Gå til innhold

Hva synes dere om vekten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 9 år og er ca 140 og veier 37.5 kg.

Anonymous poster hash: 03eec...b59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er akkurat over grensa til overvekt, så du bør passe på. Hvordan er aktivitetsnivået hennes?

Anonymous poster hash: 6405d...049

Skrevet

Etter det jeg kan se så ligger det innenfor normalvekt kmi 19.1, øverst normalvekt er 19.8.

Men det kommer jo ann på form og fasong også. Om hun er fast i kroppen eller mer dvask.

Jenta mi er 147 cm og 38 kg (11 år) og har da en kmi på 17,6. Hun har alltid vært tynn, mye muskler, veldig aktiv. Men siste året har hun vært mye mer stillesittende pga sykdom, hun har lagt på seg litt. Kroppen er helt forandret. Hun har fått mage og jeg ser jo at mye muskler er borte.

Hun er fortsatt ikke tykk, men er rett og slett i dårligere form. Men så er hun også kommet i puberteten, så kroppen forandrer seg jo.

Nå er vi igang med aktiviteter igjen, så regner med at det retter seg fort da.

Men det er rart å se hvor mye mindre motivert hun har blitt for å være med på aktiviteter hun ikke elsker. Nabogutten som hun er mye sammen med elsker fotball, hun gjør ikke det, men har alltid vært med for han's skyld. På begynnelsen av sommeren var det mye om og men før hun ble med. Ville heller være dommer, heiagjeng osv når de var flere. Nå er hun heldigvis med igjen. Det kom av seg selv ettersom formen ble bedre og hun fikk mer selvtillit igjen. ☺

Anonymous poster hash: 989f3...e96

Skrevet

Vil tro hun er litt "gnudd" men ikke direkte feit

Min jente på 9 er ca 135 cm og drøye 25 kg, hun har alltid vært tynn. Bestevenninnen er et hode høyere og veier over 40 kg, hun er ikke feit men stor i hele kroppen. Store føtter, brede, skuldre, store hender osv, hun er rett og slett kraftig bygd. EM annen venninne er bare litt høyere enn min datter og veier nærmere 60 kg, hun er veldig overvektig

Anonymous poster hash: 37fed...bb0

Skrevet

Takker for svar. Hun er desverre ikke kjempe aktiv. Gikk på fotball/håndball før men ga seg i 3 klasse. Har det litt rundt magen. Vil prøve å gjøre noe med dette. Noen som har tips?

Anonymous poster hash: 03eec...b59

Skrevet

gjør det som en familieaktivitet å gå på turer :) fjellturer, kanskje finne på andre ting også, leige en kano, dra på piknik, klatreparker osv. det viktige er aktivitet, at hun ikke bare sitter i sofaen forann tven hele dagen! Last ned pokemon go til henne ;)

Anonymous poster hash: a6e79...6bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...