Gå til innhold

Nappipærle i nesen. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jupp så har jenta puttet en nappipærle i nesa. Så høyt at jeg knapt ser den. Har forsøkt å få den ut uten hell. Hva gjør man da? Er det legen neste? Eller kan den komme ut av seg selv? Er vel ikke helt bra å gå med den i nesa over tid?

Anonymous poster hash: 45e89...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan få fæl infeksjon av å la den være der. Prøv å få henne til å nye (pepper)... Ellers er legen neste stopp ja.

Anonymous poster hash: 95b1a...faf

Skrevet

Hold en finger over det tomme neseboret og blås hard inn i munnen hennes. Verdt et forsøk ;)

Skrevet

Jeg må le litt, jeg har ingen barn, men har en del personlig erfaring haha

Jeg kan huske flere ganger ting satt fast i nesten min som barn. Kan huske at mamma brukte pepper og også at hun blåste i munnen på meg, slik som det står over her :) Brukte også sånn nesekanne eller hva det heter, som man bruker til å skylle nesen med.

Anonymous poster hash: 13312...eca
Skrevet

Har forsøkt å få henne til å nyse, samt blåse i munnen uten hell. Hun blir krakilsk når jeg forsøker dette. Det virker til at den sitter for langt opp. Kan nesten ikke se den. Vel da blir det lege i morgen da. Sukk... takk for svar dere 😊

Anonymous poster hash: 45e89...e0d

Skrevet

Hva er en nappipærle?

Anonymous poster hash: ca6a3...49b

Skrevet

Støvsuger?

Anonymous poster hash: 60395...8f8

Skrevet

Legen er vant til å plukke ting ut av nesen til barn. De har egne redskaper for sånt.

Anonymous poster hash: 0c7c3...66f

Skrevet

Men er ikke dette litt akutt? Ser for meg at hun kan puste den inn mens hun sover?

Skrevet

Jeg ville ha dratt på legevakten i ettermiddag. Hadde ikke sovet godt i natt om jeg visste ungen min hadde en nabbi i nesa.

Anonymous poster hash: 3c95d...60a

Skrevet

Ville hørt med legevakta om de vil ha dere inn i dag. Vi måtte i vei med 2åringen som pakket øret fullt av modelleire. Hun skulle lage høreapparat som de gjør på "Klart eg kan."

Anonymous poster hash: 3ed67...5d4

Skrevet

Jeg har 😂😂 Dro på legevakten. Legen kunne se perlen, men den satt for langt oppi nesen til at hun kunne fjerne den. Ble anbefalt å vente til dagen etter for å se om den gikk ned i svelget. Om den ikke gjorde det måtte vi på sykehuset for å fjerne den.

Fikk ny time på legevakten neste dag og da var perlen borte😊

Anonymous poster hash: dfe76...b3b

Skrevet

Jeg har Dro på legevakten. Legen kunne se perlen, men den satt for langt oppi nesen til at hun kunne fjerne den. Ble anbefalt å vente til dagen etter for å se om den gikk ned i svelget. Om den ikke gjorde det måtte vi på sykehuset for å fjerne den.

Fikk ny time på legevakten neste dag og da var perlen borte Anonymous poster hash: dfe76...b3b

Da kommer den nok ut i doen

Anonymous poster hash: c0c39...252

Skrevet

Vår datter nøys plutselig ut ei perle av nesa da hun skulle legge seg (for et par år siden). Da hadde hun puttet den i nesa i barnehagen uten at noen så det, så den hadde vært der noen timer.

Som de sier her så ville jeg nok i det minste ringt legevakten og spurt. Perler kan være skumle.

Anonymous poster hash: d2f7f...054

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...