Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Den nye, "store barn"-avdelingen virker så forferdelig useriøs. Bare siden de åpnet dørene 1.8.16 så har et barn rukket å bli "ødelagt" (ønsker ikke å utdype det, men det har noe med utseendet å gjøre) blant annet. Jeg vet IKKE hvem noen av de ansatte er, jeg aner ikke hva de heter! De kjenner barnet mitt (omgang med "små barn"-avdeling jevnlig i løpet av dagen) og synes tydeligvis det er nok? Jeg har sosial angst så er ikke den som går frem og spør og graver, heller. Men ingen av de 4 ansatte har håndhilst på meg og introdusert seg selv, sin rolle i barnehagen, med navnet sitt. Jeg aner ikke hva de heter, jeg vet ikke hvilken rolle de har, og jeg aner ikke hvem som er styrer i avdelingen! Kan komme på et navn, men hvem av dem det er aner jeg ikke. Dessuten så kler de ikke barna etter været, så de er stadig våte og skitne. De følger ikke med så barn skader seg selv og hverandre. Rett og slett en dårlig barnehage, det er mitt inntrykk hittil. På den positive siden så hadde vi tenkt å flytte etter hvert, og nå føler jeg ikke lenger at noe holder oss tilbake hehe. Følte tidligere at barnehagen var så fin og at de var flinke på "små barn"-avdeling, så tenkte at det var synd å rive barnet vekk fra det, men nå.. nei... hadde vært deilig med en "ordentlig" barnehage egentlig. Men er det normalt å ikke introdusere seg for foreldrene første dagen de møtes? Er det foreldrenes oppgave å gå frem, og spørre og grave? Anonymous poster hash: bc280...16b
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Har det ikke vært noen informasjonsmøter før de byttet avdeling og snakket du ikke med noen da du leverte første dagen? Noen må jo ha fortalt hvor plassen til barnet er, rutiner, hva barnet skal ha med osv. Anonymous poster hash: e889f...100
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Hos oss starter de små som skal over på stor avdeling tilvenning allerde i Januar, då får de gå på besøk til stor avdeling i noen timer i uken,det synes de er veldig stas. 😊 Siste uken før nytt barnehageår får de starte på stor avdeling på skikkelig. Da starter de hele med samling på småbarnsavdelingen de går på og blir fortalt hva som skal skje, så får de ta med tingene sine til de store avdelingene som har gjort klart nye plasser til de ☺ Hele den første uka på stor avdeling har de med en voksen fra avdelingen de har gått på slik at de skal føle seg ekstra trygge. Hos oss fungerer dette kjempebra. Trist at der er sånn hos deg. Hørtes veldig rart ut at de voksne ikke presenterer seg. Anonymous poster hash: bdb58...75c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Har det ikke vært noen informasjonsmøter før de byttet avdeling og snakket du ikke med noen da du leverte første dagen? Noen må jo ha fortalt hvor plassen til barnet er, rutiner, hva barnet skal ha med osv. Anonymous poster hash: e889f...100 Nei, ingen informasjonsmøter og det eneste snakket som skjedde første dagen var rettet direkte til barnet. Null info. Anonymous poster hash: bc280...16b
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Hos oss starter de små som skal over på stor avdeling tilvenning allerde i Januar, då får de gå på besøk til stor avdeling i noen timer i uken,det synes de er veldig stas. Siste uken før nytt barnehageår får de starte på stor avdeling på skikkelig. Da starter de hele med samling på småbarnsavdelingen de går på og blir fortalt hva som skal skje, så får de ta med tingene sine til de store avdelingene som har gjort klart nye plasser til de ☺ Hele den første uka på stor avdeling har de med en voksen fra avdelingen de har gått på slik at de skal føle seg ekstra trygge. Hos oss fungerer dette kjempebra. Trist at der er sånn hos deg. Hørtes veldig rart ut at de voksne ikke presenterer seg. Anonymous poster hash: bdb58...75c Det hørtes bedre ut, ja. Anonymous poster hash: bc280...16b
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Hvorfor har ikke du hilst på de ansatte, det er jo bare 4 stykker, har du aldri snakket med noen av de? Etter 18 dager så burde du vite hva de heter. Det er ikke bare de ansatte sitt ansvar å ta kontakt, du som mamma har og et ansvar for det. Anonymous poster hash: 5f9d7...864
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Du fremstår som vanvittig tafatt du også da. Du stiller INGEN spørsmål men sender barnet ditt et sted du ikke er trygg på. Her får du søren meg ta litt på egen kappe altså. Hvis tilstanden er slik du beskriver er det direkte uansvarlig av deg som mor å levere barnet der. Jeg hadde aldri levert mitt barn til mennesker jeg ikke hadde snakket med, visst navnet til samt hvem som er ansvarlig. Anonymous poster hash: 33fb1...dd1
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Hvorfor har ikke du hilst på de ansatte, det er jo bare 4 stykker, har du aldri snakket med noen av de? Etter 18 dager så burde du vite hva de heter. Det er ikke bare de ansatte sitt ansvar å ta kontakt, du som mamma har og et ansvar for det. Anonymous poster hash: 5f9d7...864 Jeg hilser (dvs vi sier hei), men ingen har presentert seg, nei! Det er ikke 18 dager, det er 12. Anonymous poster hash: bc280...16b
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Du fremstår som vanvittig tafatt du også da. Du stiller INGEN spørsmål men sender barnet ditt et sted du ikke er trygg på. Her får du søren meg ta litt på egen kappe altså. Hvis tilstanden er slik du beskriver er det direkte uansvarlig av deg som mor å levere barnet der. Jeg hadde aldri levert mitt barn til mennesker jeg ikke hadde snakket med, visst navnet til samt hvem som er ansvarlig. Anonymous poster hash: 33fb1...dd1 Neivel, men så er du litt spesiell også, da Anonymous poster hash: bc280...16b
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Jeg hilser (dvs vi sier hei), men ingen har presentert seg, nei! Det er ikke 18 dager, det er 12. Anonymous poster hash: bc280...16b Men hvorfor har ikke du presentert deg for dem? Anonymous poster hash: 5f9d7...864
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #11 Skrevet 18. august 2016 I morgen når du leverer sier du hei og fortsetter med "Jeg har visst ikke fått med meg navnet ditt jeg, hva heter du igjen?" I morgen mår du skal hente sier du: Hei, hvordan har dagen vært for "Olav" i dag da, det virker som han har funnet seg greit tilrette her på stor avdeling? Her har forresten hver avdeling i barnehagen en infoside på nettsiden, der står navn og tittel på alle de ansatte. Kanskje deres barnehage også har det? Anonymous poster hash: 64432...7f6
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #12 Skrevet 18. august 2016 Minner meg om den barnehagen sønnen min gikk i tidligere. Hvor ligger denne barnehagen? Anonymous poster hash: eebbc...254
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 I morgen når du leverer sier du hei og fortsetter med "Jeg har visst ikke fått med meg navnet ditt jeg, hva heter du igjen?" I morgen mår du skal hente sier du: Hei, hvordan har dagen vært for "Olav" i dag da, det virker som han har funnet seg greit tilrette her på stor avdeling? Her har forresten hver avdeling i barnehagen en infoside på nettsiden, der står navn og tittel på alle de ansatte. Kanskje deres barnehage også har det? Anonymous poster hash: 64432...7f6 Leste du... "Jeg har sosialangst"? Og om du gjorde men velger å overse... tror du sosialangst er det samme som å være litt sjenert? Anonymous poster hash: 6f50f...bdc
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #14 Skrevet 18. august 2016 Leste du... "Jeg har sosialangst"? Og om du gjorde men velger å overse... tror du sosialangst er det samme som å være litt sjenert? Anonymous poster hash: 6f50f...bdc Ja, jeg leste det Jeg har sosial angst selv, det har også broren min, og mammaen min. Mormor har bare "nervøs mage", så det er best å holde seg hjemme.... Jeg og broren min, som begge vet at slik angst går i arv, både genetisk og tillært har bestemt at angsten stoppet hos oss. Vi har valgt å få barn, da et barna viktigere enn våre "issues" og må settes tilside Jeg har oppsøkt hjelp, kognitiv terapi, jeg har støtte i min bror og jeg presser meg fordi jeg vet (og erfarer) at eksponering hjelper Det har vært mye svette, kvalme, hjertebank og ubehag, men barna mine skal ha en mor som smiler ute blant folk, som snakker med foreldrene til venner, stiller opp på dugnad, heier på en fotballkamp og alle de tingene mon mor aldri gjorde Det blir litt lettere hver gang selv om jeg føler jeg spiller skuespill og ikke er avslappet i situasjonen Har du fått barn kan du ikke gjemme deg bak angsten, da blir barnet ditt som deg! Anonymous poster hash: 64432...7f6
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #15 Skrevet 18. august 2016 Leste du... "Jeg har sosialangst"? Og om du gjorde men velger å overse... tror du sosialangst er det samme som å være litt sjenert? Anonymous poster hash: 6f50f...bdc Du ser ut til å være mest plaget med å være nebbete i denne tråden. Anonymous poster hash: 33fb1...dd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå