Gå til innhold

Sommerfest og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert år er min mann og jeg invitert til noen naboer på sommerfest på denne tiden.

Vi kjenner de fleste som er inviterte på andre måter enn via naboene.

Disse festene er alltid hyggelige og det er aldri noe tull. Noen blir litt fulle men det har aldri blitt bråk av det. Vi er alle godt voksne. Alle har passert 40 år.

Alt i alt er vi ca 20 stk som skal dit.

I dag kom det en melding fra vertsskapet:

Hei. Nå er det en uke til sommerfesten og vi gleder oss. Alt er i rute med stoler og bord og mat er bestillt. I år som alle andre år, tar alle med det de selv skal drikke. I år ønsker vi at dere holdere dere til øl, vin og cider. Altså ikke vodka (eller annen sprit) eller rusbrus. Er egentlig ingen spesiell grunn til ønsket men vi ser at gjestene overholder vårt ønske.

Jeg ble sittende og måpe etter denne meldingen. Det er absolutt ingen andre enn meg som drikker vodka eller rusbrus der. De andre pimper vin og øl. Ikke blir jeg drita heller da jeg alltid passer meg for det. Derimot har det vært noen tilfeller tidligere med noen av vindrikkerne. Jeg drikker nok til at tungebåndet løsner litt men aldri mye. Hadde det vært sånn at jeg hadde blitt dritings, spydd, vært ufin eller noe så hadde jeg skjønt denne meldingen bedre. Skjønner ikke noe av dette.

Mannen ringte meg etter å ha fått meldingen. Han mente vi skulle avlyse og bli hjemme. Jeg mener han kan gå. Selv har jeg ikke noe lyst til å sitte der som eneste som ikke har noe annet enn brus i glasset og eneste edrue personen.

Hvordan hadde dere tatt det om dere var i mine sko?

Anonymous poster hash: 3cf01...a2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har de ingen spesiell grunn til ønsket? Er vel fordi de ikke ønsker noen skal bli drita? Mulig folk har gått over til sterkere saker på natta etter dere har gått hjem?

Anonymous poster hash: ce281...ee3

Skrevet

Glemte å skrive at jeg ikke drikker verken vin, øl eller cider. Synes rett og slett det er ufyselig.

Skrevet

Jeg synes det er veldig merkelig å legge føringer for hva voksne mennesker velger å drikke. Det med spriten kan de jo begrunne med at folk blir for fulle, men rusbrus har vel ca samme prosent som øl? Jeg tror jeg hadde ringt og spurt hva i alle dager dette egentlig handler om.

Skrevet

Hva er forskjellen på cider og rusbrus, er det ikke omtrent samme alkoholprosent?

Jeg tror jeg hadde gått, og hele kvelden hatt synlig alkoholfri drikke i hånden, en boks Pepsi, en halvlitersflaske Farris o.l.

Spørsmålene kommer selvfølgelig, skal du ikke drikke i dag, er du gravid osv. Da ville jeg svart høyt og tydelig "Neida, men jeg liker jo ikke øl og vin så siden vertskapet har bestemt at drinker og rusbrus er forbudt i år blir det en hvit kveld på meg" og smilt stort og uskyldig

Anonymous poster hash: 12eea...558

Skrevet

Hva er forskjellen på cider og rusbrus, er det ikke omtrent samme alkoholprosent?

Jeg tror jeg hadde gått, og hele kvelden hatt synlig alkoholfri drikke i hånden, en boks Pepsi, en halvlitersflaske Farris o.l.

Spørsmålene kommer selvfølgelig, skal du ikke drikke i dag, er du gravid osv. Da ville jeg svart høyt og tydelig "Neida, men jeg liker jo ikke øl og vin så siden vertskapet har bestemt at drinker og rusbrus er forbudt i år blir det en hvit kveld på meg" og smilt stort og uskyldig

Støtter denne! Drikk solo i glass. Det går ikke å unngå å se!

Anonymous poster hash: a4ee6...bfe

Skrevet

Både merkelig og frekt. Har de valgt å ha fest med alkohol er det rart å legge føringer på hvilken type alkohol dere får drikke.

Jeg hadde nok blitt hjemme.

Er du tøff sender du en SMS og spør hva som er greia og forklarer at du føler deg truffet. Mest sannsynlig er det en misforståelse.

Anonymous poster hash: ec695...5e1

Skrevet

Traff naboen utenfor her i sted og spurte hvorfor de plutselig la disse føringene for hva folk får drikke.

Svaret var at de hadde vært på en fest tidligere i sommer og der hadde dette vært gjennomført. Var såååå koselig fest asså.

Når jeg spør om de i det hele tatt var klar over at det bare er jeg som på tidligere fester har drukket vodka og rusbrus, måtte de inn med maten før den ble ødelagt.

Så med andre ord virker det som et innfall de har fått.

Jeg har bestemt meg for å ikke gå. Heller ta en fest/bytur med venninner.

Vurderer å skrive på facebookgruppa for sommerfesten at jeg ikke kommer da jeg ikke har lyst til å sitte med vann/brus i glasset. Men ay jeg håper de får en knallfin fest.

Mulig det er barnslig å skrive noe sånt. Men må bestemme meg innen mandag.

Skrevet

Traff naboen utenfor her i sted og spurte hvorfor de plutselig la disse føringene for hva folk får drikke.

Svaret var at de hadde vært på en fest tidligere i sommer og der hadde dette vært gjennomført. Var såååå koselig fest asså.

Når jeg spør om de i det hele tatt var klar over at det bare er jeg som på tidligere fester har drukket vodka og rusbrus, måtte de inn med maten før den ble ødelagt.

Vurderer å skrive på facebookgruppa for sommerfesten at jeg ikke kommer da jeg ikke har lyst til å sitte med vann/brus i glasset. Men ay jeg håper de får en knallfin fest.

Hvorfor blir det såååååååååå mye koseligere av å drikke øl enn rusbrus??? Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan drikke rusbrus, men cider.....de ligger jo på omtrent samme alkoholprosent. Så en eplecider er ja, men smirnoff ice er nei. For noen rare folk.

Anonymous poster hash: ec40b...60b

Skrevet

Ikke barnslig. Det hadde jeg gjort.

Anonymous poster hash: 0a2b1...359

Skrevet

Hadde skrevet:

"Beklager, kommer ikke på festen grunnet andre planer, der jeg kan drikke akkurat det jeg vil. Kos dere"

Skrevet

Ærlig talt. Dette blir for dumt. Det er rett og slett pinlig. Man kan da ikke legge føringer for hva gjester skal ha med seg og ikke ha med seg på en fest for godt voksne folk!

Enten hadde jeg ringt dem og spurt hva i all verden de mener med dette, eller så hadde jeg blitt hjemme. Hvis du dukker opp med sprit, skal de kaste deg ut, da?

Dette må være særs pripne folk som mangler noen antenner.

Skrevet

Helt merkelig. Jeg vet om noen som har praktisert at ingen skal ta med seg sprit, fordi en ellers hyggelig mann forandrer helt personlighet når han får det i seg, og han klarte ikke å motstå det heller, så festen ble ikke kjekk for noen (særlig ikke hans kone). Men å si ikke rusbrus, men cider? Nei, her hadde jeg ringt og tatt en prat for å finne ut hva som egentlig ligger bak.

Skrevet

Hadde skrevet:

"Beklager, kommer ikke på festen grunnet andre planer, der jeg kan drikke akkurat det jeg vil. Kos dere"

Jeg hadde skrevet:

"Siden jeg ikke er særlig glad i vin og øl velger jeg å droppe sommerfesten som er viet til det temaet i år, håper vi kan ha et annet tema neste år. Kos dere"

Skrevet

Jeg tror jeg hadde gått på festen, men tatt med rusbrusen min! Hva kan de gjøre når du drikker den? Kanskje de kan ha tenkt litt "feil", at sprit er sprit, når rusbrus egentlig er som øl/cider og ikke sprit?

Anonymous poster hash: cd0d3...58a

Skrevet

Klart du går og drikker akkurat hva du vil!

Så lenge du er snill og grei og på nett med de andre ville noen form for demonstrasjon eller reaksjon på det være uhørt.

Anonymous poster hash: 6cbea...2b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...