Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 Har termin i november. Når er det vanlig å ta med den lille på trilleturer? Tenker i forhold til temperatur.... Anonymous poster hash: be5d8...e74
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 Har termin i november. Når er det vanlig å ta med den lille på trilleturer? Tenker i forhold til temperatur.... Anonymous poster hash: be5d8...e74 Det kan du jo tidlig. Men, under -10 er det vel ikke anbefalt. Babyen ligger jo lunt og godt i vognen. Anonymous poster hash: 37916...ff4
Optatium Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 Jeg fødte 6.november og trillet tur 10.november. Var mildt lenge, så vi trillet mye i starten.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Har desemberbarn. Første vinteren var totalt problemfri. Var tjue minus ute, men vesentlig lunere der barnet lå, hadde med sånn ute/inne termometer og målte temperaturen rundt barnet, den kom aldri under 5-10plussgrader. Altså ikke inni posen barnet lå i, men rundt ansiktet. Barnet ligger jo nede i en pose som stikker opp rundt hodet, og vogna er godt beskyttet. Det var verre med maibarnet som ville opp å se fra 7mnd alderen.. den vinteren var vi mye mer låst. Anonymous poster hash: 052d6...1cc
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 Fikk barn i begynnelsen av desember, og vi var ute på trilletur da hun var fem dager gammel. Det var ganske mildt da. Men vi var ute såfremt det ikke var kaldere enn -7/-8. Hadde kolikkbaby som skrek og skrek med mindre vi var ute og trilla så hadde ikke mye valg. Anonymous poster hash: 43353...1c0
februarprins2013 Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Min var ute første gang når han var 2 uker, han er født i februar. gå ut så lenge det ikke er under -10 ,det er ikke bra
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 Har et desemberbarn og et januarbarn. Har trillet tur en uke etter fødselen med begge to. Men bor på Vestlandet, så kulde hører jo med til sjeldenhetene, var vel 5-10 gr når de var nyfødte Anonymous poster hash: 9dcc2...4d9
Blomstogbier Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Du kan trille så lenge det ikke føles kaldere enn -10. Google "følt temperatur"
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 Har jan og november. Bestandig vært ute bare dager etter fødsel. Er de godt pakket inn og det er lunt i vogna kan man fint være ute en kort tid med minusgrader. Så lenge de ikke puster inn iskald luft. Anonymous poster hash: 7d88e...01a
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 Fikk januarbaby, var på sykehuset (uten å så mye som stikke hodet ut vinduet) i 6 dager. Dagen etter vi kom hjem var JM på hjemmebesøk og hun anbefalte meg på det sterkeste at jeg gikk på trilletur med en gang så jeg fikk luftet hodet litt, ikke sitte inne hele dagene omså bare for en halvtimes tid. Men her er det somregel ikke kaldere enn -5 Anonymous poster hash: 0168f...aa9
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #11 Skrevet 16. august 2016 Fikk barn i januar begge gangene. Jeg kjører ikke bil så jeg tar buss. Når vi gikk til bussen når det var veldig kaldt ute hadde jeg ett lite teppe over vogna og tok det av når vi kom på bussen. Siden det var så kort tid var det ikke fare for at det ble for lite luft inni der. Helsesøster syns jeg var litt gal når jeg gikk til bussen når det var -20 ute, men når jeg sa det må vel være bedre å være inni vogna enn i bilsete som er helt åpent. Ungene blir jo frakta inn og ut, ut til kald bil osv. Da var hun faktisk enig med meg. Anonymous poster hash: 49e88...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå