Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 FØR navn er sluppet ut i media? (Ulykke..) Anonymous poster hash: 20854...18e
sug lut Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Før, under, etter - totalt smakløst og vulgært uansett.
Soon to be mum Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 (endret) Det venter man med til en pårørende selv sier noe om det på Facebook. DA kan man kommentere en slik status med noen med følende ord, rett og slett fordi vedkommende åpenbart trenger det når det blir postet om det på FB. Å si noe som slikt hvis det ikke er "etterspurt" blir bare rart i mine øyne. Endret 18. august 2016 av Soon to be mum
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Før, under, etter - totalt smakløst og vulgært uansett. Enig med Lut. Alle disse hjertene som folk lirer av seg på en facebookvegg også. Jeg tenker at de stikker like dypt som bursdagsgratulasjoner fra en perifer bekjent fra barneskolen. Anonymous poster hash: 174ac...f58
Gjest Antarctica Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Smakløst uansett, ja. Måtte til nød være som svar på noe personen selv legger ut noen dager etter begravelse, eller på årsdagen for dødsfallet.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Man venter til vedkommende enten har skrevet noe om det selv på Facebook, eller det er allment kjent, for eksempel i media (med navn!)) Om man vil kondolere før det kan man sende en melding. Anonymous poster hash: 4769b...004
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Direkte stygt. Mye på Facebook som er en uting. Glad jeg har stengt veggen og logget meg av. Anonymous poster hash: b3b18...861
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Syns heller ingenting om de som legger ut sånne ting på Facebook slik at de skal få mange kondolasjoner, det får ikke hos meg. Da sender jeg heller en melding eller ringer. Anonymous poster hash: bc0fb...023
Minimei00 Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Kondolanser sender jeg på sms, pm om jeg ikke har nr, ringer eller tar en tur på døren med blomster/sender blomster med kondolansekort alt etter hvor godt jeg kjenner den som har mistet noen. Aldri offentlig på facebook.
Soon to be mum Skrevet 18. august 2016 #11 Skrevet 18. august 2016 Syns heller ingenting om de som legger ut sånne ting på Facebook slik at de skal få mange kondolasjoner, det får ikke hos meg. Da sender jeg heller en melding eller ringer. Anonymous poster hash: bc0fb...023 Jeg tenker at man skal være forsiktig med å dømme folk som gjør slikt. Alle reagerer forskjellig i en sorgprosess, og ikke minst har alle forskjellig sosial situasjon privat, i tillegg til at man har forskjellig "sammensetning" av venner på Facebook. Om de velger å legge ut en status om at ens mor sovnet stille inn på mandag så synes jeg det må være greit uten at andre skal synes så mye om det. Jeg ville personlig aldri gjort det, men tenker at andre må få velge selv hvordan de ønsker det. Det er også slik at enkelte synes det kan bli litt mye hvis alle stikker innom personlig eller ringer dem for å uttrykke sin medfølelse. Plutselig blir man "forpliktet" til å ivareta andres behov for å kondolere heller enn å ta vare på seg selv og sine egne følelser, om du skjønner hva jeg mener. En ting er nære venner og familie, men jeg ei venninne (som er n veldig sosial og populær person, og derav har et stort nettverk) av fikk døren (og telefonen)rent ned av naboer, gamle klassekamerater, kolleger, blomsterbud osv da hennes mann døde i en ulykke. Hun syntes det var veldig fint at så mange brydde seg, men det ble litt mye "opplegg" om man kan si det sånn. I det perspektivet er det nesten bedre med en liten kommentar på Facebook eller en personlig melding i messenger fra de som er mer perifere, slik at man kan lese disse når man selv er klar for det. Om du skjønner hva jeg mener. Derfor tenker jeg at vi andre skal slutte å være så veldig "politisk korrekt" i hva vi tenker om slikt.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 Helt fint å kondolere når noen selv opplyser om et dødsfall på Facebook. Hva skal man ellers svare om noen skriver at noen i nær familie er død? Men man bør ikke bringe kondolanser eller andre opplysninger om dødsfallet på nettet uten at noen i familien selv gjør det først. Akkurat som med fødsler, foreldre skal få fortelle om det først! Anonymous poster hash: 6c87c...dba
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #14 Skrevet 18. august 2016 Jeg tenker at det er en grei måte å formidle det på for aller nærmeste familie. De ønsker jo å formidle budskapet uten å være avhengig av å ringe rundt til alle som burde få vite om det (bekjente). Men når andre enn nærmeste familie skriver noe på sin egen fb-vegg krymper det seg innvendig! Da føler jeg automatisk at de "bruker" det for å få sympati, hjerter, ja for å trekke oppmerksomheten mot seg selv. Og det er kvalmt og ufint. Anonymous poster hash: 738c7...07b
februarprins2013 Skrevet 19. august 2016 #15 Skrevet 19. august 2016 kommenterer kun det hvis noen i familien deres har skrevet det
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #16 Skrevet 20. august 2016 Facebook synes jeg man skal holde det unna. (Og så kan du gjerne si kondolanser og ikke kondolasjoner) Anonymous poster hash: b4df3...b6c
Jenny-penny Skrevet 20. august 2016 #17 Skrevet 20. august 2016 Enig med de andre her. Men noe jeg reagerer på er når folk skriver på "veggen" til avdøde. Hvorfor gjør noen det?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #18 Skrevet 20. august 2016 Enig med de andre her. Men noe jeg reagerer på er når folk skriver på "veggen" til avdøde. Hvorfor gjør noen det?Kanskje fordi man bor langt fra hverandre og ønsker å minnes sammen? Jeg skriver på min venninnes vegg på hennes bursdag og dødsdag så lenge familien hennes har siden hennes. Jeg bor ikke i samme land som dem men vil de skal vite at hun ikke er glemt. Anonymous poster hash: b4df3...b6c
Mamma til 2 søte Skrevet 20. august 2016 #19 Skrevet 20. august 2016 Oppegående mennesker gjør ikke sånt. Det er totalt hjernedødt og virkelig ufint! Et desperat forsøk på oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #20 Skrevet 20. august 2016 Særlig når en slenger på en like 👍 Anonymous poster hash: c9659...f1e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #21 Skrevet 20. august 2016 Er det noe som er smakløst og ufint,så er det dere som sitter og dømmer andre! Hva vet vel dere om alles relasjoner? Hva vet vel dere om hvordan andre opplever/takler sorg,selv om dere har hatt tap selv? Dere er noen store tapere i mine øyne. Empatiløse fjols. Anonymous poster hash: b595c...27a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå