Gå til innhold

Mamma kommer på kaffe til uken... Hva servere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ses ikke så ofte, og når hun først skal hit, vil jeg servere noe som en enkelt og godt til kaffen som de fleste liker. Noen tips?

Jeg er ingen baker, men kan godt ta i mot enkle baketips og, så lenge de er idiotsikre ;)

Anonymous poster hash: 2dc67...c00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søsterkake eller vafler

Anonymous poster hash: 75319...e6a

Skrevet

brownies. denne oppskriften lager du bare rett i kjelen. og heller over i en form. volla ferdig...

80gr smør smeltes i kjele, når dette er smeltet, tilsetter du 200gr mørk kokesjokolade, la dette smelte sammen på svak varme. så tilsetter du ca 150gr sukker (jeg bruker ca 100gr, da det er MYE sukker i sjokoladen), rør dette godt sammen og til sett 2 egg, ett av gangen og rør godt. så tilsetter du 3ss maisenna mel og 2ss bakekakao, og rør sammmen, hell over i en liten ildfast form og stek i ovnen på 180-200gr i ca 15 min, kommer selvsagt ann på både form og ovn. men den skal være litt stiv oppå og bløt inni. 

jeg bruker å lage denne og bare steke opp rett før jeg får besøk, så er den fesk og varm/lunken når jeg får besøk, drysser litt melis over og serverer ofte med vaniljeis og bær, eller bare slik den er.

den er suuuuuper god, og enkel. og gir nesten ikke noe oppvask ;)

Anonymous poster hash: dd28e...d48
Skrevet

Toro brownies ;)

Anonymous poster hash: 53fa7...398

Skrevet

brownies. denne oppskriften lager du bare rett i kjelen. og heller over i en form. volla ferdig...

80gr smør smeltes i kjele, når dette er smeltet, tilsetter du 200gr mørk kokesjokolade, la dette smelte sammen på svak varme. så tilsetter du ca 150gr sukker (jeg bruker ca 100gr, da det er MYE sukker i sjokoladen), rør dette godt sammen og til sett 2 egg, ett av gangen og rør godt. så tilsetter du 3ss maisenna mel og 2ss bakekakao, og rør sammmen, hell over i en liten ildfast form og stek i ovnen på 180-200gr i ca 15 min, kommer selvsagt ann på både form og ovn. men den skal være litt stiv oppå og bløt inni. 

jeg bruker å lage denne og bare steke opp rett før jeg får besøk, så er den fesk og varm/lunken når jeg får besøk, drysser litt melis over og serverer ofte med vaniljeis og bær, eller bare slik den er.

den er suuuuuper god, og enkel. og gir nesten ikke noe oppvask ;)

Legger til at jeg bruker å doble oppskriften og fryse ned, den er kjempe god når den er tint fra fryseren. og nesten bedre på smak. fryser ned i spiseklare biter, og den tiner kjapt, så da har man alltid noe å servere om man får uventet besøk.

Skrevet

Ferske rundstykker, og/eller eplekake med is :)

Anonymous poster hash: 372b6...ff0

Skrevet

Her var det mye godt! Tusen takk for tips, blir nok til at jeg prøvelager noe av dette i helgen ;)

Anonymous poster hash: 2dc67...c00
Skrevet

Eplekake og vaniljeis 👍

Skrevet

Sveler med smør, maplesyrup og melis! Nom!!

Anonymous poster hash: 94408...12e

Skrevet

Blåbærpai med is! Finnes ikke enklere...eller bedre 😛

Anonymous poster hash: d8a02...83e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...