Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Min 4-åring har begynt i ny barnehage i dag, og jeg ble litt skuffet over at det på hans avdeling kun er en annen gutt på samme alder. Burde ikke barnehagen ha passet på at det var noen flere gutter født samme år på samme avdeling? Av 2012-barna var det 6 jenter og 2 gutter.. Er jo skikkelig kjipt hvis de to guttene ikke kommer overens! :/ Anonymous poster hash: e9fe8...815
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Er ikke barnehagen som tar inn barn, men opptakskontoret i kommunen. Anonymous poster hash: a1ded...9b9
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Litt kjipt ja. Sitter selv i en litt kjip situasjon der avdelingen fra i fjor (småbarn) er oppløst og helt reorganisert. Og mitt barn havnet uten sine viktigste voksne. På den andre avdelingen er det vårt dream team... Hos oss er det en nyansatt, pedleder som ikke er utdannet barnehagelærer og en vikar som forsvinner etter noen måneder. Sukk. Vet det er barnslig men vurderer å bytte barnehage til neste år, er lei av styringen i barnehagen. Vil ha en barnehage som forstår at stabilitet er viktig. Jeg er visst litt overbeskyttende... Anonymous poster hash: d9cfb...a23
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Er ikke barnehagen som tar inn barn, men opptakskontoret i kommunen. Anonymous poster hash: a1ded...9b9 Kommunen organiserer opptaket, men barnehagen velger hvilke barn som skal få plass hos dem. Til hi, for å snu på flisa, tenk så fint det er for den andre gutten å få en jevnaldrende gutt på sin avdeling da! Tenk positivt! Anonymous poster hash: 08c26...bb6
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Er ikke barnehagen som tar inn barn, men opptakskontoret i kommunen. Anonymous poster hash: a1ded...9b9 Men barnehagen kan vel sikkert plassere barna på avdelinger slik det passer best? Anonymous poster hash: e9fe8...815
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Nå kan ikke barnehagen styre hvor mange barn som er født pr år i deres inntakskrets, erfarer at noen år er "jenteår" og motsatt. Å legge kabalen for avdelinger er dessuten mer komplisert enn gutter og jenter, som foreldre ikke tenker på.... Søsken, barn m spesielle behov mm. Går nok bra skal du se! (Ped.leder) Anonymous poster hash: 9ba06...4e8
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Men barnehagen kan vel sikkert plassere barna på avdelinger slik det passer best? Anonymous poster hash: e9fe8...815 Og det har de sannsynligvis gjort og, selv om det ikke er sånn du ville gjort Anonymous poster hash: 1867c...7d4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Nå kan ikke barnehagen styre hvor mange barn som er født pr år i deres inntakskrets, erfarer at noen år er "jenteår" og motsatt. Å legge kabalen for avdelinger er dessuten mer komplisert enn gutter og jenter, som foreldre ikke tenker på.... Søsken, barn m spesielle behov mm. Går nok bra skal du se! (Ped.leder) Anonymous poster hash: 9ba06...4e8 I en barnehage med 200 barn så skulle man bare tro at de kunne klare å organisere det slik at man fikk gode gutte og jentegrupper på alle avdelinger.. Men men.. Vi får se hvordan det går! Anonymous poster hash: e9fe8...815
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 I en barnehage med 200 barn så skulle man bare tro at de kunne klare å organisere det slik at man fikk gode gutte og jentegrupper på alle avdelinger.. Men men.. Vi får se hvordan det går! Anonymous poster hash: e9fe8...815 Men forstår du ikke at barnehagen har delt som de mener det er best, selv om du ikke er enig. Men som forelder så ser man bare sitt eget barn, mens barnehagen må se alle 200 barn. Og som forelder er det utrolig mange ting ang. fordelingen du ikke vet noe om, det er mange hensyn som skal tas. Anonymous poster hash: 1867c...7d4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Kan han ikke leke med jentene da? De bryr seg vel ikke så mye om kjønn når de er 4? I min 5-årings årskull er det 4 gutter og 2 jenter, men bestevennen hans er en av jentene. De to jentene kommer ikke overens i det hele tatt har jeg forståelsen av, men leker med forskjellige gutter. Både jentene og guttene leker også med barna fra den andre avdelingen når de er ute, og det er de mye. Anonymous poster hash: bb6ef...e7b
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #11 Skrevet 18. august 2016 I en barnehage med 200 barn så skulle man bare tro at de kunne klare å organisere det slik at man fikk gode gutte og jentegrupper på alle avdelinger.. Men men.. Vi får se hvordan det går! Anonymous poster hash: e9fe8...815 Jeg har bare erfaringer med barnehager med rundt 80 barn og vet hvor vanskelig det kan være, vi jobber lenge hver vår med dette. Med så stor bhg kan mye skje iløpet av året også, så han får seg kompis og gode venninner! 😊 Anonymous poster hash: 9ba06...4e8
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 18. august 2016 #12 Skrevet 18. august 2016 Samme problem her. Blir krise den dagen kompisen ikke er i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå