Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Jeg mangler noen poeng til å komme inn på linja jeg ønsker til neste år. Har tatt opp fag og har studiekompetanse. Kan jeg søke på andre grunnlag enn studiekompetanse nå når jeg er 32 og har vært i samme jobb (arbeidserfaring og attest) i 8 år? Kan jeg søke meg inn med den 25 regelen istedenfor studiekompetanse? Eller må jeg ha det snittet de krever uansett? Anonymous poster hash: 139c8...65d
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 23/5-regelen er kun for de som ikke har studiekompetanse. Da må man ha noen fag + arberfaring. Men man må uansett ha nok poeng. Det er ikke noen fag du kan ta opp for å høyne snittet ditt? Anonymous poster hash: 3373c...026
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 det er to muligheter å søke skole på, det er generellstudiekompetanse, altså allmennfag. eller realkompetanse, som er "livserfaring", på realkompetanse blir du vurdert ut fra evt tidligere studier, arbiedserfaring, jobberfaring, om du har barn, og at du MÅ ha passert 25. her mp du søke til ordinært opptak via feks samordna, også må du mest sannsynlig legge ved en søknad, om hvorfor akkurat du skal prioriteres. jeg søkte på realkompetanse på sykepleiern. og kom inn. jeg var den eneste i mitt kull som kom inn på dette da det var ekstremt mange søkere. men jeg hadde full pott i forhold til poeng. og antageligvis en god søknad Anonymous poster hash: 2f493...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå