Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Har gått på p-piller i mange år. Hadde høyt blodtrykk på senvinteren, sluttet med p-piller og gikk ned noen kilo - helt supert blodtrykk etter noen uker. Målte igjen i dag, da var det i høyeste laget igjen. Nå har jeg brukt pillen en mnd igjen. Kan det ha sammenheng? Legen foreslo annen prevensjon, men vet ikke om hun egentlig tror det er årsaken ... (når det er sagt, ikke storfornøyd med legen) Anonymous poster hash: 66bfd...a0a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Googler du hypertensjon og p-piller så finner du mye om at p-piller med østrogen kan gi høyt blodtrykk og at man ikke skal bruke slike hormonpreparater om man har høyt blodtrykk. Så ja, det er en kjent sak at p-piller kan gi høyt blodtrykk. Anonymous poster hash: 13529...414
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Ja, det vet jeg. Men lurer mer på hvor sannsynlig det er at jeg etter mange års bruk plutselig får høyt blodtrykk av dem. Anonymous poster hash: 66bfd...a0a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Ja, det vet jeg. Men lurer mer på hvor sannsynlig det er at jeg etter mange års bruk plutselig får høyt blodtrykk av dem. Anonymous poster hash: 66bfd...a0a Det kan du godt få. Kroppen kan endre toleranse for enkelte medisiner, selv om man har tålt dem tidligere. Anonymous poster hash: 13529...414
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Takk. Håper at der er sånn, da bør det være mulig å gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 66bfd...a0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå