Gå til innhold

Baby hater mageleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4 mnd som hater å ligge på magen. Etter ca et minutt begynner han å hyle og gråte og stanger med ansiktet i matta. Har fått anbefaling om å gå ut av rommet og gjøre noe annet noen minutter slik at jeg ikke blir fristet til å snu han tilbake på magen, men jeg greier det ikke.. Han vræææler!

Noen som har råd til hva jeg kan gjøre? Han ligger så langt bak på dette at jeg må få det til å snu..

Anonymous poster hash: f248d...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en time hos manuellterapeut for å være sikker på at han ikke har låsninger som gjør vondt. Så legger du deg på magen på gulvet sammen med han og leker med han. Snu han på ryggen å la han hvile når han virkelig ikke klarer mer og snu han tilbake på magen når han har hvilt litt.

Anonymous poster hash: a0d74...6cd

Skrevet

De fleste babyer hater mageleie i starten. Ikke la han ligge å skrike ihvertfall. Ligg sammen med han, se i speil,vis han leker osv. Mistenker du at han har vondt kan du bestille time hos manuellterapeut. Om ikke, ta tida til hjelp 😊 det går seg til.

Skrevet

La han få ligge mange korte økter på magen, så han får trent ryggen og nakken. Legg deg overfor ham så dere ligger ansikt til ansikt når han holder hodet oppe.

Anonymous poster hash: 9efbe...738

Skrevet

Få en time hos manuellterapeut for å være sikker på at han ikke har låsninger som gjør vondt. Så legger du deg på magen på gulvet sammen med han og leker med han. Snu han på ryggen å la han hvile når han virkelig ikke klarer mer og snu han tilbake på magen når han har hvilt litt.

Anonymous poster hash: a0d74...6cd

Vi har vært mange runder hos manuelterapaut, og hun mener han skal være bra nå. Har vært veldig stiv i nakken tidligere.

Skrevet

Men ligger du sammen med han eller ligger han alene?

Skrevet

Men ligger du sammen med han eller ligger han alene?

Jeg ligger sammen med ham og forsøker å underholde ham, men det fungerer i max 1 -1,5 minutt

Skrevet (endret)

Jeg ligger sammen med ham og forsøker å underholde ham, men det fungerer i max 1 -1,5 minutt

Snu han og fortsett litt etter en stund 😊 mine har alltid hatet å ligge på magen. Men det ble bedre etterhvert. Plutselig begynner de å snu seg selv osv. Da blir alt bedre 😊 Endret av Mamma til 2 søte
Skrevet

Mine likte heller ikke å ligge på magen. Jeg prøvde korte økter her og der og plutselig så gikk det.

Eldste var ganske treg, klarte ikke å snu seg før hun var 6 mnd. Der mistenker jeg at synet var en del av problemet (oppdaget på 4 års kontroll at hun var nesten blind).

Anonymous poster hash: 068e4...18c

Skrevet

Ett minutt holder da i starten. Prøv heller ett minutt ofte, f.eks en gang i timen når han er våken. Trenger jo ikke bare være på gulvet, men bl.a stellebordet eller på fanget.

Skrevet

Ett minutt holder da i starten. Prøv heller ett minutt ofte, f.eks en gang i timen når han er våken. Trenger jo ikke bare være på gulvet, men bl.a stellebordet eller på fanget.

Det var helsepersonell som mente at siden han lå litt etter på dette burde vi gjøre kort prosess og bare la han ligge..men jeg klarer det ikke. Tar heller mange korte runder om dag.

Skrevet

det gjør de, men veldig viktig og øve uansett, vi starter når han var 4 uker, og når han var 9 uker løftet han hode selv, trening er veldig viktig for utviklingen

Skrevet

Jeg har latt mine ligge på magen f.eks på stuebordet mens jeg satt på gulvet foran dem, da trenger de ikke løfte hodet så høyt for å få øyekontakt og de får litt overblikk i rommet.

Har også hatt de på magen på mitt bryst når jeg satt tilbakelent i sofaen, på magen over lårene mine når jeg satt o.l Da trener de musklene i korte økter mange ganger om dagen. De ble så sterke at ☺️

Anonymous poster hash: 269ad...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...