Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Gutten vår blir ni og går i klasse 4b. Han vil ha overnattingsbursdag og får invitere 4 venner. Han har valgt Andreas og Aleksander fra 4a, Bernt fra 4b og Linus fra tredje. Linus har en storebror, Pål som går i 4b. Pål var vår gutts bestevenn fram til i vinter, da pål bare inviterte vår gutt i del en av sin bursdag, ikke i del to som var overnatting. Der ble vår gutt dumpet til fordel for kulere gutter. Pål og Linus krangler når de er sammen. Vår gutt hadde valgt Pål som gjest nr 5 eller 6. De neste ukene fram mot bursdagen kommer vår gutt til å tilbringe mye tid med Finn fra andreklasse. Han hadde og blitt valgt som gjest nr 5 eller 6. Uka før bursdagen, er vår gutt invitert i bursdag til Felix fra 4b, som en av min. 11 gjester. Felix er og en tidligere bestevenn. Vår gutt ønsker ikke å invitere Felix, da han erter og terger han hele tiden. Må/bør vi invitere Pål, Finn og Felix? Anonymous poster hash: 41f16...b30
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Herlighet så mye greier. Får sønnen deres invitere flere enn 4 eller ikke? Er svaret nei så inviterer dere ikke de tre du spør om. Hold fast i beslutningen din!! :-) Anonymous poster hash: b3551...5d1
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Ja ikke sant? Har humor på det altså😊 Og Vår gutt vet ikke om disse tankene mine, han synes alt er helt greit. Men jeg lurer på om det er dårlig gjort å ikke invitere de tre andre. Vår gutt gråt så sårt da han ble utelatt fra påls overnatting. Vil ikke at andre barn skal ha det slik pga meg. Liten tilleggsopplysning: i fjor inviterte vi alle, tretten gutter- gutten vår hatet denne bursdagen, og vi ble enige om å invitere bare et par i år. Anonymous poster hash: 41f16...b30
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Huff. Her er det mange som kommer til å bli lei seg og føle seg utelatt. Jeg hadde rett og slett invitert alle guttene i 4 b pluss de to fra 4 a pluss Linus i tredje. Og så hadde han heller fått ha den overnattingen en annen gang - om en uke, for eksempel - uten at det ble kalt "overnattingsbursdag" eller satt i forbindelse med bursdagen i det hele tatt. Anonymous poster hash: 0802a...d5a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Huff. Her er det mange som kommer til å bli lei seg og føle seg utelatt. Jeg hadde rett og slett invitert alle guttene i 4 b pluss de to fra 4 a pluss Linus i tredje. Og så hadde han heller fått ha den overnattingen en annen gang - om en uke, for eksempel - uten at det ble kalt "overnattingsbursdag" eller satt i forbindelse med bursdagen i det hele tatt. Anonymous poster hash: 0802a...d5a Den løsningen har vi valgt også, vår sønn er 12 nå og de siste årene har han hatt bursdag med alle guttene (12-årsdagen ble på bowlinga) også har han hatt 2-3 kompiser på" filmkveld" med overnatting helga etter Men her er det vanlig å be alle ut barneskolen da, så han ville blitt den eneste som begynte utelate og det vil jeg ikke Anonymous poster hash: 3cda4...134
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Hvis sønnen din mislikte bursdagskonseptet i fjor med alle så skjønner han vel da at han ikke vil bli invitert i alle andre sin bursdag og ikke blir lei seg for ikke å bli invitert? Når det er sagt så virker det som at Påls bursdag først var med alle og at noen av gjestene skulle bli igjen for å overnatte? Det er skikkelig ugreit!! Jeg synes godt at kun disse 4 inviteres, men at sønnen din da får beskjed om å ikke snakke høyt om bursdagsfeiringen hverken i forveien eller i ettertid. Klarer han ikke det og ikke skjønner dette med å ta hensyn til at andre kan bli lei seg ville jeg revurdert. Anonymous poster hash: b3551...5d1
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Det er jo litt rart at en gutt som selv gråter og blir lei seg når han ikke blir invitert til andre selv bare vil invitere noen? Anonymous poster hash: 3cda4...134
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Vi bor ikke i Norge, så her er det ingen som noensinne har invitert alle fra klassen. I fjor inviterte vi alle som hadde invitert han pluss noen til. Dette var ingen fin bursdag for gutten vår. Da hadde han heller droppet hele bursdagen. Føler at når han bare får invitere fire, er det mindre sjanse for at noen føler seg utelatt. Men Pål er jo broren til Linus. Men Pål hadde todelt bursdag, der halvparten ble sendt hjem ja. Men det er foreldrenes skyld, ikke påls. Vanskelig altså, det er jo bursdagsfest, vil at gutten vår skal ha en fin fest. Og ikke som ifjor. takk for innspill. Anonymous poster hash: 41f16...b30
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Vi bor ikke i Norge, så her er det ingen som noensinne har invitert alle fra klassen. I fjor inviterte vi alle som hadde invitert han pluss noen til. Dette var ingen fin bursdag for gutten vår. Da hadde han heller droppet hele bursdagen. Føler at når han bare får invitere fire, er det mindre sjanse for at noen føler seg utelatt. Men Pål er jo broren til Linus. Men Pål hadde todelt bursdag, der halvparten ble sendt hjem ja. Men det er foreldrenes skyld, ikke påls. Vanskelig altså, det er jo bursdagsfest, vil at gutten vår skal ha en fin fest. Og ikke som ifjor. takk for innspill. Anonymous poster hash: 41f16...b30 Kanskje dere kan bli de første som inviterer alle, da? Anonymous poster hash: 0802a...d5a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Jeg ville invitert alle guttene fra klassen til bursdagen og så heller hatt en overnatting som ikke hadde noe med bursdag å gjøre litt etterpå. Anonymous poster hash: 82945...f45
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #11 Skrevet 18. august 2016 Men han leker kun med en gutt fra klassen sin. Skal han da invitere 12 andre som heller ikke har invitert han i sin bursdag, og ikke invitere vennene sine fra parallellklassen og fotballlaget? Eller skal de få komme i tillegg? Men da utelater han jo halve parallellklassen og halve fotballaget? Og det er vel heller ikke lov? Eller skal vi invitere alle? Da er vi oppe i 40-50 gutter? Synes ikke det er noen god løsning dessverre. Anonymous poster hash: 41f16...b30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå