Gå til innhold

Er marsvin å anbefale som kjæledyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i blokkleilighet. Jeg har en jente på tolv år og en på tre. Det er hun på tolv som vil ha marsvin. Vi har hatt rotter før, men var nødt til å kvitte oss med dem, for de bet og ble veldig innpåslitne når man spiste. Det gikk ikke an å ha dem ute av buret, for de bygget seg bol under komfyren med fóring fra oppvaskmaskinen. Det luktet og de tygde i stykker både komfyr og oppvaskmaskin. 

Aldri mer! tenkte jeg.

Men nå vil altså 12-åringen ha et marsvin, og bedyrer at marsvin ikke er skadedyr og at de heller ikke biter. Er det sant?

Kan de delvis dotrenes?

Lager de mye lyd/maser?

Jeg vil ha den nakne sannhet om marsvin, ingen rosenrøde, glitrende prakteksempler :)

Anonymous poster hash: 075e8...322
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De biter ikke, i motsetning til hamster, men de gnager definitivt på ting. Dessuten er de ekstremt kjedelige dyr, spør du meg, til trross for at de er søte. Det er mye jobb med dem med stell av buret osv

Anonymous poster hash: e57c3...5a9

Skrevet

Marsvin kan leve i 10 år. Vil hun ha marsvinet til hun er 22år?

Er endel jobb med marvin også, som med de fleste dyr, men de er sosiale og stort sett snille. Trives best i par.

Anonymous poster hash: 0b162...3d5

Skrevet

Jeg har vokst opp med begge deler. Heller marsvin enn hamster. Hamster er litt gretne, mest fordi de er nattdyr og er aktive om natta. Marsvin er dager og mer kosete.

Anonymous poster hash: d349b...8f7

Skrevet

Katt er absolutt minst arbeid med. Hvis du bor i blokk kan du ha innekatt.

Da slipper du ihjel gnagde ledninger, lukt fra bur og mye bråk. De bråker en del.

Anonymous poster hash: a0634...502

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...