Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 Vi prøver på barn nr 2, og har prøvd siden oktober 2015. Barnet vårt er 3 år i år, og det er på tide med flere. Vi har prøvd iherdig, men mnd etter mnd kommer mensen, gjerne et par dager forsinket slik at jeg får håpet opp, og nå er jeg helt utslitt og nedbrutt av nederlag etter nederlag😩😢 Jeg har så mange rundt meg som er gravide/nylig har fått, og jeg er så sjalu😩😢Jeg er glad på deres vegne, men i tunge stunder gråter jeg mye. Slik som nå. Jeg synes alt er bare tungt, og barneønsket er så stort! Jeg vet at vi bare må fortsette, og at det er mange som ikke har barn osv, men jeg må bare få blåst ut litt. Mannen forstår ikke, og jeg har ingen nære venninner jeg tror vil høre på sytingen min. Anonymous poster hash: 73316...10b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 Gå å få sjekket dere. jeg vet hvor slitsomt det er 😣😣 Masse lykke til Anonymous poster hash: faecf...8c3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 Hos meg var det vellykket å ta pause fra prøvingen. Mest mentalt. Brukte p-ring i tre måneder og fikk senket skuldrene. Da vi prøvde igjen etter tre måneder satt den på første eggløsning. Ikke sikkert det funker for dere men nå må du gi kropp og hode ro. Du er ganske stressa og urolig i kroppen nå. Gi den og hjernen en pause. Ellers så må dere få sjekket dere da. Hvor gammel er du? Har du råd til å vente og gå på prevensjon så gjør det. Anonymous poster hash: ee746...a94
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Jeg hadde det på samme måte. Mange venninner ble gravide, og jeg ble det ikke. Månedene gikk og gikk. Og så ble jeg plutselig gravid, 11 måneder etter at vi startet prøvingen. Anonymous poster hash: 17403...9d5
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 Jeg er 32, mannen 35. Har regelmessig syklus +/- 2 dager. Har tatt innvendig ul, alt så normalt ut der. Hi Anonymous poster hash: 73316...10b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Vi også prøvde og prøvde på nr. 2, etter utredning fant vi ut at mannen har få svømmere. Ble raskt gravid første gang, så ingen forstår hvorfor. Ikke vent! Anonymous poster hash: f6f29...ef4
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 Jeg slet også. Tok en pause etter ett år. Gikk en mnd med p-ring, ble gravid rett etterpå. Gikk senere 6 uker på cerazette, og ble gravid tre dager etter jeg tok siste pille. Jeg har altså blitt lettere gravid rett etter å ha brukt disse. Kan jo være tilfeldig, men jeg tror det har hjulpet på noen av prosessene i kroppen. Har hørt flere som har blitt fort gravide etter å ha brukt cerazette. Så kan det gjøre godt med 1 mnd pause også. Spira sitter nok snart. Masse lykke til! Anonymous poster hash: 66b1e...06b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Ville bestilt time hos fastlegen, og bedt om utredning. Det tar jo fort noen uker å få time, og da er dere jo nesten på ett år (de fleste vil ikke henvise før man har prøvd selv i ett år). Lyv heller på dere de ukene som mangler. Det kan ta sin tid med utredning og evt ivf eller hva som blir aktuelt, så ieg ville ikke ventet lenger! Mest pga alderen deres. Aldersforskjell til evt søsken går nok greit uansett. Lykke til 😄 Anonymous poster hash: 3f5ab...8a1
*Smiley* Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 (endret) Slet med D samme. Alt så normalt ut på ul og blodprøver .Fikk henvisning til Lapraskopi, fant ut at jeg hadde sammennvokste eggledere . Ble operert og ble gravid 4 mnd etter lap. Nr 3 satt på første forsøk. Hvis dere har prøvd en stund nå så er det muligens noe som ikke er OK. Endret 16. august 2016 av *Smiley*
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 Man skal egentlig ha vært prøver i 1 år før man kan be om utredning men noen leger er jo greie og utreder litt før så dere kan være heldige Gjør man alt rett med tanke på når man har sex så er det bare 25% sjanse for at man blir gravid eller noen sånt, så det kan ta tid. Ei jeg kjenner ble gravid etter hun hadde bestilt time for utredning. Om du har brukt hormonprevensjon frem til oktober i fjor så skal du vite at det er ganske normalt å bruke ca 1 år på å bli gravid etter man har gått på hormonprevensjon. Man hører om mange som ble gravid med en gang men det er jo fordi de som bruker lengre tid som regel ikke vil snakke om det. Det trenger ikke være noe galt eller kanskje det bare skal til å få en pille som jeg ikke husker navnet på! Lykke til! Anonymous poster hash: 15795...73c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #11 Skrevet 16. august 2016 Vi slet også med nr 3. Prøvde og prøvde, men nei. Ble utredet og alt var bra med meg og mannen. Ble likevell ikke gravid. Vi dro til med ivf, og ble gravid på andre forsøk. Ca 2,5 mnd fra vi oppsøkte ivf. Anbefaler det når det har gått over 1 år med prøving.. Nå har vi en nyfødt liten baby her😍 Anonymous poster hash: a578a...091
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #12 Skrevet 16. august 2016 Bestill timen hos legen, gjerne til oktobermnd. Kanskje det hjelper deg og slappe av. Litt "omvendt psykologi" Anonymous poster hash: b4ed5...93b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #13 Skrevet 16. august 2016 Gå til gynekolog, få utredning, ultralyd av eggstokker, blodprøver av hormonnivå, om du er noe som helst overvektig, særlig om du har magefett, gå litt ned i vekt, aller helst ved å kutte ned på karbohydrater. Høyt inntak av sukker og lyse karbohydrater, samt magefett, gjør at man får feil hormonbalanse. Om mannen din får testet sin sæd til å være bra kan du få pergotime av legen. Noe du også kan prøve er utskylling av egglederne. Det funket som bare det her! Anonymous poster hash: 9fb89...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå