Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Merker det så tydelig på unger som er op besøk her hvordan de tar etter foreldrene. Ofte er det "dønn" likt! Noen ganger er det positivt men oftere negativt😏 Og jeg kjenner mer og mer at det stemmer . Er foreldrene "ufordragelige" på den ene eller den andre måten, så er ungene det og. Selv om de ser ut som engle barn! Anonymous poster hash: 24916...ac5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Tror det der i stor grad er en myte, for det er ikke mitt inntrykk. På noen ting kan jeg se at foreldre og barn er dønn like, men jeg ser også ofte det motsatte. Jeg tenker at barn plukker opp mye fra venner, søsken, idoler i serier de ser på osv. også. Og i mange tilfeller er det ikke lett å si om det er genetikk eller sosial læring som er årsaken til at foreldre og barns reaksjoner eller atferd likner hverandre, det kan nok ofte være litt av begge deler. Men at det er uansett er viktig å forsøke å være et godt eksempel ovenfor barna når det gjelder hvordan man kommuniserer med hverandre og andre, det er jeg ikke i tvil om . Vi har på egen hånd jobbet oss gjennom en fase som var for et år siden, da barnet kom i førpuberteten og kunne si ting som absolutt ikke var ok til meg i sinne og slamre med dører. For at det skulle bli bedre, måtte jeg også jobbe med hvordan jeg reagerte tilbake og kommuniserte. Nå går det veldig fint, men jeg ser mye av det eksakt samme som vi slet med i fjor i nesten alle familier med barn i samme prepubertale alder, som vi er hos eller har besøk av. Anonymous poster hash: fef4e...150
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Ja! Er enig med deg! Er mangen andre it trykk! Men her vi bor, hvor "alle i hvertfall hver hvem alle er" så hører du fort på ungene hvordan og hvem foreldrene er 🙄. Anonymous poster hash: 24916...ac5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Jeg er også enig, men her ser jeg bare det positive. Morsomt å bli kjent med nye barn der jeg kjenner foreldrene. Kjenner igjen måte å prate på, fakter, ordlegging og i det hele tatt mye av væremåten. Heldigvis har både vi og barna bare hyggelige venner, så det negative ser jeg ikke. Her er det høflige, omtenksomme og fine barn og voksne Anonymous poster hash: 3b9ad...874
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Har mer den erfaring at barna ofte er som de voksne var som barn. Har tre-fire tilfeller der jeg husker foreldre hadde noen særs "bemerkelsesverdig" oppførsler,- noen var positiv, andre negativ, mens en annen var det "Begge veier" med... Jeg er i omgangskrets til disse nå i voksen alder,- det er folk jeg kommer godt overens med,- -og vice verca, nå som vi er blitt voksne. Vi ble venner etter hvert som vi ble eldre, og den siste nå nylig gjennom barn i samme alder. Ser at barna er VELDIG lik i oppførsel som foreldre var- men det er ikke noe igjen av dette hos foreldre nå (tenker da på det jeg husker som negativt), så det er en del av personligheten. Jeg bærer over det med barna og VET de kommer til å skikke seg,- og at det ikke er vondt ment. Vet også at foreldrene ikke nødvendigvis synes det er fint at barna er blitt "som de var";- men de jobber med saken,- slik som deres foreldre gjorde med seg. Har selvsagt eksempler på barn som er som foreldre også, men da er det vel særlig det negative man legger merke til,- og det er vel som jeg kan huske i farten, en del holdninger til autoriteter, samfunn og politiske meninger som skinner gjennom på måten barna snakker til andre på og oppfører seg og respekterer andre og andres ting på.... Det snakkes og brukes uttrykk som man hører barnet ikke har laget seg selv eller hørt fra andre barn... Da skulle flere snakket slik...Om dere skjønner hva jeg mener.. Anonymous poster hash: f3bc7...d06
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Merker det så tydelig på unger som er op besøk her hvordan de tar etter foreldrene. Ofte er det "dønn" likt! Noen ganger er det positivt men oftere negativt😏 Og jeg kjenner mer og mer at det stemmer . Er foreldrene "ufordragelige" på den ene eller den andre måten, så er ungene det og. Selv om de ser ut som engle barn! Anonymous poster hash: 24916...ac5 Så da er de fleste foreldre du kjenner til ufordragelige? Jeg lurer på hvor dere bor, dere som møter på så mye fæle voksne og barn? Oslo? 😆 Anonymous poster hash: acb01...f29
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Så da er de fleste foreldre du kjenner til ufordragelige? Jeg lurer på hvor dere bor, dere som møter på så mye fæle voksne og barn? Oslo? 😆 Anonymous poster hash: acb01...f29 Er det mange fæle voksne og barn i Oslo altså ? Anonymous poster hash: 1f3c6...2db
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 Akkurat det samme her. Hadde feks en 7 åring på besøk i går som gjentok ordene "shit" og "bitch" utallige ganger. Akkurat som faren. Anonymous poster hash: 41e23...fa9
Gjest Antarctica Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 Som de gamle sjunge, så kvidre de unge. Man må bare passe munnen sin og oppføre seg på en måte som tåler å bli imitert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå