Gå til innhold

Fly med 4-5 uker gammel baby, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan det er er å fly med en så liten en? Vi skal kun fly innlands, og turen tar 45 minutter.

Men så uerfaren som jeg enda er så lurer jeg på:

Noe jeg må vite om selve reisen?

Hvordan er det med innsjekking av barnevogn?

Og sikkerhetskontroll?

Skal reise med Norwegian :-)

Anonymous poster hash: edd52...dc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan det er er å fly med en så liten en? Vi skal kun fly innlands, og turen tar 45 minutter.

Men så uerfaren som jeg enda er så lurer jeg på:

Noe jeg må vite om selve reisen?

Hvordan er det med innsjekking av barnevogn?

Og sikkerhetskontroll?

Skal reise med Norwegian :-)

Anonymous poster hash: edd52...dc4

Vi fløy Trondheim-Oslo med babyen vår når han var 4 uker. Vognen fikk vi ta med gratis, pakket den i prampack så den ikke skulle få skader (Emmaljunga mondial, så for stor til å ha med til gaten og sende bed derfra). Greit å være tidlig ute da, kjipt å stresse seg gjennom flyplassen. Tok også litt tid å pakke sammen vognen.

Sikkerhetskontrollen var det bare å spasere gjennom med babyen i armene. Hvis du har med melk på flaske så kan du ta de ut og gi de til vekteren, de sjekker den vel i en slags maskin.

Kan være lurt å ha med en smokk eller amme babyen under take-off og landing så unngår babyen kanskje dotter i ørene. Min brukte smokk og fikk ingen problemer. Han sov seg gjennom hele flyturen også.

Vi hadde med bæresele forresten. De vognene man får låne på flyplassen er paraplytriller som ikke kan legges flatt. Når han ble litt større hadde vi en trille som vi kunne bruke helt til gaten og pakke sammen som håndbagasje. 😊

God tur 😊😊

Anonymous poster hash: 212c3...580

Skrevet

Gikk veldig fint her.

Sendte barnevogn som spesialbagasje, i prampack, brukte bæresjal, bærte barnet gjennom sikkerhetskontrollen. Alt gikk veldig fint. Han sov hele turen.

Anonymous poster hash: c861a...31c

Skrevet

Anbefaler sjal eller annet bæretøy. Så har du armene fri😊 Smokk eller amming/flaske ved takeoff og landing fungerte veldig bra for mine barn og vi har fløyet endel fra ungene var nyfødt.

Anonymous poster hash: c9d05...8e0

Skrevet

Anbefaler sjal eller annet bæretøy. Så har du armene fri😊 Smokk eller amming/flaske ved takeoff og landing fungerte veldig bra for mine barn og vi har fløyet endel fra ungene var nyfødt.

Anonymous poster hash: c9d05...8e0

Aldri amming ved letting /landing det kan være livsfarlig. Grunnen til at man har sele er at det kan hende flyet må bråstoppe og da er det kjempefarlig for babyen om den ligger med ryggen"mot kjøreretningen" med sele kun rundt livet.

Anonymous poster hash: f2dc0...18a

Skrevet

Aldri amming ved letting /landing det kan være livsfarlig. Grunnen til at man har sele er at det kan hende flyet må bråstoppe og da er det kjempefarlig for babyen om den ligger med ryggen"mot kjøreretningen" med sele kun rundt livet.

Anonymous poster hash: f2dc0...18a

Babyen har alltid selen kun rundt livet. En del flyvertinner mener at babyen skal sitte på fanget med selen da rundt magen.

Jeg kommenterte til flyvertinna at om flyet bremsa kraftig, så hadde det ikke så mye å si om tauet man essensielt sett fester babyen med, møter magen eller ryggen først, ryggen knekker uansett.

Jeg prøvde også å spør henne om hvordan hun nøyaktig tenkte at min baby på 6 dager skulle sitte.

Hun tidde.

Det har null betydning for barnets sikkerhet om man ammer eller ikke om det skjer en ulykke. Man fester egentlig kun barnet slik at det ikke skal fly avgårde og treffe noen.

Blir litt som at det er det samme om man har to punkt-, eller trepunktsele om man kjører i 160 og treffer en murvegg...

Alle som har litt forståelse for newton skjønner det.

Anonymous poster hash: 3cbbe...f00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...