Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Har søkt på en stilling med søknadsfrist i morgen. Vil VELDIG gjerne ha den og tror jeg er godt kvalifisert. Når kan jeg forvente å evt høre noe fra dem? Hvor lang tid etter søknadsfrist begynner man å kalle inn til intervju? Og er det noen som gjør det før søknadsfristen også hvis man får inn en søknad fra en spesielt god kandidat..? Anonymous poster hash: ebea5...2ca
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Det er litt "arbeidsgivers marked" for tiden, så med mindre du er i et veldig smalt segment kan du nok ikke forvente at de kaster seg over deg. Jeg jobber i staten og vi bruker 1-4 uker på å vurdere søknadene alt etter hvor mye vi har å gjøre... Anonymous poster hash: b29f2...48b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Jeg søkte på en jobb jeg var godt kvalifisert til dagen før frist. Jeg fikk telefon dagen etterpå om jeg kunne stille til 1.gangs intervju var nesten 300 søkere, så kanskje det var lurt av meg å vente i siste liten. Fikk nemlig jobben Anonymous poster hash: 0e20d...56a
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 Bruker også 1-4 uker på å innkalle. Kommer an på hvor mange søknader jeg må gå igjennom og hvor mye det ellers er å gjøre. Og hvor mye fagforeningsrepresentanten har å gjøre. Anonymous poster hash: 03f4a...dd2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 Men de skriver at ønsket oppstart er 1.9 - det blir jo umulig om de skal bruke 1-4 uker bare på å vurdere hvem som skal til intervju..? (er vel strengt tatt umulig uansett om de ikke kun ønsker å ha inn arbeidsledige...) Hmmm jaja får vel bare bite tenna sammen og vente videre da! HI Anonymous poster hash: ebea5...2ca
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 Det kommer jo an på mye, blant annet hvor mange søknader de får. Hos oss ville vi nok ha ringt senest dagen etter fristen gikk ut hvis du var aktuell, men vi sliter med å få tak i kvalifiserte folk da. Hvis vi virkelig trodde du var den rette til jobben, hadde vi sikkert innkalt deg til intervju før fristen gikk ut også. Anonymous poster hash: c214b...19e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #7 Skrevet 17. august 2016 Jeg søkte kvelden fristen gikk ut, og ble ringt dagen etter. De holdt tydeligvis et øye med søknadene som kom inn Om de ringer før avhenger nok av om de leser søknadene fortløpende, og hvor gode kandidater de får. Får de stort sett likeverdige kandidater venter de til fristen går ut, slik at det ikke blir så mange på intervju, men åpenbare kandidater blir kanskje kontaktet før. Hvis man ikke leser søknadene i det hele tatt før fristen går ut kan man jo ikke kalle inn kandidater heller Anonymous poster hash: 4ce0c...074
Morken Skrevet 17. august 2016 #8 Skrevet 17. august 2016 Fullstendig tilfeldig om vi rekker å se på søknader før fristen går ut. Etter fristen ser vi på dem og tar kontakt med de vi ønsker på intervju. Lykke, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå