Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 Er det ok å reise fra en 2 åring en uke? 2 åringen blir hjemme med far og søsken og passet litt av bestemor på dagtid. Jeg er veldig i tvil, kunne virkelig trengt en tur, ikke reist noe sted uten barn på 7 år. Og sjeldent en slik mulighet byr seg da alle er småbarnsforeldre i jobb. Men så var det minste da? Kjenner jeg er usikker på om det er for lenge med en uke. Anonymous poster hash: d486a...114
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 Ja det syns jeg er greit. Mange foreldre gjør det i jobb. Anonymous poster hash: 24d8a...d29
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 Du må kjenne på det selv. Jeg hadde ikke gjort det, det hadde blitt for lenge borte fra barna for min del. Jeg er sikker på at jeg ikke hadde greid å kose meg under hele oppholdet. For min del hadde det holdt med tre netter/langhelg. Anonymous poster hash: bc8dd...095
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Jeg hadde synes det var lenge. Man kan fint koble av og få litt fri på 3 dager også, men det er min mening Anonymous poster hash: 73a8a...51a
Love my kidz Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 En toåring klarer seg fint med pappan sin og besteforeldre. Reis!! 👍☺
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Han har da sikkert en far som er hjemme. Barnet greier seg fint en uke med andre personer de har tillit til. God tur og kos deg masse. Her reiste 11 åringen noen tusen mil unna på CISV leir i sommer. Ingen kontakt med foreldre på 4 uker. Gikk helt fint det altså. Anonymous poster hash: 605d2...7c9
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 Det synes jeg er for lenge. Hadde ikke gjort det. Anonymous poster hash: 3022b...136
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Hadde det vært tjenestereise, så måtte du jo reist. Er ikke annerledes å reise på en velfortjent ferie. Ergo: reis! Anonymous poster hash: 9563b...9cf
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 Toåringen klarer seg nok, men jeg ville ikke brukt en ferieuke eller noen stor del av feriebudsjett et vårt bare på meg selv. En helg på hyttetur eller liknende kunne jeg godt tatt, men en uke høres mye ut. Anonymous poster hash: b005e...8d1
overlord Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 Jeg gjorde det da gutten min var 2 år. Angret og gråt hver kveld fordi jeg savnet han. Det gikk jo helt fint for barnet, men jeg greide ikke kose meg. En langhelg hadde vært mye bedre. Kunne ha reist en uke nå som de er større, men har nøyd meg med langhelger.
*Miss Marple* Skrevet 16. august 2016 #12 Skrevet 16. august 2016 Det hadde blitt for lenge for både meg og barnet. Barna er ikke vant med at jeg er lenge borte. 3-4 dager er max for hva jeg syns er greit.
*piami* Skrevet 16. august 2016 #13 Skrevet 16. august 2016 Ærlig talt... REIS!!😃 Gjør noe for deg selv! Ungen har det helt topp med pappa å resten av familien. Kos dere på tur😊
Salomine Skrevet 16. august 2016 #14 Skrevet 16. august 2016 Ja, det syns jeg du kan. Med far,søsken og bestemor rundt seg har jo 2åringen det bra. Kos deg.
Leeloo76 Skrevet 16. august 2016 #15 Skrevet 16. august 2016 Så lenge du klarer å kose deg (sier der kun fordi jeg ser enkelte her som ikke klaret det, og da er det jo ikke noe gøy) synes jeg du skal dra, poden klarer deg fint med far og besteforeldre. Jeg sier ikke at alle barn takler det, men siden du vurderer det antar jeg du mener det går fint. Min yngste dro med sin far på besøk til storesøsteren i over en uke da hun var rundt året, gikk helt fint. Dere kan jo Skype hver kveld om så er, synge nattasang og si god natt (ev. tidligere på dagen, om det er bedre).
Gullunger Skrevet 16. august 2016 #16 Skrevet 16. august 2016 Jeg ville ikke gjort det. Synes det blir for lenge. 3-4 dager tenker jeg er mer passende.
TPK Skrevet 16. august 2016 #17 Skrevet 16. august 2016 Jeg hadde ikke gjort det, synes det blir for lenge. For min del, barnet har det nok fint. Og jeg ville ikke brukt en hel uke av min lille ferie uten familien. Men kanskje 2-3 dager?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #18 Skrevet 16. august 2016 Reis. Det er sunt for barnet å ha litt tid med far alene og. Kos deg og lad batteriene dine. Anonymous poster hash: d856b...a93
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #19 Skrevet 16. august 2016 Mun er bare 16 mnd...men jeg ser ikke helt problemet når barnet er med sin andre forelder.. Anonymous poster hash: 03802...bbf
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #20 Skrevet 16. august 2016 Å HERREGUD, selvfølgelig går det greit! Barnet er med faren sin. Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på en gang. Og dere som ikke hadde klart det; for noen kjerringer. Blir så oppgitt av hønemødre🙄 Anonymous poster hash: 13c2a...adb
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #21 Skrevet 16. august 2016 Er det ok å reise fra en 2 åring en uke? 2 åringen blir hjemme med far og søsken og passet litt av bestemor på dagtid. Jeg er veldig i tvil, kunne virkelig trengt en tur, ikke reist noe sted uten barn på 7 år. Og sjeldent en slik mulighet byr seg da alle er småbarnsforeldre i jobb. Men så var det minste da? Kjenner jeg er usikker på om det er for lenge med en uke. Anonymous poster hash: d486a...114 Ja! 😄 Reis og kos deg. Anonymous poster hash: 798df...11a
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #22 Skrevet 16. august 2016 Å HERREGUD, selvfølgelig går det greit! Barnet er med faren sin. Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på en gang. Og dere som ikke hadde klart det; for noen kjerringer. Blir så oppgitt av hønemødre🙄 Anonymous poster hash: 13c2a...adb Man trenger da ikke være hønemor eller kjerring selv om man ikke ønsker å reise fra toåringen sin i en uke. Barnet kommer sikkert til å ha det fint. Her handler det vel mest om mors følelser. Det er ikke så dumt å ta hensyn til sine egne følelser og av den grunn velge ikke å reise bort fordi man vet at man ikke kommer til å kose seg. Hva er da poenget med turen...? Dette er en individuell vurdering hver enkelt må gjøre. Man blir ikke mer eller mindre kjerring av å reise eller ikke å reise bort en uke. Anonymous poster hash: bc8dd...095
Nyttårs barn Skrevet 16. august 2016 #23 Skrevet 16. august 2016 Jeg synes du skal ta sjansen HI. Barnet ditt klarer seg nok fint, barn har godt av å ha andre ressurspersoner i livet sitt. Det er mange mødre som er veldig snare til å si at de aldri ville klare og nyte en ferie borte fra så små barn, og at de aldri ville bruke så mye ferietid på seg selv- Blås i det! Om du har lyst så reiser du og koser deg med god samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå