litt gammelt. Håpte det kanskje var noen andre du visste om, jeg synes de fra Brisk er litt myke. Har du noen gode oppskrifter du har lyst til å dele? Hi Anonymous poster hash: aed1a...69e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #12 Skrevet 19. august 2016 Takk Jeg har og den blå, tror det bildet er litt gammelt. Håpte det kanskje var noen andre du visste om, jeg synes de fra Brisk er litt myke. Har du noen gode oppskrifter du har lyst til å dele? Hi Anonymous poster hash: aed1a...69e Til middag spiser jeg som regel det samme som resten av familien bare kutter ut ris, potet og pasta og heller forsyner meg ekstra av grønnsakene. Til lunsj forsyner jeg meg fra salatbaren i kantina på jobb. Dersom jeg spiser kvelds blir det ofte eggerøre med røkelaks, speilegg og lignende Anonymous poster hash: f1ee5...40f
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. august 2016 #13 Skrevet 19. august 2016 Takk for svar Hvordan vet du at du holder deg i ketose? Regner du ut karbohydratene hver dag, bruker du ketostix eller merker du det bare rett og slett? Hi Anonymous poster hash: aed1a...69e Jeg merker at jeg er i ketose. Har optimal fettforbrenning og kjenner nå etter ferien at jeg ikke er i full ketose. Ligger litt høyere på karbohydratene siden vi er 1 måned på ferie i Kroatia. Brukte ketostix i starten.
beef sister Skrevet 19. august 2016 #14 Skrevet 19. august 2016 Nei, men jeg har sett resultatene etter at flere rundt meg har prøvd det. Fellesnevneren er rask vektnedgang, og omtrent like rask vektoppgang (pluss noen ekstra kilo) - det gjelder samtlige. Det har nok blitt litt for tøft å leve lavkarbo resten av livet. Kjenner to som har fått veldig stygge utslett.
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. august 2016 #15 Skrevet 19. august 2016 Hodeverken kommer bl.a av at du avsukres. En grunn kan også være at du begynner å spise ren mat. Husk derfor på å få i deg nok fett og salt i starten. Fettet holder deg mett og gjør overgangen enklere. Deretter trenger du ikke så masse fett som en annen her også sier. Det blir litt sånn; du spiser low carb, du er high fat. Kroppen tar fettet du allerede har, du trenger ikke å tilsette noe særlig dersom har en del selv ☺ Jeg vil anbefale deg å være forsiktig med både disse knekkebrødene og med sukkeralkoholer i starten. Det kan stagnere vektnedgangen og for mange gjør sukkeralkokoler at sukkertrollet våkner og man har lyst på noe hele tiden. Spis ren mat og finn oppskrifter på det 😊
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #16 Skrevet 19. august 2016 Jeg har gått på ketose siden mai og har gått ned 14 kg. Bruker en keostix dersom jeg er usikker, men det er veldig sjeldent. Tar magnesium og d-vitamin. NB: Ketose er kun for de som skal mye ned i vekt Anonymous poster hash: f1ee5...40f 14 kg siden mai, 10 som moota forteller om? Det kan du klare mye enklere med vanlig mat og Grete Roede🙂 Anonymous poster hash: 6380f...2bb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #17 Skrevet 19. august 2016 Bare vær sikker på at du tar et gjennomtenkt valg Mange tror de kan bruke ketose og ekstrem lavkarbo som slankekur også gå tilbake til norsk bondekost med poteter, brød og bløtkake til fest når målet er nådd, det kan du ikke Jeg kjenner flere som har gjort der, men kroppen har jo vent seg til en helt annen måte å forbrenne, forbruke og lagre energi på så når du plutselig innfører høykarbomat igjen går kroppen bananas og lagrer som en gal. Kompisen til mannen la på seg 17 kg igjen på et blunk, og de la seg ulekkert på midjen. Han så plutselig feitere ut enn gan var før ketosekuren startet Du tar et valg for livet. Du må kunne se for deg at lavkarbo er et kosthold du kan ha resten av livet. Det er ikke en kur, det er en ny livsstil Etter å ha sett flere venner og kollegaer bomme på dette, gå først ned på lavkarbo også opp igjen når de innførte karbohydrater igjen fant jeg ut at det ikke er veien for meg Jeg vil være slank, men jeg vil også kunne unne meg en potet, et kakestykke i selskap, litt lørdagsgodt osv. Så jeg valgte grovkarbo på Grethe roede vis. Det fungerer utmerket. Går ned ca 1 kg i uka Anonymous poster hash: 5f9b8...fac
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #18 Skrevet 19. august 2016 14 kg siden mai, 10 som moota forteller om? Det kan du klare mye enklere med vanlig mat og Grete Roede Anonymous poster hash: 6380f...2bb Det virket dårlig for meg Anonymous poster hash: aed1a...69e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #19 Skrevet 19. august 2016 Hodeverken kommer bl.a av at du avsukres. En grunn kan også være at du begynner å spise ren mat. Husk derfor på å få i deg nok fett og salt i starten. Fettet holder deg mett og gjør overgangen enklere. Deretter trenger du ikke så masse fett som en annen her også sier. Det blir litt sånn; du spiser low carb, du er high fat. Kroppen tar fettet du allerede har, du trenger ikke å tilsette noe særlig dersom har en del selv ☺ Jeg vil anbefale deg å være forsiktig med både disse knekkebrødene og med sukkeralkoholer i starten. Det kan stagnere vektnedgangen og for mange gjør sukkeralkokoler at sukkertrollet våkner og man har lyst på noe hele tiden. Spis ren mat og finn oppskrifter på det Hva er det i knekkebrødene som kan stagnere vekten? Hi Anonymous poster hash: aed1a...69e
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. august 2016 #20 Skrevet 20. august 2016 Hva er det i knekkebrødene som kan stagnere vekten? Hi Anonymous poster hash: aed1a...69e Akkurat det vet jeg ikke. Har bare hørt om veldig mange som merker at vektnedgangen stopper opp når de i perioder spiser slike. Jeg er medlem i en lavkarbogruppe på facebook med mange tusen medlemmer. Her er det minst ukentlig diskusjon om disse. Men du må jo bare prøve deg frem ☺☺
Hannepålandet Skrevet 20. august 2016 #21 Skrevet 20. august 2016 Jeg opplevde ketose som positivt. Ble veldig fokusert. Ikke påvirket av svingninger i blodsukkeret. Og gikk bed 12 kg på 8 uker. Dette er 7mnd siden og jeg har klart å holde vekta.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #22 Skrevet 20. august 2016 Jeg klarte også å holde vekta da jeg gikk over på vanlig kosthold. Men jeg brukte nok et år på å sakte innføre grovbrød og knekkebrød, potet og annet, sukker spiste jeg ikke på to år... Holdt vekta i seks år og gjennom to graviditeter. Etter andre graviditet var ca halvparten av kiloene tilbake, og satt bom fast. Da jeg prøvde lavkarbo for vektnedgang for andre gang (skulle ned 8-10kg) så virket det ikke på kroppen min. Prøvde ulike mengder karbo, men fikk det ikke til. Ble gravid igjen. Nå har det gått 10 år siden første vektnedgang, og jeg klarer endelig å gå ned i vekt igjen, men denne gangen teller jeg kalorier, ikke karbo. Anonymous poster hash: ed739...2c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå