Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Jeg har en veldig vond skulder, et punkt bak som verker og verker og verker. Har vært 5 ganger til kiropraktor men føler at jeg bare blir verre. For 7år siden fikk jeg kortison sprøyte av fastlegen i en storby vi da bodde i. Dette hjalp veldig. Det siste året har det begynt å verke igjen og det er verre enn før. Og en del hodepine. Jeg vet ikke om jeg orker mer kiropraktor. Fungerer ikke i dagene etter behandling og føler ikke at det hjelper. Han mente det kunne være en betennelse eller noe forkalkning og lurer litt på å henvise til røntgen. Men vil prøve sånn og sånn først...... Anonymous poster hash: 64fab...1da
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Hvis du blir verre etter fem behandlinger så ville jeg sett etter andre muligheter. Jeg ville ikke fått satt kortison siden du allerede har tatt det der tidligere. Jo flere ganger du tar kortison samme sted, jo større risiko for bl.a. atrofi av muskulaturen. Hvor akkurat er det du har vondt "bak"? Anonymous poster hash: 6c894...7c2
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Viss du tegner en firkant på skulderen på ryggsiden. Så midt i den er d så vondt at fyyy Anonymous poster hash: 64fab...1da
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Viss du tegner en firkant på skulderen på ryggsiden. Så midt i den er d så vondt at fyyy Anonymous poster hash: 64fab...1da
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Viss du tegner en firkant på skulderen på ryggsiden. Så midt i den er d så vondt at fyyy Anonymous poster hash: 64fab...1da
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Da vil jeg gjette på at det bl.a. er muskelen infraspinatus som er veldig stram. Se på dette bildet: http://www.tcmwindow.com/acupuncture/Taiyang/Quyuan-(SI-13).shtml Det punktet på skulderbladet som er i grått (ikke svart) og som det står S.I. 11 under - stemmer det ca. med hvor du har smerten din? Anonymous poster hash: 6c894...7c2
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Ja ca der uten at jeg kan være så mer nøyaktig. Trener øvelser og er mer tøyelig. Men smertene bak der er like ille og blir bare verre, hva kan jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 64fab...1da
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Ja ca der uten at jeg kan være så mer nøyaktig. Trener øvelser og er mer tøyelig. Men smertene bak der er like ille og blir bare verre, hva kan jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 64fab...1da Sjekk om det finnes noen som er god på triggerpunktbehandling med nåler der du bor. Det bør være en terapeut som har god utdannelse i anatomi og funksjonell anatomi. Naprapat eller fysioterapeut som driver privat med nåler er bra. Nåler er raskeste måte å bli kvitt muskelspenninger, dette vil redusere smertene betraktelig nesten med det samme og vil gjøre at det er mindre risiko for at du utvikler betennelse der. Det virker som om du må ha direkte muskelbehandling i tillegg til det kiropraktoren har gjort. Finner du ingen som driver med triggerpunktbehandling med nåler (type IMS - intramuskulær stimuli med twitch), så kan det være et alternativ å finne en fysio eller lignende som driver med trykkbølgebehandling. Men i ditt tilfelle vil trolig nåler gi raskest resultat. Det er nok flere muskler som er medvirkende til problemene dine, så gå til fysio eller naprapat først, de er kvalifisert til å sjekke resten av funksjonen i skulderen din også. Anonymous poster hash: 6c894...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå