Gå til innhold

Tabletter for å stoppe melkeproduksjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 5 dager siden , og ønsker ikke å fortsette ammingen.

Er det noe jeg kan gjøre selv for å stoppe produksjonen , eller bør jeg få tabletter for det ?

Og kan man bare ringe legekontoret og få resept , eller må man inn til legen ?

Anonymous poster hash: 15f48...80e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare ringte. Men er du helt sikker? For sent å angre når du har begynt på tablettene. 

Anonymous poster hash: 61ee8...24a
Skrevet

Her har de sluttet å skrive de ut pga bivirkninger

Jeg fikk beskjed om å ta på meg den strammeste jogge-bh jeg fikk på meg og ha den på døgnet rundt i noen dager til produksjonen avtok. Ble melkesprengen veldig vondt skulle jeg ta en varm dusj og bare massere brystet/vorten lett så utdrivningsrefleksen kom igang og litt melk kom ut av seg selv. Skulle ikke pumpe

Jeg måtte slutte amme pga min medisinbruk

Anonymous poster hash: aee8a...064

Skrevet

Det er veldig mange bivirkninger på de tablettene så det er bedre om du klarer deg uten.

Sjekk ammehjelpen for råd.

Anonymous poster hash: 6ef4d...cc5

Skrevet

Elendige menneske... Du kan nå la nybakte mødre få fred den første mnd.

Slapp av, det går helt fint uten amming. Er bare blitt et hysteri rundt det.

Anonymous poster hash: 61ee8...24a

Ikke bare hysteri nei. Barna får mindre allergier, er mindre syke og litt mer intelligente. Men det blir folk av de som får flaske og.

Anonymous poster hash: 89ebe...e99

Skrevet

Innlegg slettet pga personangrep og noen sitater gikk med i samme moderering. Vi oppfordrer til en hyggelig og saklig tone i svarerne man skal gi! 

- Moderator K. Taylor

Skrevet

Jeg har stoppet melken min to ganger ved å kjøpe sånn stoffbandasjerull (litt bred) og surre stramt(!) rundt brystkassa. Stoppet i løpet av ca to dager begge gangene.

Masserte vekk begynnende brystbetennelse under varmt vann i dusjen.

Anonymous poster hash: 01edd...bc9

Skrevet

Jeg synes for øvrig stoffbandasje funket bedre enn sports-BH for meg. Ser noen andre har nevnt det over her. Fordelen med stoffbandasje er at du får den skikkelig stram.

Anonymous poster hash: 01edd...bc9

Skrevet

Ikke bare hysteri nei. Barna får mindre allergier, er mindre syke og litt mer intelligente. Men det blir folk av de som får flaske og.

Vi har fire barn. De to som er fullammet er syk jevnt gjennom hele vinteren, alltid snørrete. Sliter på skolen og har det generellt mer krevende sosialt. De to som ble ammet kun et par uker er lynende smart på skolen, syk en gang hvert 3 år og veldig sosialt tilpass.

Take a chill pill, la foreldre ta egne valg for barna sine. Kanskje du gjør noe som ikke er etter boka også uten at du får pes fordi.

Anonymous poster hash: a8704...689

Skrevet

Vi har fire barn. De to som er fullammet er syk jevnt gjennom hele vinteren, alltid snørrete. Sliter på skolen og har det generellt mer krevende sosialt. De to som ble ammet kun et par uker er lynende smart på skolen, syk en gang hvert 3 år og veldig sosialt tilpass.

Take a chill pill, la foreldre ta egne valg for barna sine. Kanskje du gjør noe som ikke er etter boka også uten at du får pes fordi.

Nå klarte ikke jeg å amme mine barn, så ingen fordommer mot det, men dine erfaringer er ikke nok til å kommen med en empirisk konklusjon. Det kan veldig gjerne være helt tilfeldig/ha en annen forklaring at dine barn er som de er...

Anonymous poster hash: bb271...f7f

Skrevet

De to lynende smarte barna har tydeligvis ikke arvet egenskapen fra deg. Du skjønner at du ikke kan konkludere noe som helst ut av fra dine 4 barn?

Anonymous poster hash: 9b020...c01

Skrevet

To barn er nok ikke nok til å konkludere ut fra. Lær deg å lese litt forskning, så kan vi diskutere fakta etterpå. Mine foreldre røyket både når jeg lå i magen, inne etterpå, i bilen osv. Jeg og mine søsken har ingen skader, så da mener du at konklusjonen er at røyking er ufarlig?

Skrevet

Jeg fikk pillene. Tok dem, og hadde på stram sportsbh i kanskje fem dager.. Det var vondt og melka sprengte. Men så ble det bedre og bedre for hver dag! Masse lykke til hi :)

Anonymous poster hash: 8e5f6...ebd

Skrevet

Har ikke erfaring med det, men vi har jo alle som har barn avsluttet melkeproduksjonen på et eller annet tidspunkt. Jeg ville bare råde deg til å være forsiktig med brystene når de er sprengte og vonde.

Jeg fikk et spark i dem av en ivrig 3åring på besøk. Og endte opp på sykehus noen dager senere med svært kraftig brystbetennelse. Var innlagt ei uke.

Så pass på dem når de er sprengte.

Varme dusjer er godt for å lindre smerten.

Lykke til!

Anonymous poster hash: d7884...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...