Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Jeg vet egentlig svaret selv, men trenger innspill fra utenforstående. Er det uansvarlig å la babyen ligge alene i sengen sin inne og sove mens jeg går utenfor huset i 5 min for å ordne noe? Anonymous poster hash: 28684...608
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Ikke hvis du har babycallen med deg.. Anonymous poster hash: 3fbc0...f03
Gjest Antarctica Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Utenfor i betydningen i hagen eller på terrassen? Det er da OK.
surre_tulle Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Nope. Men dersom du skal ut og kjøre og blir borte i fem minutter blir det litt anderledes - kan skje en ulykke og at ingen veit at du har en baby hjemme. Dersom det skjer noe med deg utenfor huset og naboer ser det veit de sannsynligvis at du har en baby og prøver å finne ut hvor den er.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Nope. Men dersom du skal ut og kjøre og blir borte i fem minutter blir det litt anderledes - kan skje en ulykke og at ingen veit at du har en baby hjemme. Dersom det skjer noe med deg utenfor huset og naboer ser det veit de sannsynligvis at du har en baby og prøver å finne ut hvor den er. Men ville vel tatt rimelig lang tid før naboene fikk vite/ begynte å tenke på babyen? Dersom du skal i hagen/terrassen/låven, 0 problem. Dersom du skal ut på veien/ut i bil, ville jeg i alle fall alliert meg med en hjemmeværende nabo med nøkkel. Type" jeg drar nå, dersom jeg ikke har sagt i fra at jeg er hjemme om 10min, ring meg!" Ville egentlig ikke dratt fra huset... og jeg gikk på låven med babycall da jeg hadde baby, nå vet 5åringen hvor jeg er, dersom det er noe. Anonymous poster hash: 8bb01...e82
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Skulle bare rett utenfor døra og fikse noe som tok omtrent like lang tid som å gå på do. Samboeren min mente det var uaktuelt at jeg skulle gå utenfor huset uten å ta med babyen siden man aldri vet hva som kan skje med babyen mens man ikke er tilgjengelig. Som f.eks. slutter å puste eller blir kvalt av gulp. Jeg forklarte at det hadde man aldri klart å høre på babycall og det er også vanskelig å få med seg om det skjer på natten, men han var like bestemt på at jeg var uansvarlig som i det hele tatt vurderte å gå ut uten å ta med babyen eller å ta med babycall.... Hi Anonymous poster hash: 28684...608
Gjest Antarctica Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Skulle bare rett utenfor døra og fikse noe som tok omtrent like lang tid som å gå på do. Samboeren min mente det var uaktuelt at jeg skulle gå utenfor huset uten å ta med babyen siden man aldri vet hva som kan skje med babyen mens man ikke er tilgjengelig. Som f.eks. slutter å puste eller blir kvalt av gulp. Jeg forklarte at det hadde man aldri klart å høre på babycall og det er også vanskelig å få med seg om det skjer på natten, men han var like bestemt på at jeg var uansvarlig som i det hele tatt vurderte å gå ut uten å ta med babyen eller å ta med babycall.... Hi Anonymous poster hash: 28684...608 Da kan du aldri legge deg og sove heller. Eller ha babyen sovende i vogn utenfor huset. Det blir en helt syk måte å leve livet på... (Og unger drukner ikke i gulp mens de sover. Legg henne på siden, hvis du frykter det, så renner gulpet på puten)
surre_tulle Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Men ville vel tatt rimelig lang tid før naboene fikk vite/ begynte å tenke på babyen? Dersom du skal i hagen/terrassen/låven, 0 problem. Dersom du skal ut på veien/ut i bil, ville jeg i alle fall alliert meg med en hjemmeværende nabo med nøkkel. Type" jeg drar nå, dersom jeg ikke har sagt i fra at jeg er hjemme om 10min, ring meg!" Ville egentlig ikke dratt fra huset... og jeg gikk på låven med babycall da jeg hadde baby, nå vet 5åringen hvor jeg er, dersom det er noe. Anonymous poster hash: 8bb01...e82 Kommer helt an på forholdet til naboen og hvor tett man bor. Hjemmeværende naboer er veldig greit å alliere seg med om man må et ærend mens babyen sover (om man f.eks. har andre barn som må rekke et-eller-annet, greit å slippe og vekke babyen om man ikke må). Men jeg har ikke bare sittet inne når jeg har hatt baby som sov (har tre barn). På dagtid har de ofte ligget ute i vogn og på kvelden når de har lagt seg er det greit å kunne holde på litt i hagen. Nå har jeg tre barn og når minste var baby hendte det seg at om eldste satt og så på barnetv kunne han få beskjed om å komme og hente meg dersom minste begynte å skrike (stor aldersforskjell og jeg titta inn med jevne mellomrom).
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Jeg vet egentlig svaret selv, men trenger innspill fra utenforstående. Er det uansvarlig å la babyen ligge alene i sengen sin inne og sove mens jeg går utenfor huset i 5 min for å ordne noe? Anonymous poster hash: 28684...608 Enig med Pashla. Synes ikke det er uansvarlig å gå til nabohuset for å låne egg eller hente posten borte ved stativene lengre opp i gata osv. Anonymous poster hash: 2de25...646
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Nope. Men dersom du skal ut og kjøre og blir borte i fem minutter blir det litt anderledes - kan skje en ulykke og at ingen veit at du har en baby hjemme. Dersom det skjer noe med deg utenfor huset og naboer ser det veit de sannsynligvis at du har en baby og prøver å finne ut hvor den er. Med den regelen betyr det jo at man ikke burde være alene med baby innendørs heller. Det kan jo skje noe med deg inne i huset, og der ser jo ikke naboene deg...! Og vi f.eks bor i ødemarka. Jeg er alene med baby hele dagen. Går gjerne ut med søpla eller henger ut tøy om baby sover inne... Aldri tenkt på det som mer risikofylt enn om jeg tok meg en tur på vaskerommet... Anonymous poster hash: fd6a7...2b5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 Å være borte i 5 min utenfor huset er selvsagt helt ok. Å hente posten, gå ut med søpla, hente noe i garasjen etc kan msn fint gjøre med en sovende baby innendørs. Det er ikke mulig å ha blikket på babyen 24 timer i døgnet. Anonymous poster hash: 8ab52...c0f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #12 Skrevet 19. august 2016 Hvis din samboer sin ramme skal sette standarden, så kan man faktisk ikke gjøre annet enn å stirre på baby 24 timer i døgnet. Hvis barnet ligger i stuen og du er på kjøkkenet, så kan fortsatt barnet få problemer uten at det oppdages øyeblikkelig. Samboer må slappe av! (Sannsynligheten for at noe skjer, er selvfølgelig liten. ) Anonymous poster hash: 6503d...525
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå