Gå til innhold

Glad systemet virker ... Politi og bv

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går ringte vi politiet fordi vi så en av naboene fiket til gutten sin... I løpet av 40 min var politiet her og vi hadde ett vitneavhør . Kort tid etterpå så vi politiet ta med seg mannen og ikke lenge etter ble barna hentet av noen som jeg antar må være bv .( barna kjente i hvertfall ikke damene som kom) umulig å ikke få med seg alt dette da vi bor ekstremt tett. I dag er det ikke en lyd fra huset og barna er ikke å se.. Glad det gikk så fort og ting ble tatt tak i

Anonymous poster hash: 3f9ee...c36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går ringte vi politiet fordi vi så en av naboene fiket til gutten sin... I løpet av 40 min var politiet her og vi hadde ett vitneavhør . Kort tid etterpå så vi politiet ta med seg mannen og ikke lenge etter ble barna hentet av noen som jeg antar må være bv .( barna kjente i hvertfall ikke damene som kom) umulig å ikke få med seg alt dette da vi bor ekstremt tett. I dag er det ikke en lyd fra huset og barna er ikke å se.. Glad det gikk så fort og ting ble tatt tak i

Og barna har blitt revet bort fra familien, hjemmet sitt, skolen sin og alt de kjenner. Vet ikke om det er så fantastisk bra alltid.

Anonymous poster hash: f4dd2...84f

Skrevet

Og barna har blitt revet bort fra familien, hjemmet sitt, skolen sin og alt de kjenner. Vet ikke om det er så fantastisk bra alltid.

Det har vært endel "bråk" og tull og tøys med denne familien og det vi så nå var ikke det første vi har reagert på... Barna er svært isolert , under skolealder og ikke i BHG ... Hi

Skrevet

om en mor eller far fiker til ungen sin i offentlighet, tørr jeg ikke tenke på hvordan de kanskje blir behandlet hjemme. Heller at de blir tatt bort fra familie og kjente ting, og forhåpentligvis får starte på nytt med en god familie, enn at de skal gå gjennom hele barndommen med mishandling!!

Jeg er glad du gjorde det, HI, jeg er glad du valgte å ringe! Politi og BV gjør det beste for barna, det er iallefall det jeg tror på!

Skrevet

Det har vært endel "bråk" og tull og tøys med denne familien og det vi så nå var ikke det første vi har reagert på... Barna er svært isolert , under skolealder og ikke i BHG ... Hi

Jeg skjønner.. Det var sikkert nødvendig, men ville bare vise at medaljen har en bakside. Jeg er beredskapsmor og tar i mot disse barna som er i sjokk og krise.

Skrevet

Jeg skjønner.. Det var sikkert nødvendig, men ville bare vise at medaljen har en bakside. Jeg er beredskapsmor og tar i mot disse barna som er i sjokk og krise.

Men tror du det er bedre å vokse opp med vold enn å oppleve sjokket og krisen ved å bli tatt bort fra (voldelige) foreldre?

Anonymous poster hash: 261bf...e81

Skrevet

Så barna bor alene med far? Hvor er mor?

Anonymous poster hash: 9dd53...8dd

Skrevet

Og barna har blitt revet bort fra familien, hjemmet sitt, skolen sin og alt de kjenner. Vet ikke om det er så fantastisk bra alltid. Anonymous poster hash: f4dd2...84f

ok...hva mener du er løsningen da?

Herregud!! For en utrolig hjernedød og tragisk kommentar!

Anonymous poster hash: 73ef9...cd1

Skrevet

Det er synd at løsningen alltid er å fjerne barna fra familien. Fjern den som begår ulovligheter, ikke straff barna ved å ta fra dem alt kjent og kjært. Det er forskjell på klaps og bank...

Anonymous poster hash: 9dd53...8dd

Skrevet

Det er selvfølgelig trist når det skjer. Samtidig er det ikke opp til oss å vurdere hva som er riktig. HI gjorde sin plikt ved å melde fra om straffbare forhold, så er det opp til politi og bv å vurdere hva som skjer videre. Alt vi hvermannsen kan gjøre er å håpe at det løser seg på best mulig, og minst belastende, måte for barna.

