Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Hva gjør jeg når barna virkelig hater en lærer og det ikke er bare mine barn det gjelder, men også eldre barn jeg snakker med og andre barn i mine barns klasser. Det er opplest og vedtatt blant barna at denne læreren er slem, lat og aldri legger opp til gode timer. Hun underviser i gym og kunst og håndverk. Dette var favorittimene til mange av barna. Nå liker "ingen" disse timene. Historiene barna forteller om læreren virker helt ville. Hva bør jeg som mor gjøre? Anonymous poster hash: f4557...582
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Sende en mail til rektor? Anonymous poster hash: c76a6...5f4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Sende en mail til rektor? Anonymous poster hash: c76a6...5f4 Og skrive hva da? Jeg har jo ikke sett noe og vet ingenting annet enn det ungene forteller. Det kan jo være oppspinn og mobbing av en lærer like godt som en udugelig lærer. Anonymous poster hash: f4557...582
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Jeg ville tatt en snakk med kontaktlærer, snakket litt om hva jeg har hørt og jeg er usikker på hva jeg egentlig skal gjøre. Om barnet ditt ikke har noen problemer med denne lærerrn, går det fortsatt utover ditt barn når miljøet i klassen blir dårlig pga en lærer. Det kan ikke være noe hyggelig å gå på skolen om ting er ukoselig. Jeg vil tro læreren kan gi deg tips på hvordan du skal gå frem, hvem du bør snakke med og hvordan. Om det er rektor du skal kontakte personlig elle kan ta en mail til, eller inspektør osv. Som mor har du ett ansvar for hvordan skolehverdagen til ditt barn err, det betyr ikke at selv om ikke ditt barn har problem med denne lærern at det ikke går utove ditt barn. Jeg har hatt en kamp med skolen ang støy og for lite bemanning i klassen til ett av mine barn. Mitt barn klarer seg greit gjennom en støyende dag, men jeg merker på henne at hun blir mer sliten enn hun burde. Og da kan jeg tenke meg hvordan de ungene som ikke takler ett støynivå som er langt over tak er. Anonymous poster hash: bbf55...1d0
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Det finnes jo virkelig en del lite flinke, usympatiske, favoriserende lærere der ute som aldri burde vært i kontakt med barn! Prøv å melde fra til rektor, skriv ned enkeltepisoder osv. Men har erfart at å nå fram er like vanskelig som å vinne i Lotto. De beskytter hverandre noe så innmari. Anonymous poster hash: 9a241...81a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Et av problemene her er at om ungene har rett så er jeg ganske sikker på at mine barn får et helvete som hevn fra læreren. Slik det er nå så gjør læreren at disse fagene blir delvis kjedelige og delvis direkte plagsomt. De lærer jo ikke noe, men på den andre siden har ungene en felles fiende som alle kan være enig om at er håpløs. Det er en litt god ting for miljøet i klassen. Anonymous poster hash: f4557...582
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Det finnes jo virkelig en del lite flinke, usympatiske, favoriserende lærere der ute som aldri burde vært i kontakt med barn! Prøv å melde fra til rektor, skriv ned enkeltepisoder osv. Men har erfart at å nå fram er like vanskelig som å vinne i Lotto. De beskytter hverandre noe så innmari. Anonymous poster hash: 9a241...81a Jeg er ikke lærer, men er veldig mye i kontakt med skolen gjennom jobben. Min erfaring er virkelig at det finnes veldig få av de lærerne du beskriver. Jada, de eksisterer, men de er sjeldne blomster. De fleste lærere står på så imponerende hardt for at elevene deres skal ha det bra, både faglig og sosialt! Så, der fikk jeg sagt det. Har tenkt det i mange år. De fleste lærere er hverdagshelter! Anonymous poster hash: 67c34...164
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå