Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Føler ikke jeg klarer å føde. Fikk nettop skikkelig angstanfall når jeg sto i dusjen. Trodde jeg skulle besvime. Jeg kommer ikke til å klare å presse ut en unge... Hva gjør jeg? Trenger ikke kritikk om at dette burde jeg tenkt på. Dette kom kastende over meg... 😢 Anonymous poster hash: f6cdb...453
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Dette er kvinnekroppen laget til og du trenger ikke bekymre deg for om du klarer siden kroppen jobber automatisk (i de fleste tilfeller ) 😊 Anonymous poster hash: fc9c5...6ef
Førstemann Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Prøv å holde fast ved de rasjonelle argumentene. Som nevnt over her, en fødsel er naturlig og vi er laget for det. Skjønner godt du er engstelig, men skriv deg en liste og les den når du føler ubehag.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Helt naturlig å bli redd når det nærmer seg fødsel hi. Jeg fikk også litt panikk, i det riene startet, jeg stod å tenkte "å herre min hva har jeg gjort? Dette tør jeg ikke!" Men babyen må ut, og dette klarer du helt fint. Ja det er litt vondt, men glem alle skrekkhistorier og forbred deg på noe fantastisk. For det er det det er. HELT fantastisk. Da fødselen var over følte jeg meg som verdens tøffeste. Vi damer er heldige som får oppleve en fødsel, for det er en uforglemmelig opplevelse Lykke til hi Anonymous poster hash: 12c29...24d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Dette kommer til å gå bra! Du får masse hjelp og du skal ikke gjøre dette alene. Lykke til! Anonymous poster hash: d9122...b90
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Vi er flere! 🙈 Jeg har to uker til termin og får stadig panikk 😱 det har akkurat gått opp for meg at jeg skal føde igjen. Vet ikke om du har flere barn, men jeg har to fra før. Og det er på godt og vondt. Jeg vet hva jeg går til, og det er skremmende men samtidig vet jeg at det går bra til slutt. Det er det jeg prøver å tenke. Det er jo verdens største opplevelse, og litt trist at man ikke helt klarer å glede seg til det.. Men det er vel normalt 😁 Vi klarer dette 💪🏻 Heia oss 😄😅 Etter noen timer er det over og vi har verdens vakreste nurk i armene ❤️ Anonymous poster hash: f26e5...57a
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Og det beste er følelsen du får idet ungen er ute -smertene er helt borte og du kommer seriøst til å føle deg som superwoman!! 👌 Den følelsen hang igjen hos meg i flere uker -følte meg helt rå 😃 Anonymous poster hash: 3f115...66f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 Det er forståelig at du er redd. En fødsel kan virke rå og brutal. Å presse ut babyen er ikke noe du gjør i normaltilstand. Både kroppen og hjernen din går gjennom en prosess når du føder. Kroppen din hjelper til og det gjør faktisk babyen også. La kroppen arbeide. Ikke kjemp imot. Stol på at kroppen din vet hva du skal gjøre. Når tiden er inne for å presse, så trykker du på i takt med kroppen. Og helt ærlig så synes de fleste kvinner at åpningsriene er mye vondere enn å presse ut babyen. Jeg følte ikke at det å presse ut babyen var så brutalt som jeg har sett på tv. Det var strevsomt ja, men også fantastisk! Når du kommer på føden, så si ifra at du er redd, så vil jordmor hjelpe deg til å slappe bedre av. Dette går fint skal du se. Masse lykke til Anonymous poster hash: c3c76...de9
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 Å plutselig være redd for fødselen tror jeg er veldig normalt. Men kvinnekroppen er en fantastisk oppfinnelse som i årtusener har født barn, og gjennom evolusjon perfeksjonert den prosessen det er å føde. Barnet må uansett ut, og hvis du jobber på lag med naturkreftene i kroppen din, så klarer du fødselen fint. Skulle det oppstå noe, så er du uansett i trygge hender på sykehuset. Ja, vi hører og leser skrekkhistorier, men husk at fødsler som ikke går greit, er unntaket, og slett ikke regelen. Alt som er positivt og alle fødsler som går veldig fint, de hører vi sjelden om. Anonymous poster hash: 2fece...86c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 Vet du hva som hjalp meg da angsten tok meg? Jeg tenkte på alle pinglete eller fisefine damer jeg kjenner som har flere barn. Så tenkte jeg videre at "hvis Anne, som hyler bare hun ser en tegning av en veps, og som gråter av smerte om noen tar henne hardt i hånda, klarer å føde tre barn. Ja da skal søren jeg meg klare det!" Det hjalp faktisk. 😊 Anonymous poster hash: cce50...ed4
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 Sette uendelig stor pris på svarene deres. Jeg føler meg litt roligere av det... Har allikevel en konstant klump i magen. Kanskje det blir bedre bare det setter i gang? Denne ventingen er ikke noe gøy... Jeg må bare stole på at kroppen min kan dette og at jeg faktisk overlever. Ser for meg det verste, at noe skal skje både meg og baby vet ikke hvor disse tankene plutselig kommer fra.. Anonymous poster hash: f6cdb...453
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #12 Skrevet 19. august 2016 Sette uendelig stor pris på svarene deres. Jeg føler meg litt roligere av det... Har allikevel en konstant klump i magen. Kanskje det blir bedre bare det setter i gang? Denne ventingen er ikke noe gøy... Jeg må bare stole på at kroppen min kan dette og at jeg faktisk overlever. Ser for meg det verste, at noe skal skje både meg og baby vet ikke hvor disse tankene plutselig kommer fra.. Anonymous poster hash: f6cdb...453 Jeg føler det samme. Sliter med angst til vanlig. Skal tøyes neste uke og fordi om jeg selv har bedt om det så kan man nesten ikke snakke til meg om dagen. Teller ned dager. Har jo visst at jeg skal igjennom en fødsel men nå nærmer det seg litt for fort. Vil jo bli feerdig men samtidig ikke. Uff trodde det var i gang forrige dagen så bare gråt. Det hjalp. Mannen min kom inn og følte meg plutselig trygg. Er så heldig som har han. Vi kommer jo også til å føde på sykehus som gjør meg mer rolig i sjelen. Vet også at det kommer sakte men sikkert i gang så kroppen og hodet fint klarer å samarbeide med hverandre. Vet også at millioner av kvinner går igjennom det samme. Kvinner er skapt av naturen til å føde barn. Skulle hodet få panikk så vet jo kroppen hva den gjør.. Tenker jeg skal la meg selv ha litt panikk også gjør det at jeg kanskje ikke får det😇omvendt strategi. Ha ha.. Ser vi er nå 3 som føder nesten samtidig og vi er alle spente og redde. Vi får samkjøre oss psykisk også går dette fint.. he he Anonymous poster hash: ccebc...3ed
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #13 Skrevet 19. august 2016 Du burde glede deg! Såååå heldig du er! Selv har jeg født 2 barn. Skal ikke ha flere, og ønsker ikke flere. Men jeg kunne godt født en gang til;) Det er altså så spennende! Kjempe spennende, hele prosessen. Jeg blir så ett med kroppen min, og føler en sånn styrke og kontroll selv om det jo gjør ganske vondt Det er helt håndterbart altså! Det kommer til å gå så bra Jeg har ikke brukt noen form for bedøvelse engang, og jeg kan med hånden på hjertet si at det rett og slett er en kjempe fasinerende og spennende hendelse. Skulle ønske jeg kunne født igjen! Anonymous poster hash: f96a6...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå