Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Jeg ble stukket av veps kl halv 3 i dag. Det røde rundt har roet seg og stikket er ikke plagsomt. Svir litt bare men jeg føler at nå den siste timen så har jeg hovnet opp i halsen ganen og tungen. De på legevakta sa at en sånn reaksjon kommer innen 30 min... og at det mest sannsynlig er angsten min som slår inn... klarer ikke helt å roe meg. Kan man få puste vansker så lenge etter et stikk? Eller er det bare angst? Anonymous poster hash: e7f17...24a
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Det er ikke alltid man reagerer likt på ting. Hovedregelen er slik legevakten har opplyst deg om, at hevelser skjer akutt. Men med myggbitt f.eks., så ble jeg tidligere ikke særlig hoven de første timene, men så hovnet de veldig opp og ble store (virkelig store!). Har du en del angst eller helseangst, er det derfor legevakten mente det nå er angst som slår inn? Hvis du ble stukket i hals/munn-område, og du nå virkelig er hoven i gane og tunge, da bør du sjekkes på legevakten. Av og til kan man jo føle at man blir trangere i halsen eller at tungen er større uten at de virkelig er det. Har du sett deg i speilet? Hvis tungen og halsen din virkelig er trangere/større, da mener jeg du bør komme deg til legevakten så fort som mulig. Anonymous poster hash: bf2cb...a6a
Portishe Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Har du allergi tabletter i huset? Zyrtec eller noe sånn? Ville tatt en sånn, og selvfølgelig ringt igjen til legevakten om det ikke blir bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå