Gå til innhold

Noen som er frisør her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos en ny frisør i går for å gjøre det jeg har gjort så mange ganger før. 

Jeg har kommunefarget hår som egen farge. 

Jeg striper ofte lyse og noen ganger mørke foliestriper samtidig. For det første så var jeg hos frisøren i 4 (!) timer. Før har det tatt 2-2,5 time. Hun bleket røttene og la inn striper som skulle være litt mørkere i kalde toner. 

Da hun skylte ut fargen på overtid, la hun inn en toner (aldri blitt gjort på meg før) for å unngå at håret var gult når jeg gikk derfra eller ble det som hun sa. 

Da jeg satte meg i stolen igjen så lyste det blått av stripene, jeg kommenterte det litt forsiktig. Hun sa at det går bort etter 3-4 vask hjemme. 

Kom hjem, og ser at stripene er blå-lilla-grå. Venninna mi mente jeg måtte klage da hun så meg. 

Jeg liker virkelig ikke å klage. 

Tror dere at det vil gå bort etter noen vask, eller har det blitt gjort en feil? 

Anonymous poster hash: 1d602...d92
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det same skjedde meg en gang. Frisøren så det selv og hadde i noe i håret som fjernet blåfargen. Jeg ville ha klaget.

Skrevet

Jeg er frisør👍 Hun har nok brukt en korrigering som motvirker gult. Denne korrigeringa blir blå/grå/lilla om den er i for lenge. Grunnen til at hun har latt den virke for lenge er sikkert fordi hun vet som alle frisører vet, at den slipper fort og dermed kommer gulskjæret frem igjen. Det at du satt lengere kan være positivt det, om du ikke satt å venta på at hun tok kunder i mellom! Vi frisører får provisjon, effektivitet er penger.. Dog kan resultere i dårligere resultat om frisøren slurver der hvor du ikke ser det. Kanskje hun var kjempenøye?

Jeg personlig bruker 3 timer på strip, korrigering og klipp! Jeg er meganøye og er spesialist på striper/ blondt hår☺️

Nå vet jeg jo ikke hva som er gjort og hvilke farger som er brukt! Men ville nok avventet å sett etter vask:)

Anonymous poster hash: ffc13...4b5

Skrevet

HI 

Tusen takk for svar. Da avventer jeg med å klage. :-) 

Anonymous poster hash: 1d602...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...