Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Jeg sliter sånn med kvalme dette svangerskapet og lurer på om det er noen som har noen lure tips? Er bare seks uker på vei, og jeg kaster altså ikke opp, men jeg er konstant slik man føler seg 2 minutter før oppkastet kommer. I mine tidligere svangerskap har jeg kastet opp i ekstreme mengder fra uke 13, og blitt sykemeldt fra rundt uke 16. Men jeg hadde aldri denne kvalmen, tror jeg. Kanskje jeg bare har glemt det, fordi det jo tross alt er verre å kaste opp 20 ganger daglig enn å være kvalm.. Men uansett, er det noen som har kvalmestillende tips? Eneste som hjelper litt er å spise, men kan ikke spise kontinuerlig på jobb (er lærer). Setter pris på alle erfaringer om ting som hjelper. Om så det er å danse fugledansen naken mens man synger girls girls girls av markus og martinus. 😕 Anonymous poster hash: 58add...087
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Det er de standard rådene man finner på nett. Men om du har en litt mer ekstrem kvalme hjelper ikke disse en plass. Jeg hadde hyperemesis og ble dårlige og dårligere fra uke 7. Prøv å pass på å holde deg hydrert og få i deg det du klarer av mat. Dersom du kommer i ubalanse blir kvalmen ofte verre. Ha lav terskel for å ringe lege dersom du ikke får i deg nok og kaster mye opp. Der vil de sjekke ketoner i urinen. Dvs om du tærer på fettlagrene og får i deg for lite. De sjekker tegn til dehydrering og vil ta blodprøver. Hos meg gikk det så langt som innleggelse med væskebehandling og kvalmestillende. Håper du slipper den verste kvalmen og at det går fort over. Klem til deg:) Anonymous poster hash: 34247...6fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå