Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Jeg oppdaget i dag tidlig det jeg trodde var en stor kvise på innsiden av låret. Den hadde hvit tupp. Jeg poppet den og tenkte ikke mer over det. Utover dagen har den bare blitt mer og mer vondt, hoven og rød. Kan det være flåttbitt? Det er nå sikkert på str med en femkrone. Var det insekt eller flått ville jeg vel kjent når det stakk? Jeg har ikke gått med kort shorts eller i skogen. Og så har jeg fått en rød strek fra dette feltet og bortover låret, kanskje 15 cm lang. Da tenkte jeg blodforgiftning med en gang, men det er vel hysterisk? Veldig lite sannsynlig etter det jeg kan google meg til. Hva tror dere? Anonymous poster hash: 10283...226
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Pga. den røde stripen bør du kontakte legevakten nå. Det at den har spredd seg så fort viser at det er hissige bakterier. Hvis det skulle være blodforgiftning så er det viktig å handle raskt, da har du ikke råd til å vente til i morgen! Legevakt! Nå! Anonymous poster hash: d699b...005
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Glemte å si at jeg har vært veldig forkjøla og hatt feber i dag, men føler meg mye bedre nå. Blir man ikke skikkelig dårlig ved blodforgiftning? HI Anonymous poster hash: 10283...226
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 Glemte å si at jeg har vært veldig forkjøla og hatt feber i dag, men føler meg mye bedre nå. Blir man ikke skikkelig dårlig ved blodforgiftning? HI Anonymous poster hash: 10283...226 Ikke i de begynnende stadiene. Når man blir dårlig har det gått langt, og da er det veldig alvorlig. Det at du har vært forkjølet gjør at immunforsvaret ditt trolig også er redusert. Vær så snill, ikke vent. Det er bedre du drar til legevakten nå og at det viser seg at det ikke er alvorlig - enn at du venter lenger og det kanskje blir for sent. Når en slik forgiftning kommer til et visst stadie går det veldig, veldig raskt. Så igjen - pga. den røde stripen, dra til legevakten. NÅ! Ikke argumenter mer her inne - bare dra! Anonymous poster hash: d699b...005
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 Ikke i de begynnende stadiene. Når man blir dårlig har det gått langt, og da er det veldig alvorlig. Det at du har vært forkjølet gjør at immunforsvaret ditt trolig også er redusert. Vær så snill, ikke vent. Det er bedre du drar til legevakten nå og at det viser seg at det ikke er alvorlig - enn at du venter lenger og det kanskje blir for sent. Når en slik forgiftning kommer til et visst stadie går det veldig, veldig raskt. Så igjen - pga. den røde stripen, dra til legevakten. NÅ! Ikke argumenter mer her inne - bare dra! Anonymous poster hash: d699b...005 Ja, enig!!! Dro du? Anonymous poster hash: 7aa32...fba
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 Ja, enig!!! Dro du? Anonymous poster hash: 7aa32...fba Det satt jeg også akkurat og tenkte på. Har du vært på legevakten, Hi? Anonymous poster hash: d699b...005
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Jeg dro til fastlegen i dag, og det var ikke så akutt som dere skulle ha det til! Hadde crp på 40, så ikke døden nær altså. Har fått antibiotika. HI Anonymous poster hash: 10283...226
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Jeg dro til fastlegen i dag, og det var ikke så akutt som dere skulle ha det til! Hadde crp på 40, så ikke døden nær altså. Har fått antibiotika. HI Anonymous poster hash: 10283...226 "...som dere skulle ha det til!" Det vi skrev kunne vært tilfelle - derfor burde du tatt kontakt med legevakten i går. Vi skrev ikke at det var helt sikkert så ille, vi skrev at det kunne være det. Og er det mistanke om blodforgiftning så teller hver eneste lille tid innen man kommer i riktig behandling. Jeg har en venninne som to ganger nesten har dødd av blodforgiftning - så jeg vet hvor fort det kan gå om man ikke tar symptomene på alvor. Greit at du tar sjanser med egen helse, bare ikke gjør det med ev. barn du har. Men jeg er glad det ikke var mer alvorlig siden du lot være å høre på fornuftige råd. Hadde det vært mer alvorlig så er det ikke sikkert du kunne oppdatert i kveld. Anonymous poster hash: d699b...005
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Jeg dro til fastlegen i dag, og det var ikke så akutt som dere skulle ha det til! Hadde crp på 40, så ikke døden nær altså. Har fått antibiotika. HI Anonymous poster hash: 10283...226 Så i stedet for å takke for at de fikk deg til å kontakte lege som ga deg antibiotika, så slenger du med leppa fordi det ikke var dødelig. Hadde det vært bedre altså........... Du er virkelig sjarmerende....... Anonymous poster hash: 15e66...947
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Jeg dro til fastlegen i dag, og det var ikke så akutt som dere skulle ha det til! Hadde crp på 40, så ikke døden nær altså. Har fått antibiotika. HI Anonymous poster hash: 10283...226 Fy flate, for et umodent og utrivelig svar! Nei vel, så var det ikke veldig alvorlig. Men det KUNNE det ha vært. Og det var det folk svarte deg - at det kunne være det, og at du måtte få det sjekket. Skam deg, for en holdning til folk som prøvde å hjelpe! Anonymous poster hash: c6b91...c79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå