Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de virkelig så sunne som de skal ha det til?de røde smaker jo himmelsk og jeg kan fort spise 20 for dag😂😂

Anonymous poster hash: 0c3ee...0d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. De kan være nyttig for de (få) som har vitaminmangel. Vi bruker de som motivasjon for å ta tran. Unga får vitamimbjørn etterpå.

Anonymous poster hash: e34b1...657

Skrevet

Leste nettopp på siden deres at man ikke skulle ta tran om man tok vitaminbjørner

Skrevet

Er de virkelig så sunne som de skal ha det til?de røde smaker jo himmelsk og jeg kan fort spise 20 for dag

Det er selvfølgelig ikke sundt å ta for mye og du kan ikke spise de som godtteri.

Anonymous poster hash: 17905...f85

Skrevet

Leste nettopp på siden deres at man ikke skulle ta tran om man tok vitaminbjørner

Grunnen til det er at en kan få for mye vitamin A og d . Kan halvere dosen tran og bare ta 1 vitamin bjørn viss det er vanlig med 2 stk

Anonymous poster hash: eebb5...163

Skrevet

Er de virkelig så sunne som de skal ha det til?de røde smaker jo himmelsk og jeg kan fort spise 20 for dag😂😂

Da vil du få for mye av en del vitaminer.

Vitaminbjørner er unødvendig om man har et sunt og variert kosthold. Det man derimot bør innta av vitaminer er en høy dose D-vitamin daglig (helst 20 microgram). Kvinner som sliter med PMS osv kan godt ta magnesium og b6 også.

Å ta et multivitamin er ikke anbefalt, det kan medføre at man får for mye av noe, og for lite av noe annet (som D-vitamin) fordi man tror man får alt man trenger og ikke tar noe utenom

Anonymous poster hash: e3ed8...df8

Skrevet

Det er fordi norske retningslinjer på D-vitamin er bare tøys. Har du noen gang hørt om noen som har fått i seg for mye D-vitamin og blitt syk? Jeg spiser selv langt større doser for å holde nivået oppe og unngå mangel.

Skrevet

Dette har ikke nødvendigvis noe med tråden å gjøre da;- men husker da min 13 åring var 3-4 år...Vanligvis treg i magen...

Vi var på besøk til besteforeldre og plutselig MÅTTE hun på do... Det varte og rakk og til slutt var nesten doen fylt opp! Ikke direkte flytende, men ganske løst... SÅ glad og fornøyd etterpå (må nevne at hun både før og etter dette slet med treg mage og delvis forstoppelse selv med lactulose og andre hjelpemidler for å motvirke dette. Trengte et par "tarmskyllinger " med klyster gjennom småbarnsperioden også.....)  Lurte virkelig på dette,- blir hun syk nå (altså diare) men neida.... Kvelden etter skulle hun få vitaminbjørnen sin,- det var tomt! Hun hadde tømt over en halv boks! Og disse boksene er store! Det må ha skjedd dagen før, altså samme dag hun fikk "tømminga"...... Må si det var bra jeg ikke oppdaget det før såpass i etterkant,- og at "bieffekten" var ferdig da. Hadde nok fått litt panikk inni meg hvis ikke.

Jenta innrømmet det at hun hadde kost seg med de.... Og det var flere gang i årene etterpå jeg vurderte og gi henne vitaminbjørner som "godteri" i de periodene magen var som verst..... Å sette olje med lang slange i rumpa på en femåring for å løse opp bæsj,- er IKKE morsomt. Ikke når denne gruer seg og er nærmest hysterisk...En dose vitaminbjørner virket veldig enkelt i forhold...

Anonymous poster hash: 331ba...5dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...