Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Ingen regel uten unntak såklart. Men min oppfatning er at de pene alltid har en fordel de kan spille på. De blir alltid invitert med på sosiale greier, folk liker vel å omgås pene folk? På jobben min blant annet ser jeg dette ofte. De finner ofte en velstående mann og får et liv i luksus. Ser f eks på en frisørbedrift jeg følger på Instagram, de tar bildet av håret bak på mange, men de skikkelig pene tar de bilde og legger ut med ansiktet der. Vanskelig for meg som ikke har så mye naturlig pent. Jeg må jukse meg til å se sånn passe OK ut. Hvorfor er det slik at folk foretrekker de pene? Anonymous poster hash: cb27d...255
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Tror folk har litt mer respekt for pene folk og liker og bli sett sammen med dem. Tror noen føler deg stolte over å være sammen med dem Anonymous poster hash: 0f799...c9d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Jeg vet ikke om jeg er enig, de som fløyt på utseende i ungdommen, som var populære blant guttene og i "eliten" i tenårene er de som sitter med falmet hår og rosa lebestift i kassa på REMA og ser utlevd og slitne ut i dag De som bar helt ordinære, kanskje litt skolenerde, ikke i de populære gjengene, de har høyere utdanning, gode jobber, trygge ekteskap og har blomstret i voksen alder. I dag er de uten tvil de peneste.... Ingen regel uten unntak selvfølgelig 😉 Anonymous poster hash: 473f1...723
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Tror folk har litt mer respekt for pene folk og liker og bli sett sammen med dem. Tror noen føler deg stolte over å være sammen med dem Anonymous poster hash: 0f799...c9d Akkurat det tror jeg og! Anonymous poster hash: cb27d...255
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Det er en god del forskning på at det faktisk er en sammenheng mellom et pent ytre og suksess i livet. Pene mennesker er tiltrekkende på andre folk, har ofte bedre selvtillit (og dermed lettere for å få venner, jobber osv) Dette er selvsagt KUN et snitt, det finnes selvsagt pene mennesker med miserable liv og mindre attraktive mennesker med fantastiske liv. Men jevnt over er det lettere å gå gjennom livet som "pen" enn som "mindre pen" https://www.nrk.no/viten/pene-mennesker-tjener-mest-1.3200372 Anonymous poster hash: 48ba6...75d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Jeg vet ikke om jeg er enig, de som fløyt på utseende i ungdommen, som var populære blant guttene og i "eliten" i tenårene er de som sitter med falmet hår og rosa lebestift i kassa på REMA og ser utlevd og slitne ut i dag De som bar helt ordinære, kanskje litt skolenerde, ikke i de populære gjengene, de har høyere utdanning, gode jobber, trygge ekteskap og har blomstret i voksen alder. I dag er de uten tvil de peneste.... Ingen regel uten unntak selvfølgelig 😉 Anonymous poster hash: 473f1...723 Ja klart du har de på rema du snakker om og, men jeg tenkte ikke mest på de. De jeg tenker på er de som er født så utrolig vakre. De har alltid nytt store fordeler av det. I voksen alder ser jeg at de nye kollegaene våre som er pene blir fortere tatt inn i varmen hos resten. Vi hadde lønningspils før sommeren, og "alle" gikk da til hun nye pene og ville ha hun til å bli med. Det var ikke i nærheten av slik når jeg startet. Synes bare det er så veldig synd at det skal være slik.. Anonymous poster hash: cb27d...255
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 Det er en god del forskning på at det faktisk er en sammenheng mellom et pent ytre og suksess i livet. Pene mennesker er tiltrekkende på andre folk, har ofte bedre selvtillit (og dermed lettere for å få venner, jobber osv) Dette er selvsagt KUN et snitt, det finnes selvsagt pene mennesker med miserable liv og mindre attraktive mennesker med fantastiske liv. Men jevnt over er det lettere å gå gjennom livet som "pen" enn som "mindre pen" https://www.nrk.no/viten/pene-mennesker-tjener-mest-1.3200372 Anonymous poster hash: 48ba6...75d Takk for link! Var noe sånt jeg var ute etter. Og disse finne seg jo sikkert en pen rik mann de får barn med, og suksessen fortsetter.. 😝 Anonymous poster hash: cb27d...255
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 I arbeidslivet, i hvert fall i den bransjen jeg har erfaring fra, er det utrolig viktig å ta seg godt ut og kunne snakke for seg. Jeg merker veldig forskjell på responsen etter hva jeg har på meg av klær bla. Du må rett og slett stæsje deg litt opp for å bli tatt seriøst, og jeg merker det jo på meg selv også, jeg syns det er vanskeligere å forholde meg til kolleger og samarbeidspartnere som avviker på utseende eller oppførsel. Hvis ikke du klarer å holde orden på deg selv, hvordan klarer du å holde orden på jobben, liksom. Anonymous poster hash: 2754d...d71
Gjest Antarctica Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 Mennesket er en lettlurt skapning.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 De som var penest som ung er ikke like pen som voksne er min erfaring. Så vil jeg si det at hun i kassa på rema kan være verdens mest fantastiske person! Mye bedre enn alle de med høyer utdanning og perfekte liv. Jeg er hun som er midt imellom. Var pen som liten, mindre pen midt i, penere etter fylte 21. Nå er jeg bare gammel 😂 Anonymous poster hash: 680da...c93
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #12 Skrevet 19. august 2016 Jeg vet ikke om jeg er enig, de som fløyt på utseende i ungdommen, som var populære blant guttene og i "eliten" i tenårene er de som sitter med falmet hår og rosa lebestift i kassa på REMA og ser utlevd og slitne ut i dag De som bar helt ordinære, kanskje litt skolenerde, ikke i de populære gjengene, de har høyere utdanning, gode jobber, trygge ekteskap og har blomstret i voksen alder. I dag er de uten tvil de peneste.... Ingen regel uten unntak selvfølgelig 😉 Anonymous poster hash: 473f1...723 Veldig klisje dette du skriver her. Er ikke slik i virkeligheten. Anonymous poster hash: 4c423...130
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #13 Skrevet 19. august 2016 Veldig klisje dette du skriver her. Er ikke slik i virkeligheten. Anonymous poster hash: 4c423...130 På film så 😛 Anonymous poster hash: 680da...c93
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #14 Skrevet 19. august 2016 Jeg vet ikke om jeg er enig, de som fløyt på utseende i ungdommen, som var populære blant guttene og i "eliten" i tenårene er de som sitter med falmet hår og rosa lebestift i kassa på REMA og ser utlevd og slitne ut i dag De som bar helt ordinære, kanskje litt skolenerde, ikke i de populære gjengene, de har høyere utdanning, gode jobber, trygge ekteskap og har blomstret i voksen alder. I dag er de uten tvil de peneste.... Ingen regel uten unntak selvfølgelig 😉 Anonymous poster hash: 473f1...723 Ikke enig der. Hilsen en slik jente 😉 Anonymous poster hash: f2122...48b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #15 Skrevet 19. august 2016 De som var penest som ung er ikke like pen som voksne er min erfaring. Så vil jeg si det at hun i kassa på rema kan være verdens mest fantastiske person! Mye bedre enn alle de med høyer utdanning og perfekte liv. Jeg er hun som er midt imellom. Var pen som liten, mindre pen midt i, penere etter fylte 21. Nå er jeg bare gammel 😂 Anonymous poster hash: 680da...c93 Jeg er ikke enig her. Jeg var veldig vakker som ung og enda vakrere nå kanskje men alle aldre har sin stil. Men er grunnlaget lagt så vil skjønnheten fortsette ut i det voksne liv 😉 Anonymous poster hash: f2122...48b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #16 Skrevet 19. august 2016 Jeg er nok en sånn du sikter til. Jeg synes du dømmer meg litt urettferdig. Du dømmer meg ut fra utseendet. Jeg er ikke bare pen. Jeg er faktisk hyggelig også. Og det er derfor folk vil være med meg. Og jeg er morsom og intelligent. Det er derfor jeg har en bra mann og en bra jobb. Hvis du tror at andre lykkes kun pga sitt utseende har du lav selvfølelse. Anonymous poster hash: 872f2...b9d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #17 Skrevet 19. august 2016 Pene mennesker for raskere forfremmelser, høyere lønn, mer goodwill i bhg, på skole, når de tar høyere utdanning. Og de straffes mildere. Et pent utseende er en ressurs, det er kapital. Sånn har det alltid vært. Anonymous poster hash: e7e9c...7d7
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #18 Skrevet 19. august 2016 Jeg vet ikke om jeg er enig, de som fløyt på utseende i ungdommen, som var populære blant guttene og i "eliten" i tenårene er de som sitter med falmet hår og rosa lebestift i kassa på REMA og ser utlevd og slitne ut i dag De som bar helt ordinære, kanskje litt skolenerde, ikke i de populære gjengene, de har høyere utdanning, gode jobber, trygge ekteskap og har blomstret i voksen alder. I dag er de uten tvil de peneste.... Ingen regel uten unntak selvfølgelig Anonymous poster hash: 473f1...723 Ikke mitt inntrykk. I kassene på Rema sitter pene gutter og jenter i tyveårene som tar mastergrader, ikke noen fra vår generasjon. Vår generasjon har godejobber og rekkehus, og de som var utseendemessig ordinære i skoletiden, de er det enda. Anonymous poster hash: bc060...9f8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #19 Skrevet 19. august 2016 I arbeidslivet, i hvert fall i den bransjen jeg har erfaring fra, er det utrolig viktig å ta seg godt ut og kunne snakke for seg. Jeg merker veldig forskjell på responsen etter hva jeg har på meg av klær bla. Du må rett og slett stæsje deg litt opp for å bli tatt seriøst, og jeg merker det jo på meg selv også, jeg syns det er vanskeligere å forholde meg til kolleger og samarbeidspartnere som avviker på utseende eller oppførsel. Hvis ikke du klarer å holde orden på deg selv, hvordan klarer du å holde orden på jobben, liksom. Anonymous poster hash: 2754d...d71 Bare til orientering: Det er ingen sammenheng mellom utseende/ fremtoning og prestasjoner. Vakre, velkledde mennesker, oppfattes likevel gjerne feilaktig som mer kompetente. Anonymous poster hash: bc060...9f8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #20 Skrevet 19. august 2016 Pen = en ganske stor bekymring mindre + MYE gratis selvtillit. Dermed lite bitterhet. Blir folk av sånt. Anonymous poster hash: 87734...465
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #21 Skrevet 19. august 2016 Min teori er også at dersom du ikke har blomstret utseendemessig før du er 25, så gjør du det aldri. Anonymous poster hash: bc060...9f8
Mamma_til_2 Skrevet 19. august 2016 #22 Skrevet 19. august 2016 Altså jeg er ikke unaturlig pen men etter at jeg ble voksen så har jeg lært meg at ett blidt fjes og en positiv holdning kommer man langt med, man kan være så vakker og yndig man vill men spiller ikke det nonverbale språket på lag så kommer du ingen vei.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #23 Skrevet 19. august 2016 Jeg er nok en sånn du sikter til. Jeg synes du dømmer meg litt urettferdig. Du dømmer meg ut fra utseendet. Jeg er ikke bare pen. Jeg er faktisk hyggelig også. Og det er derfor folk vil være med meg. Og jeg er morsom og intelligent. Det er derfor jeg har en bra mann og en bra jobb. Hvis du tror at andre lykkes kun pga sitt utseende har du lav selvfølelse. Anonymous poster hash: 872f2...b9d Her forenkler du veldig. HI har ikke sagt at pene mennesker blir likt selv om de er uhøflige og mindre intelligente. Faktum som diskuteres her er at høflige og intelligente pene personer i snitt vil være mere populære / klare seg bedre enn høflige og intelligente mindre pene personer. Anonymous poster hash: 48ba6...75d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #24 Skrevet 19. august 2016 Her forenkler du veldig. HI har ikke sagt at pene mennesker blir likt selv om de er uhøflige og mindre intelligente. Faktum som diskuteres her er at høflige og intelligente pene personer i snitt vil være mere populære / klare seg bedre enn høflige og intelligente mindre pene personer. Anonymous poster hash: 48ba6...75d Hvordan defineres vakkert? Om man bruker litt tid på seg selv og stråler selvtillit så vil man selvfølgelig nå lengre. Både i jobbsammenheng og privat.. Anonymous poster hash: f2122...48b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #25 Skrevet 19. august 2016 Men du vet jo ingenting, om hva mennesket kan slite med. Jeg var hun pene, hun som kunne få hvilken gutt jeg ville, jentene var misunnelige på meg, jobbet som modell noen få ganger og, men jeg hatet det. Noen ønsket at jeg skulle begynne som skuespiller og, men igjen jeg ønsket virkelig ikke oppmerksomhet. Men jeg ble grovt seksuelt misbrukt fra jeg var 3 år, min mor ga meg skylden for det, og holdt på med psykisk terror. Den fysiske volden var nesten en befrielse fra det andre. Selvfølgelig så var jeg ikke bare pen, jeg fikk og store perfekte bryst, slank midje og sprettrompe. Fra jeg var 13 år, har jeg fått så mye seksuell oppmerksomhet. Det siste jeg ønsket meg. Og livet har ikke vært lett, ja alle menn vil ha meg, jeg kan velge å vrake. Men 90% av de, vil bare ha sex med meg. Og fordi jeg er så fin, så er de villige til å lyve, og kjempe i måneder for å få meg. Så stikker de en stund etterpå. Og jeg blir jo ikke tatt seriøst, for jeg er jo hun pene, hjelper ikke mye at jeg er lav, og ser yngre ut. Anonymous poster hash: d19a6...683
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå