Gå til innhold

Sit ups

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg tar 50 sit ups hver kveld, vil det da synes etter en stund? Vil jeg få flatere mage?

Anonymous poster hash: e3c2c...fb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det vil synes kommer an på hvor mye underhudsfett du har mellom magemusklene og huden på magen. Om du vil få flatere mage kommer an på om du forbruker flere kalorier enn du inntar.

Skrevet

Tvilsomt, sit ups er en lite effektiv øvelse.

Skrevet

Du må få bort fettet. Da hjelper ikke situps. Du må trene variert, mye kondisjon, samt legge om kosten. Du må forbruke mer enn du inntar.

Skrevet

Ta heller planken - mageliggende og sideliggende. Annenhver dag. Jeg har gått inn nesten to cm i midjen på to uker med det.

Er noenlunde slank i utgangspunktet, men er veldig utrent for tiden. Har forresten tatt den sideliggende bare to ganger, for har vært for dårlig form til å greie sideliggende de andre dagene, mageliggende fem dager (på to uker).

Jeg har bare målt for moro skyld, for å se hvor mye det har å si på midjemålet å være bedre trent. For meg har det tydeligvis ganske mye å si.

Men er magen din stor pga. fett i tillegg, da må du også gjøre noe med det. Da er det viktigste å kutte ned på karbohydrater (for mye av dem legger seg som regel som magefett). Men som andre sier, da er det også viktig med generell trening, kondisjon og styrke.

Jeg er som sagt veldig dårlig trent nå pga. langvarig sykdom. Men det aller, aller beste for meg med å ta noen slike stabiliserende øvelser er ikke det at magen ev. går litt inn. Det er det å føle at kroppen min er mer i balanse. Det å være sterkere gir meg en helt annen følelse i kroppen, holdningen min blir bedre. Og en pussigere effekt jeg har opplevd tidligere også - jo mer trent jeg er, jo mer sensitiv blir jeg for berøring, dvs. jo større blir sexlysten min- selv etter bare to uker med minimal trening. Det er jo en positiv følelse... om enn noe frustrerende som singel ;)

Anonymous poster hash: e05af...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...