Gå til innhold

"Har dere ikke hørt om prevensjon?"


Anbefalte innlegg

Skrevet

HVA svarer man?😱Synes det rett og slett er frekt!

 

Anonymous poster hash: aa8f5...489

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jo, det har vi, og det kommer vi til å bruke når vi føler oss ferdige med å få barn."



Anonymous poster hash: c0e74...435
Skrevet

"Nei, det har vi ikke. Hva er det, og hvordan virker det?"

 

Anonymous poster hash: 814fe...5fd

Skrevet

Kommer an på situasjonen.

 

Hvis spørsmålet stilles til en kvinne (ung eller gammel), som får et nytt barn i hvert eneste forhold, etter få ukers bekjentskap, så er det et godt spørsmål å stille.

 

 



Anonymous poster hash: 8e4cb...fb0
Skrevet

 

Kommer an på situasjonen.

 

Hvis spørsmålet stilles til en kvinne (ung eller gammel), som får et nytt barn i hvert eneste forhold, etter få ukers bekjentskap, så er det et godt spørsmål å stille.

 

 

 

Anonymous poster hash: 8e4cb...fb0

Kan være at det er noe hun burde tenke over, men det er uansett frekt å spørre om. Blir som å spørre en overvektig person om hun ikke har hørt om slanking eller trening. Vi bor i Norge, selvfølgelig har hun hørt om det!

 

Anonymous poster hash: ea35b...e12

Skrevet

Det samme lurte min kjære mor på når hun fant ut jeg var gravid 8 mnd etter fødsel. Spurre med det samme om vi levde I steinalderen.. ble så satt ut at jeg sa ikke ett ord :/ men derimot så er kontakten blitt langt mindre! Og hadde en SA I uke 9,så hun ble vell fornøyd.

 

Anonymous poster hash: bf4c5...a3f

Skrevet

Fikk samme spm av faren min da nr tre var på vei. Barnet var riktignok uplanlagt, men det såret enormt. Sitter fortsatt i, merker jeg. Jeg svarte forresten ingenting, bare la på røret.

 

Anonymous poster hash: 03f59...2f6

Skrevet

Er barn nr 3 med samme mann.Stabilt forhold med hus, bil,fast jobb osv...😊

 

Anonymous poster hash: 36a62...440

Skrevet

Joda, men det blir bare brukt av dem som ikke er egnet til å oppdra sine egne barn. Hva bruker du?

Tror faktisk jeg hadde svart det...

 

Anonymous poster hash: 9dc3b...e26

Skrevet

Enkelte folk må bare være ekle mot noen for at dagen deres skal være vellykka. De har vel så miserable liv at de må trykke noen ned for å føle seg bedre. Det er alltid frekt å spørre om det, med mindre personen kommer fra en fjerntliggende bygd i et afrikansk land der de verken har TV, internett eller helsestasjon, og personen faktisk ikke VET hva prevensjon er. I alle andre tilfeller er det bare frekt. Er enig i sammenligningen med å spørre en overvektig person om han/hun har hørt om slanking eller trening, spørre en person i kort skjørt om hun har hørt om klær, eller spørre noen som ikke har stelt seg til jobbintervju om vedkommende har hørt om sminke og hårbørste.

Skrevet

Joda, det har vi hørt om. Men etter 3 aborter vil de ikke la meg gjøre det en gang til

Skrevet

Er gravid med nr 3 og fikk høre lignende utsagn.

 

Anonymous poster hash: 6ef03...171

Skrevet

Det er aldri på sin plass å spørre om. 



Anonymous poster hash: a0514...f62
Skrevet

 

Det er aldri på sin plass å spørre om.

 

Anonymous poster hash: a0514...f62

Er vel mer ment som fleip om enkeltes behov til å populere verden enn et faktisk spørsmål.

 

Anonymous poster hash: 0a7a4...1d7

Skrevet

Er vel mer ment som fleip om enkeltes behov til å populere verden enn et faktisk spørsmål.

 

Anonymous poster hash: 0a7a4...1d7

 

 

Sikkert. Hvor mange barn andre vil eller ikke vil ha er det uansett ikke andres sak å kommentere. LIke ufint å blande seg borti at folk får mange barn som at noen ikke vil ha i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: a0514...f62

Skrevet

Kunne ikke annet enn le når den 80 år gamle nabokona lurte på om vi ikke hadde skjønt hvordan man unngår svangerskap, vi ventet da nr fire 😉

 

Vi fikk noen spørsmål da vi ventet nr tre, om vi var med i en sekt, om vi skulle befolket verden alene o.l Kan ikke si jeg tok meg så veldig nær av det altså

 

Da vi ventet nr fire var jeg forberedt på kommentarer, men da var det bare den gamle nabokona som kommenterte slik. Alle andre var veldig hyggelige i tilbakemeldingene, fikk stadig høre at folk var misunnelig, at vi var så heldige, at barna våre var heldige som hadde oss til foreldre o.l

 

Anonymous poster hash: d5178...f56

Skrevet

 

Sikkert. Hvor mange barn andre vil eller ikke vil ha er det uansett ikke andres sak å kommentere. LIke ufint å blande seg borti at folk får mange barn som at noen ikke vil ha i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: a0514...f62

 

 

 

På samme måte som det er ufint å spørre "er det du der inne?" eller andre vittigheter for å være morsom, når mora har enorm mage. Jada, jeg vet at jeg er svær fra før, du trenger ikke gni det inn. Det er ikke morsomt med alle disse klisjeene om "skal dere lage et fotballag", "du trenger ikke befolke verden alene", "er dere mormonere" og så videre.

Skrevet

På samme måte som det er ufint å spørre "er det du der inne?" eller andre vittigheter for å være morsom, når mora har enorm mage. Jada, jeg vet at jeg er svær fra før, du trenger ikke gni det inn. Det er ikke morsomt med alle disse klisjeene om "skal dere lage et fotballag", "du trenger ikke befolke verden alene", "er dere mormonere" og så videre.

 

 

Nettopp. 

 

Anonymous poster hash: a0514...f62

Skrevet

"Har du ikke hørt om folkeskikk?"

Skrevet

"Har du ikke hørt om folkeskikk?"

Der tok du ordene ut av munnen på meg (eller ut av skjermen). Jeg håper virkelig at de som får spørsmålet svarer noe slikt. Det er jo så uhøflig å si sånn.

Skrevet

Du svarer ikke noe, du kutter kontakten. 

 



Anonymous poster hash: 39e3c...9f4
Skrevet

På samme måte som det er ufint å spørre "er det du der inne?" eller andre vittigheter for å være morsom, når mora har enorm mage. Jada, jeg vet at jeg er svær fra før, du trenger ikke gni det inn. Det er ikke morsomt med alle disse klisjeene om "skal dere lage et fotballag", "du trenger ikke befolke verden alene", "er dere mormonere" og så videre.

Jeg er feit på litt trass pga. det... Når person nr. million spurte når terminen var midt inne på et stappfullt kjøpesenter, svarte jeg "Nei, det er bare fett". Og vedkommende var tett nok til å svare "Seriøst?!" Da sa jeg høyt og hardt mens jeg pekte på magen min "Det er bare fett. Jeg er feit!" Det ble stille rundt oss.

 

Anonymous poster hash: 6c940...cae

Skrevet

Fikk ikke den kommentarer, men bare "oi, den var vel ikke helt planlagt" når vi ventet nummer 3.

Jo det var den.

"hvordan fikk du overtalt mannen"

"han måtte overtale meg"

 

Hvordan man planlegger sin familie er vel for helvete en privat sak, hvorfor i svarte må folk blande seg bare fordi man er gravid.

 

Hvem i alle dager ville spurt noen om hvilken prevensjon de bruker til vanlig, etter om intimliver til folk når de ikke er gravide?



Anonymous poster hash: b213c...a3c
Skrevet

Jeg er feit på litt trass pga. det... Når person nr. million spurte når terminen var midt inne på et stappfullt kjøpesenter, svarte jeg "Nei, det er bare fett". Og vedkommende var tett nok til å svare "Seriøst?!" Da sa jeg høyt og hardt mens jeg pekte på magen min "Det er bare fett. Jeg er feit!" Det ble stille rundt oss.

 

Anonymous poster hash: 6c940...cae

Spør folk om sånt altså!?

 

Anonymous poster hash: 39e3c...9f4

Skrevet

 

Spør folk om sånt altså!?

 

Anonymous poster hash: 39e3c...9f4

Oh yeah! Du vil ikke tro hvor mange som gjør det! Men det er blitt veldig stille med akkurat det etter den episoden der. Merkelig ;-)

 

Anonymous poster hash: 6c940...cae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...