Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 I går kveld, etter inntak av kinamat og et eple jeg rappet på et tre jeg passerte (tror det var prydeple), fikk jeg nokså brått et vablete, kløende utslett på hender, mage, innside lår og litt på ryggen. Det er der ennå. Jeg lånte en allergitablett av mannen, og har smurt med kløstillende som hjelper litt. Det ser ut som elveblest når jeg googler, så jeg avventer lege litt. Jeg har aldri hatt dette før. Mistenker både mat, eple (og la det bli med tanken dere som tenker at dette nok er straffen for å stjele :-) ) og varme/svette som mulige grunner. Men til spørsmålet: Dere som har erfaring med dette; når kontakter jeg evt. lege? Hva hjelper mot kløen? Takk for svar! Anonymous poster hash: 5e87f...cdb
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #2 Skrevet 17. oktober 2016 Litt sent svar ser jeg og jeg tegnerens at du har funnet ut av det! Det kan godt være både eple eller kinamaten du reagerte på! Kanskje du har allergi eller har utviklet allergi mot peanøtter ( er ofte peanøtter i kinamat/sauser) og da kan man kryssreagere ved inntak av epler også! Jeg har pollenallergi så jeg holder meg unna både nøtter og epler, jeg får ikke elveblest men kløe i halsen! Antihistaminer hjelper som oftest bra mot elveblest Anonymous poster hash: a284a...b50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå