Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Det sa en venn som jeg ikke har sett på lenge til meg da vi møttes i dag.. jeg ble helt lammet. Jeg har jo blitt eldre.. er i slutten av tredveåra, men har fått mange komplimenter om at jeg ser bra ut. Jeg har allerede begynt å leke med midtlivskrise, og har faktisk vært veldig lei meg i det siste på grunn av dette.. og dette gjorde ikke akkurat saken bedre. Jeg syns egentlig ikke jeg ser så aller verst ut selv, men nå tenker jeg at andre sikkert ser meg helt annerledes enn jeg ser meg selv. Hjertesukk.. 😯 Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 For en tulling. Tydeligvis en fyr uten filter. Drit i det:-) Anonymous poster hash: 76efe...905
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 For en tulling. Tydeligvis en fyr uten filter. Drit i det:-) Anonymous poster hash: 76efe...905 Hahahaha 😀 Ja, han burde hatt sånne kamerafilter som han kunne se meg gjennom 😂 Jeg bare ble helt satt ut. Takk for sist liksom.. Jeg lå faktisk våken i hele batteri og grunnet på dette med at åra flyr forbi.. og gledet meg til å møte noen jeg ikke har sett på lenge fordi jeg trengte litt oppmuntring.. jeje.. Han rodde litt etterhvert, når jeg konfronterte han med at det var litt syk åpningskommentar.. da sa han at jeg jo hadde eldes med ynde.. Ehhh.. HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 Kan det være at det bla sagt for å tøyse? Jeg kan godt si til venninnene mine når de fyller år (vi er over 40) at nå har du blitt gammel. Men det er bare for tull, og jeg er jo like gammel selv. Ellers skal du ikke bry deg. Men - må jo være ærlig å si at når man nærmer seg 40, da skjer det mye både hormonelt og med kroppen. Jeg depper selv veldig på grunn av alderen for tida. Plutselig kom en haug med rynker, nærmest over natta. OG fire kilo som gjør at alle buksene plutselig er trange og ubehagelige... Men - utseendet er ikke alt Anonymous poster hash: eba81...dbd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 Hahahaha 😀 Ja, han burde hatt sånne kamerafilter som han kunne se meg gjennom 😂 Jeg bare ble helt satt ut. Takk for sist liksom.. Jeg lå faktisk våken i hele batteri og grunnet på dette med at åra flyr forbi.. og gledet meg til å møte noen jeg ikke har sett på lenge fordi jeg trengte litt oppmuntring.. jeje.. Han rodde litt etterhvert, når jeg konfronterte han med at det var litt syk åpningskommentar.. da sa han at jeg jo hadde eldes med ynde.. Ehhh.. HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7 Våken i hele natt.. HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 Kan det være at det bla sagt for å tøyse? Jeg kan godt si til venninnene mine når de fyller år (vi er over 40) at nå har du blitt gammel. Men det er bare for tull, og jeg er jo like gammel selv. Ellers skal du ikke bry deg. Men - må jo være ærlig å si at når man nærmer seg 40, da skjer det mye både hormonelt og med kroppen. Jeg depper selv veldig på grunn av alderen for tida. Plutselig kom en haug med rynker, nærmest over natta. OG fire kilo som gjør at alle buksene plutselig er trange og ubehagelige... Men - utseendet er ikke alt Anonymous poster hash: eba81...dbd Han er av det ærlige slaget 😀 Det kan jo være at noe plutselig har skjedd. Får helt noia. Ser det tydeligvis ikke selv.. HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #7 Skrevet 17. august 2016 Det skal sies at jeg i et par års tid har opplevd at jeg har fått veldig mye mer oppmerksomhet fra menn. Har gått ned noen kilo, og har fått høre at jeg har sett freshere ut enn noen gang. Også plutselig: BAM... Det har vel vært de siste krampe trekningen av ungdommen da.. HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #8 Skrevet 17. august 2016 Vi blir jo alle eldre... ohg vår aldring er mest tydelig for folk som ikke har sett oss på lenge. Også er det et faktum at de fleste synes sine jevnaldrende ser eldre ut enn seg SELV. Du ser mest sannsynlig som alderen skulle tilsi Anonymous poster hash: 38c84...875
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #9 Skrevet 17. august 2016 Du har fått mange komplimenter for utseendet - og du har fått én kommentar på at du er blitt eldre. Du velger selv hva du vil vektlegge mest. Du velger selv hva du vil fokusere på. Tror du mer på den ene som sier en ting - eller de mange som sier det stikk motsatte. I så fall er det ditt valg. Jeg ville ledd av den kommentaren, jeg ville ignorert den og heller fokusert på hvor mange andre positive kommentarer jeg hadde fått for utseendet. Anonymous poster hash: 9c08c...ab0
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #10 Skrevet 17. august 2016 Vi blir jo alle eldre... ohg vår aldring er mest tydelig for folk som ikke har sett oss på lenge. Også er det et faktum at de fleste synes sine jevnaldrende ser eldre ut enn seg SELV. Du ser mest sannsynlig som alderen skulle tilsi Anonymous poster hash: 38c84...875 Neste gang skal jeg avtale møte på en brun pub 😀 Kjenner at jeg ønsker vinteren velkommen. Sommersol er en forbannelse 😂 Heretter skal jeg leve mitt liv i skyggen HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #11 Skrevet 17. august 2016 Du har fått mange komplimenter for utseendet - og du har fått én kommentar på at du er blitt eldre. Du velger selv hva du vil vektlegge mest. Du velger selv hva du vil fokusere på. Tror du mer på den ene som sier en ting - eller de mange som sier det stikk motsatte. I så fall er det ditt valg. Jeg ville ledd av den kommentaren, jeg ville ignorert den og heller fokusert på hvor mange andre positive kommentarer jeg hadde fått for utseendet. Anonymous poster hash: 9c08c...ab0 Jeg har levd på kommentarene en stund. Når sant skal sies er det vel en stund siden sist 😁 Følte meg jo så forbaska fresh der jeg sto også.. største problemet er vel følelsen av å ha gått glipp av vesentlig informasjon 😀 Men.. jeg vet jo at vi blir eldre.. har liksom ikke villet tenke på at det gjelder meg 😊 Fy fader da.. førti snart a gitt.. HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #12 Skrevet 17. august 2016 Jeg har levd på kommentarene en stund. Når sant skal sies er det vel en stund siden sist Følte meg jo så forbaska fresh der jeg sto også.. største problemet er vel følelsen av å ha gått glipp av vesentlig informasjon Men.. jeg vet jo at vi blir eldre.. har liksom ikke villet tenke på at det gjelder meg Fy fader da.. førti snart a gitt.. HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7 Men du.... du sier at du følte deg veldig fresh. Er ikke det det viktigste? Eller legger du hvordan du føler på enkeltkommentarer fra andre? Drit nå i hva denne ene sosialt klumsete typen sa. Fokuser på hvordan DU føler deg! Jeg garanterer deg at om du føler deg fresh så ser du mye bedre ut, har trolig bedre holdning, enn om du i morgen går ut og velger å føle at den fyren hadde rett. Igjen - det er ditt valg hva du vil fokusere på... Anonymous poster hash: 9c08c...ab0
beef sister Skrevet 17. august 2016 #13 Skrevet 17. august 2016 Neste gang skal jeg avtale møte på en brun pub 😀 Kjenner at jeg ønsker vinteren velkommen. Sommersol er en forbannelse 😂 Heretter skal jeg leve mitt liv i skyggen HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7 Drit nå i det, da! Jeg har noen ganger opplevd (og det skjønner jeg virkelig ikke selv, det tyder på alvorlig nedsatt syn) at enkelte har tatt helt feil av alderen min. En gang, mens jeg var på tur med min datter, en venninne og hennes barn, ble venninnen min spurt om jeg var under eller over 15 år gammel. (vedkommende ville vite om jeg skulle betale barne- eller voksenpris). Jeg kan jo velge å tro at det ser sånn ut, men samtidig vet jeg jo med meg selv at ingen,med mindre de er på grensen til å være blinde, hadde trodd at jeg er i nærheten av å være femten år gammel. De få som har tippet feil alder, er jo en dråpe i havet sammenlignet med alle andre. Tro heller på det speilbildet du selv ser - andre kan få for seg de merkeligste ting.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #14 Skrevet 17. august 2016 Men du.... du sier at du følte deg veldig fresh. Er ikke det det viktigste? Eller legger du hvordan du føler på enkeltkommentarer fra andre? Drit nå i hva denne ene sosialt klumsete typen sa. Fokuser på hvordan DU føler deg! Jeg garanterer deg at om du føler deg fresh så ser du mye bedre ut, har trolig bedre holdning, enn om du i morgen går ut og velger å føle at den fyren hadde rett. Igjen - det er ditt valg hva du vil fokusere på... Anonymous poster hash: 9c08c...ab0 Takk, du har rett 😊 Jeg vet at jeg legger for mye vekt på utseendet.. en sabla dårlig oppskrift på en lykkelig alderdom Jeg har i store deler av livet følt meg stygg fordi jeg ble mobbet for å være stygg og mislykket som ung. Når jeg som voksen fikk mange komplimenter ble jeg avhengig av det. Så jeg fikk nok litt panikk nå HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #15 Skrevet 17. august 2016 Takk, du har rett Jeg vet at jeg legger for mye vekt på utseendet.. en sabla dårlig oppskrift på en lykkelig alderdom Jeg har i store deler av livet følt meg stygg fordi jeg ble mobbet for å være stygg og mislykket som ung. Når jeg som voksen fikk mange komplimenter ble jeg avhengig av det. Så jeg fikk nok litt panikk nå HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7 Lov å få panikk - men nå har du hatt det... nå går du videre Sett deg ned, lukk øynene og kjenn etter hvordan du følte deg da du gikk hjemmefra før du skulle møte den fyren. Virkelig kjenn etter. Husk hva du tenkte og følte da du så deg i speilet, kjenn på følelsen du hadde da du gikk hjemmefra. Så ignorerer du fullstendig det som skjedde etterpå. Før du sovner i kveld, rams opp for deg selv alle kommentarer du har fått som er positive. Og følelsen du hadde da du gikk hjemmefra i dag. Du sier at det er en stund siden du fikk de positive kommentaren. Dessto bedre!! Dermed var det DU, helt på egen hånd, som kjente deg ordentlig fresh i dag. For den følelsen du hadde da, den kom innenfra deg selv, ikke fra andre. Hold fast i den, for det er den som er deg Anonymous poster hash: 9c08c...ab0
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #16 Skrevet 17. august 2016 Lov å få panikk - men nå har du hatt det... nå går du videre Sett deg ned, lukk øynene og kjenn etter hvordan du følte deg da du gikk hjemmefra før du skulle møte den fyren. Virkelig kjenn etter. Husk hva du tenkte og følte da du så deg i speilet, kjenn på følelsen du hadde da du gikk hjemmefra. Så ignorerer du fullstendig det som skjedde etterpå. Før du sovner i kveld, rams opp for deg selv alle kommentarer du har fått som er positive. Og følelsen du hadde da du gikk hjemmefra i dag. Du sier at det er en stund siden du fikk de positive kommentaren. Dessto bedre!! Dermed var det DU, helt på egen hånd, som kjente deg ordentlig fresh i dag. For den følelsen du hadde da, den kom innenfra deg selv, ikke fra andre. Hold fast i den, for det er den som er deg Anonymous poster hash: 9c08c...ab0 ❤❤❤❤ Takk 😀 Nå fester jeg hårrullene, tar på søttitallsmorgenkåpa og legger meg med litt god gammel Boney M på øret. Gammel du... pøh! HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #17 Skrevet 18. august 2016 Jeg tenker fortsatt på dette. Har helt klump i magen og er direkte lei meg. Følelsen sitter i kroppen. Jeg går jo ikke så ofte ut på byen, og når jeg ble møtt av en slik kommentar i starten av kvelden satt jeg på restauranten og følte meg helt forferdelig. Stygg og gammel og idiotisk. Jeg har funnet ut at jeg ikke bare er redd for å bli gammel, men også middelaldrende. Jeg hater tanken. Dette forsterkes av at jeg har bursdag om få dager, tror jeg. Er det andre som har slike følelser, eller som har hatt det og blitt kvitt det? Jeg har egentlig mest lyst til å krype under en stein. Dette er definitivt det som kalles midtlivskrise.. og jeg løp rett inn i den med hodet først!! HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Gjest Antarctica Skrevet 18. august 2016 #18 Skrevet 18. august 2016 Betyr det så mye hva han mener om utseendet ditt, da? Er det ikke viktigst hva du mener om deg selv?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #19 Skrevet 18. august 2016 Betyr det så mye hva han mener om utseendet ditt, da? Er det ikke viktigst hva du mener om deg selv? Hva andre syns og hva jeg syns er dessverre to sider av samme sak.. Jeg har alltid visst at det ville bli vanskelig for meg å eldes pga dette, og jeg har forsøkt å jobbe med det, men det går ikke HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #20 Skrevet 18. august 2016 om du vil stanse aldringen - så er ikke det vanskelig. botox. pell. trådløft. mulighetene er mange til en overkommelig penge. trene. så du holder kroppen skulpturelt. nye pupper om de gamle blir segne. eller godta degselv som du er. om du synes du er fin og møter verden med den holdningen - så har du løst hele gåten :-) hilsen 49 år Anonymous poster hash: 295c3...785
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #21 Skrevet 18. august 2016 Jeg vet hvorfor det er slik. På barne- og ungdomsskolen ble jeg mobbet, var aldri god nok - det gikk alltid på utseendet mitt. Så plutselig snudde det, og jeg ble populær. Også det ble begrunnet mye i hvordan jeg så ut. Jeg har hatt eto supert liv som voksen. Fått god jobb og et godt nettverk. Veldig ofte har komplimenter vært knyttet til utseendet. Så min største frykt har vært å igjen bli usynlig pga utseendet.. vanskelig å fOrklas.. HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #22 Skrevet 18. august 2016 Som barn og ungdom kan man bli usynlig for andre som skviser en ut pga. f.eks. mobbing. Men som voksen så velger du dine venner på helt annet grunnlag enn man gjorde som ung. Og er det noen som ikke er der lenger for deg, neivel, da finner du noen nye. Du sier selv at du har et godt nettverk - om du virkelig har det så vet du også at det er deg de liker å være sammen med, ikke bare fordi du ser bra ut. Tror du virkelig ditt gode nettverk er så overfladisk? Har du så lite tiltro til disse personene? I så fall må du gjøre noe for å få et større/bedre nettverk. Om du mener nettverket ditt er godt og ikke vil skvise deg ut pga. en ekstra rynke, da er det ingen grunn til å bekymre deg! Som jeg har skrevet tidligere - du velger selv hva du vil fokusere på. Du har fått masse komplimenter fra mange forskjellige, du gjør tydeligvis en god jobb, du sier selv at du har et godt nettverk. Og du velger å la livet ditt rase sammen pga. én dustete kommentar fra en sosialt klossete fyr. Det er selvfølgelig ditt valg. Om dette er så stort problem for deg, da bør du kanskje oppsøke hjelp til å bearbeide det du opplevde i ungdommen. Du må gjøre noe med selvbildet ditt, du må se på hvem du er. Du er ikke utseendet ditt. Utseendet ditt er bare en bitteliten og egentlig veldig uviktig del av hvem du er som person. Slik det er nå velger du å la et "supert liv" ødelegges av én ubetenksom kommentar. Anonymous poster hash: 9c08c...ab0
Gjest Antarctica Skrevet 18. august 2016 #23 Skrevet 18. august 2016 Hva andre syns og hva jeg syns er dessverre to sider av samme sak.. Jeg har alltid visst at det ville bli vanskelig for meg å eldes pga dette, og jeg har forsøkt å jobbe med det, men det går ikke HI Anonymous poster hash: ffaaf...bd7 Det var synd. Og du er jo ikke engang gammel... Tenker mer som dette: hva kroppen min kan, og gjør, er mer viktig enn hvordan den ser ut. Hva hodet mitt kan, og gjør, er enda viktigere. Og hvordan jeg selv føler meg, at jeg har glade dager, at jeg hører vakker musikk, alt det, er enda viktigere igjen. Man hindres ikke i å nyte livet selv om man blir eldre. Men å bli eldre betyr å komme nærmere døden, og da er det slutt på å nyte livet. Det er vel den eneste delen av dette jeg har vondt for å akseptere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå