Gå til innhold

Hva er deres definisjon på "å rase ned i vekt"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører så mange si dem raste ned i vekt med amming eller lignende. Og hva er å rase ned i vekt? Jeg for min del raser ingenting, alltid beinhard jobbing,

Anonymous poster hash: acfb8...a2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned 18 kg på en måned etter fødselen, det er i allefall å rase ned i vekt. Var riktignok mye vann i de kiloene da, var veldig boblete rett før fødselen.

Men å gå ned 1-2 kg i uka er også å rase ned i vekt, siden man generelt ikke bør gå ned mer enn et halvt kilo i uka.

Skrevet

Jeg gikk ned 15-17 kg på 6 mnd. Jeg raste ned i vekt..

Anonymous poster hash: 4737a...c20

Skrevet

Når man får ned mer enn seks kg i mnd raser man ned i vekt. Noe som aldri er bra (se bort fra amming og fostervann ;))

Anonymous poster hash: 704b1...99f

Skrevet

At man mister mange kg på veldig kort tid. Jeg gikk ned 19 kg på 3 mnd, føltes litt som å rase ned i vekt. Det var 3 mnd etter fødsel. Gikk opp 12 kg på 9 mnd, og ned 19 på 3 mnd. Ble undervektig.

Anonymous poster hash: 0afa9...70e

Skrevet

Raser og raser, det kommer vel litt an på hvor mye ekstra man la på seg i svangerskaper f.eks., jeg var tilbake på startvekt et par uker etter fødsel, men hadde ikke lagt på meg så mye utenom magen heller, så det meste ble jo borte bare ved at barnet ble født. Generelt tenker jeg at å gå ned 10% av totalvekt på en mnd må regnes som å rase ned i vekt (for min del ville det vært 5,5 kg).

Skrevet

Jeg begynte på LCHF diett siden jeg hadde candida (svamp) i hele mitt system. Jeg gikk ned 14 kg på 4 mnd. Var ikke overvektig fra før men endte opp som et skjelett. For meg var det å rase.

Skrevet

Raser og raser, det kommer vel litt an på hvor mye ekstra man la på seg i svangerskaper f.eks., jeg var tilbake på startvekt et par uker etter fødsel, men hadde ikke lagt på meg så mye utenom magen heller, så det meste ble jo borte bare ved at barnet ble født. Generelt tenker jeg at å gå ned 10% av totalvekt på en mnd må regnes som å rase ned i vekt (for min del ville det vært 5,5 kg).

Jeg er mye enig i det du skriver.

For tre år siden følte jeg at jeg raste ned i vekt. Hadde en bmi på akkurat 20, og på litt under en måned raste jeg ned fem kilo.

Spiste som vanlig og var ikke i mer aktivitet enn vanlig, heller vært gravid eller ammet. Det var skummelt. Brukte flere måneder på å spise meg opp igjen de kiloene.

Anonymous poster hash: 08ca9...c00

Skrevet

Hører så mange si dem raste ned i vekt med amming eller lignende. Og hva er å rase ned i vekt? Jeg for min del raser ingenting, alltid beinhard jobbing,

Anonymous poster hash: acfb8...a2f

Jeg vil si at jeg raste ned i vekt av amming. Jeg veide 60 kilo da jeg ble gravid, 70 kilo som høygravid. Fire måneder etter fødsel veide jeg 51 kilo. Klærne datt bokstavelig talt av meg, jeg hadde ingen hofter til å holde det oppe. Vi snakker beinrangel med enorme ammepupper. Det var IKKE pent!

Anonymous poster hash: c2e63...154

Skrevet

Jeg kaller det å rase ned i vekt hvis man brått går ned mye i vekt, gjerne uten at man har bestemt seg for det og begynt med trening, sunnere kost osv. F.eks for noen år tilbake gikk jeg ned 10 kg på et par måneder uten å ville det (var normalvektig). Vektnedgangen skyldtes stress i forbindelse med vanskelig arbeidssituasjon, vikariat som utgikk og fare for å bli arbeidsledig kombinert med utredning og operasjon av sykt barn. Da raste jeg ned i vekt. Etter fødsel/i forbindelse med amming har jeg gått ned i vekt, men mer gradvis og det har også vært bevisst og kontrollert og da kaller jeg det ikke å rase i vekt.

Anonymous poster hash: 2d4f0...2f3

Skrevet

Jeg kaller det å rase ned i vekt hvis man brått går ned mye i vekt, gjerne uten at man har bestemt seg for det og begynt med trening, sunnere kost osv. F.eks for noen år tilbake gikk jeg ned 10 kg på et par måneder uten å ville det (var normalvektig). Vektnedgangen skyldtes stress i forbindelse med vanskelig arbeidssituasjon, vikariat som utgikk og fare for å bli arbeidsledig kombinert med utredning og operasjon av sykt barn. Da raste jeg ned i vekt. Etter fødsel/i forbindelse med amming har jeg gått ned i vekt, men mer gradvis og det har også vært bevisst og kontrollert og da kaller jeg det ikke å rase i vekt.

Anonymous poster hash: 2d4f0...2f3

Man kan jo rase nedi vekt selv om man gjør det bevisst og kontrollert

Anonymous poster hash: 6feb4...21a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...