Anonymous poster hash: d3946...6b3

Skrevet

Men tror du det er bedre å vokse opp med vold enn å oppleve sjokket og krisen ved å bli tatt bort fra (voldelige) foreldre?

Nei, det mener jeg ikke, men i veldig mange av tilfellene vi har hatt har det blitt tilbakeføring av barna etter alt fra 5 uker til 6 mnd. Barna går da gjennom en tung periode med tilpasning til beredskapshjemmet, ny skole, nye venner og alt som hører med. I tillegg skal de ha samvær med foreldrene som ofte oppleves som belastende. Ofte blir det mange timer i bil hver uke fordi foreldrene har krav på å treffe barna. Når alt begynner å roe seg og de slapper mer av, får vi beskjed om at de skal hjem igjen. Jeg mener at det i mange tilfelle burde vært den voldelige som flyttet ut mens undersøkelsessaken pågår og at han/hun får ha samvær med barna av og til.

Slik som det er nå blir barna behandlet som pakkepost og er dessverre ofre for et litt for dårlig system.

Skrevet

Hva med veiledning?

Stakkars barn

Håper du sover godt nå, hi 😡

Anonymous poster hash: 73dc2...621

Skrevet

Jeg har aldri slått mitt barn, men kjenner til noen familier der jeg vet det har skjedd en eller noen få ganger. I likhet med beredskapsmoren, så er jeg også av den oppfatning at sjokket for barna ved å bli fjernet fra hjemmet vil kunne være uopprettelig traumatisk, slik at man bør være rimelig sikker på at barna faktisk er utsatt for vold og ikke har det godt hjemme, dersom man melder fra.

Anonymous poster hash: 4138f...5b4

Skrevet

ok...hva mener du er løsningen da?

Herregud!! For en utrolig hjernedød og tragisk kommentar!

Anonymous poster hash: 73ef9...cd1

For en utrolig hjernedød og unyansert kommentar.

Hvis man er rimelig sikker på at barna er utsatt for vold, så tenker jeg også at pålegg om at den som utøver den flytter ut og mottar terapi en periode, er en langt bedre løsning.

Skrevet

Denne familien har nok fått flere bekymringer på seg, men det har nok ikke vært nok til å fjerne barna. Kanskje har de takket nei til en rekke hjelpetiltak, man vet ikke. Når man så får melding om vold har man mulighet til å fatte et akuttvedtak og faktisk gjøre noe. Bra du meldte HI, du har gjort ditt, så får du stole på at bvt og politi gjør sitt. Denne saken kan være så enormt mye mer en det som skjedde i går.

Anonymous poster hash: f516c...9b5

Skrevet

Bra HI!

Hvor går terskelen for å melde fra om man ikke melder når man fysisk ser vold mot barnet??

Utrolig at noen kan mene du gjorde feil her. Det er nok av skjulte overgrep som aldri blir oppdaget, så om man faktisk unnlater å melde fra når man ser det i full offentlighet så fatter jeg ikke hva folk tenker er rett å gjøre.

Såklart er det alltid traumatisk for barna å bli tatt bort fra foreldrene, barn vil alltid være lojale uansett overgrep eller ikke. Men i det lange løp vil barna få et bedre og tryggere liv dersom det blir oppdratt under trygge omstendigheter.

Skrevet

Hva med veiledning?

Stakkars barn

Håper du sover godt nå, hi 😡

Anonymous poster hash: 73dc2...621

Vet du.. I natt kommer jeg til å sove uten å bekymre meg over hvordan ståa er innen for det husets fire vegger . Jeg vil ikke våkne av bråk og hyling og barnegråt . Det er mye jeg velger å ikke fortelle her nå , men som politiet sa; når du ser eller mistenker psykisk eller fysisk vold mot barn er det alltid akutt og man har en plikt å melde fra... Hi

Skrevet

Utrolig bra gjort hi, skulle vert flere som deg  :blomst:

Gjest Antarctica
Skrevet

For en utrolig hjernedød og unyansert kommentar.

Hvis man er rimelig sikker på at barna er utsatt for vold, så tenker jeg også at pålegg om at den som utøver den flytter ut og mottar terapi en periode, er en langt bedre løsning.

Det aner du da virkelig null og niks om. Du har ikke hatt denne familien som klienter. Hun kan være person nr 45 som melder bekymring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...