Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Noen som har erfaringer med dette? Tenkte prøve det. Er inne i en periode med litt stress, noe som påvirker magen,- søvn og dette går ut over vekta. Er snakk om mellom 3-6 kilo opp til slutt, av erfaring. Noe skyldes tregere mage og mer volum i tarmen av dette, dårlig søvn gir dårligere forbrenning, og forstoppelse og stress gjør i tillegg at kroppen samler væske. Ser det på føtter og fingre i løpet av dagen. Ser at denne kaffen er "slankemiddel",- men tror ikke det er noe mirakelkur,- men har forstått at den øker avføringshyppighet (det er det de som har brukt det sier) og at alle har gått ned 1-4 kilo i løpet av en måned. Noe jeg finner kan være naturlig som følge av en tommere tarm, uten at man dermed har "slanket seg"... Hvis du har prøvd det,- er det denne effekten du også har hatt,- hvis du har merket noe av den? Jeg føler jo at deler av min vektoppgang er "tarmfyll" og væskesamling (skal prøve vanndrivende jeg har fått anbefalt),- og forsvinner dette, vil jeg forhåpentligvis bare gå opp minimalt 1 maks 2 kg den stund jeg vet perioden varer... Nå høres det ut som vekt er veldig viktig for meg,- sannheten er at disse opptil 6kg nesten ikke er synlig, heller ikke på klærne (jeg er 181 cm høy). Problemet er at jeg elsker og jogge. Men jeg er ikke noe lett løper,- og jeg jogger 8-10 km 4-6 gang i uka. Jeg merker begynnende vektoppgang med smerter i knær/legger etter joggetur. Veier meg sjelden. Ca 1 gang i måneden for å "følge med";- men når jeg kjenner disse begynnende smertene så er det bare å veie seg og jeg er da alltid 2-3 kilo tyngre enn normalt. Jeg tåler derfor ikke å veie særlig mye mer før jeg frykter det er fare for gjenstridig betennelse om jeg fortsetter. Må vel legge til at jeg har matchvekt på ca 76 kg,- og at jeg nå nærmer meg 80, og at smerter kommer når vekta snuser på 78.....Så det er ikke noe "mager, fanatisk løpekjærring" dette her altså Er ikke noe krise disse kiloene,- jeg vet de går av når ting roer seg, men 2-3 mndr med litt for mye vekt kan gjøre skade som varer lenger på grunn av jogginga,- og kjenner med årene at det sitter mer og mer,- og lenger og lenger for hver slik periode,- både smertene og vekta,- og jeg tror tiden er inne for å jobbe med at disse vektoppgangperiodene blir minimert både mtp antall kilo,- og varighet..... Slik at jeg kan jogge uten betennelser, smerter eller skader i hvert fall 20 år til (er nå 40) Anonymous poster hash: 3a2af...4ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå