Gå til innhold

Mannen min og sønnen min er så smarte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt er jeg stolt av de begge to, og det høres sikkert ut som et enormt I-lands problem, men det irriterer meg nokså ofte.

Sønnen min er 12 år og vanvittig mye mer kunnskapsrik enn meg selv, og jeg anser ikke meg selv som ulur heller.

Mannen min er ekstremt smart og jobber som forsker. Jeg har "bare" en master.

Det er selvsagt morsomt også at de er så smarte, men de kan ALT! Absolutt ALT! Jeg kommer alltid til kort.

Har aldri vært borte i liknende.

Spør jeg mannen min hvilken golfer fra Tanzania som er ranket høyst, så vet han det.

Spør jeg om hvilket som helst spm om universet/atmosfæren, ja, absolutt alt så kan han det!

I går spurte nabogutten meg tilfeldigvis om hva jorden er. Idet jeg svarer at det er en planet i solsystemet vårt så drar sønnen min i vei om galakser, Melkeveien osv osv.

Og _jeg_, den voksne sitter der som et spørsmålstegn!

Ja, sikkert et stort I-landsproblem, men hvordan er det mulig å ha så enorm høy iq?

Anonymous poster hash: 1a043...8b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis høy iq, men meget god hukommelse. Det er ikke samme sak, men forveksles ofte, ikke minst i skolen. 

Anonymous poster hash: 9d70a...9ca
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis høy iq, men meget god hukommelse. Det er ikke samme sak, men forveksles ofte, ikke minst i skolen.

Mannen min har fått målt iq og den er svimlende høy. De kan se sammenhenger og kontekster som er uforståelige for oss dødelige.

I tillegg til god hukommelse kan du tru det er morsomt innimellom: Mamma, husker du forrige OL, da hadde xhctybbnk knjingfh fra Russland på seg hel drakt og blå shorts da og! Om jeg spør, ja, hva løp Jamaica med så husker de det.