Gå til innhold

Lillelam- spare, gi bort eller selge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva gjør dere med lillelam babyklærne? De er jo så fine og pent brukt, men skal man få solgt de må man ned så mye i pris siden de er brukt at jeg vurderer å bare beholde de selv til eventuelle barnebarn.

Men ser jo på det som svigermor har spart til oss som hun synes var så fint. Mye av det vi ikke bruker fordi det ser veldig gammeldags ut. Så kanskje mine barn ville tenke det samme når jeg drar fram det jeg sparer på 😜

Anonymous poster hash: 7c1a4...1d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville solgt det.

Anonymous poster hash: e8936...cb5
Skrevet

Det fineste gir jeg bort til mine nære venninner og søsken, de som jeg vet setter pris på tingene og kommer til å bruke dem. Ikke vits å spare på tingene med mindre du selv skal ha flere barn.

Skrevet

Jeg sparer det. Men så sparer jeg mye jeg da😜

Skrevet

Jeg er en av de som eeelsker at svigermor har spart på gamle skatter fra hennes unger var små. Hentesettet var blant annet det samme som pappaen brukte. Så jeg sparer på våre skatter. Ungene har hver sin boks som jeg har pakket ting bort i. De tre eldste er nå så store at det er sjeldent ting legges ned der, men det skjer en sjelden gang og de synes det er stor stas at deres barn en gang skal kunne bruke disse tingene. Nå kan det jo hende de ombestemmer seg, og da er det helt greit.

Skrevet

Arver det bort til venninner.

Anonymous poster hash: 45d71...5bb

Skrevet

Arver det bort til venninner.

En liten språkkorreksjon: Du arver ikke bort noe. Du kan si at du lar noe gå i arv, og mottakeren arver det du gir bort eller lar gå i arv. Obs: Ikke noe vondt ment, kun ment som språkhjelp, fordi språk er vanskelig.

Jeg gir bort, ser ikke poenget med å oppbevare noe som neste generasjon neppe vil vurdere å ta i bruk.

Anonymous poster hash: 0c0fc...b7e

Skrevet

En liten språkkorreksjon: Du arver ikke bort noe. Du kan si at du lar noe gå i arv, og mottakeren arver det du gir bort eller lar gå i arv. Obs: Ikke noe vondt ment, kun ment som språkhjelp, fordi språk er vanskelig.

Jeg gir bort, ser ikke poenget med å oppbevare noe som neste generasjon neppe vil vurdere å ta i bruk.

Språk er vanskelig ja. Beklager at jeg uttrykte meg muntlig, når jeg burde ha skrevet meget korrekt skriftlig norsk. Har du sendt epost til Lillelam og påpekt at de bør dele opp firmanavnet sitt i to også? Ikke frekt ment altså. 🖖🏻

Skrevet

Selg de på en Facebook-gruppe som heter kjøp og salg - mini A ture, Wheat, memini, nøstebarn, lillelam (...)

Det er en seriøs side, og du får greit med penger igjen. Jeg har fått over halvparten av hva jeg har betalt selv for enkelte plagg. Les gjennom reglene i gruppa, veldig enkelt og greit :)

Anonymous poster hash: 31317...c4d

Skrevet

Selg de på en Facebook-gruppe som heter kjøp og salg - mini A ture, Wheat, memini, nøstebarn, lillelam (...)

Det er en seriøs side, og du får greit med penger igjen. Jeg har fått over halvparten av hva jeg har betalt selv for enkelte plagg. Les gjennom reglene i gruppa, veldig enkelt og greit :)

Anonymous poster hash: 31317...c4d

Takk for tips! Er jo ikke på Facebook, men kan sikkert få noen venninner/ mannen til å gjøre det :)

Anonymous poster hash: 7c1a4...1d2

Skrevet

Jeg ville beholdt det, gitt det til dine barn som dei kan bruke når dei får 🤗 Det gjor mamma med oss. Var så gøy å bruke mine baby klær på mine egne unger ❤️

Anonymous poster hash: a8738...005

Skrevet

Språk er vanskelig ja. Beklager at jeg uttrykte meg muntlig, når jeg burde ha skrevet meget korrekt skriftlig norsk. Har du sendt epost til Lillelam og påpekt at de bør dele opp firmanavnet sitt i to også? Ikke frekt ment altså. 🖖🏻

Jøss, tråkka jeg på tærne dine? Det var da voldsomt så sur du ble, da. Muntlig kontra skriftlig: skriftlig er skriftlig, muntlig er ikke skriftlig.

Skrevet

Jøss, tråkka jeg på tærne dine? Det var da voldsomt så sur du ble, da. Muntlig kontra skriftlig: skriftlig er skriftlig, muntlig er ikke skriftlig.

Tærne mine er rimelig utråkket. Kommer til å arve bort tøy til kuene kommer hjem.

Skrevet

Jeg skjønner hun blir irritert! Dette er et anonymforum. Ikke en rettskrivningsside. Hun va ikke om dine råd. Hun fikk frem det hun ville. Utrolig irriterende med rettskrivningspolitiet her inne. Er sikkert godt ment, men ingen spør om din hjelp.

Anonymous poster hash: c4df6...7fb

Skrevet

Språk er vanskelig ja. Beklager at jeg uttrykte meg muntlig, når jeg burde ha skrevet meget korrekt skriftlig norsk. Har du sendt epost til Lillelam og påpekt at de bør dele opp firmanavnet sitt i to også? Ikke frekt ment altså.

Ikke for å avspore tråden helt, men egennavn har man lov å skrive slik man ønsker (men man skal da forholde seg til den måte kosekvent). Norsk språkråd har gode og informative sider.

Anonymous poster hash: 09dbd...637

Skrevet

Jeg skal spare det. Er fortsatt ung å ønsker flere barn med tiden så så lenge jeg har lagrings plass til det skal jeg spare på de dyrere tingene.

Anonymous poster hash: 1c347...140

Skrevet

Sparer til evt barnebarn

Anonymous poster hash: dc37b...bda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...