Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Har trodd i hele dag at jeg har en jævel av en kvise i øregangen, og har klaga lett til omverdenen om det. Ble bare verre og verre. Nå er det umulig å sove, jeg hører dårlig, og det kjennes ut som at noen har stukket en kniv inn i ene øret mitt. Helt grusomt vondt. Har tatt Ibux nå. Ingen feber. Kan man ha ørebetennelse uten feber, da? Og uten forkjølelse? Hva gjør jeg....? Anonymous poster hash: b9bfb...3d9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Du ringer legen? Anonymous poster hash: 56461...c58
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Nå? I morgen? Anonymous poster hash: b9bfb...3d9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 Vondt i ytre øregang? Har selv hatt flere betennelser i ytre øregang. Det er syyykt vondt. Måtte få øredråper med antibiotika for å få bukt med det. Anonymous poster hash: 4438c...6c4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 Hvis det er så vondt som du beskriver, så ville jeg kanskje ringt legevakt bare for å spørre hva du burde gjøre. Du må nesten kjenne etter selv om du kan gå sånn til i morgen. Anonymous poster hash: 56461...c58
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #6 Skrevet 15. august 2016 Tusen takk for svar. Nå som jeg sitter oppreist er det litt bedre, og ibuxen har kanskje også lindret litt. Jeg får hangle meg igjennom natten, og så se an. Anonymous poster hash: b9bfb...3d9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #7 Skrevet 15. august 2016 Ørebetennelse er alltid verst når man ligger pga trykket i øret , bygg opp med puter på sofa eller senga. Ørebetennelse er forferdelig vondt :/ Jeg har mye ørebetennelser og det er kjempe vondt . Antibiotika tar det etter ett par tre dager som regel ( da har du ikke lenger intenst vondt ) så ville tatt meg en tur til legen . Ta smertestillende , og nesespray. Anonymous poster hash: 4ec5d...21f
Kubbelyset Skrevet 15. august 2016 #8 Skrevet 15. august 2016 Ja. Man kan fint ha ørebetennelse uten feber,og det kan i de aller fleste tilfeller gå seg til uten antibiotika. Sørg for å ta smertestillende (gjerne Ibux 400-600mg hver 6. time jevnt; inntil 4 ganger i døgnet) og ellers gjør det du føler lindrer. Som feks liggestilling eller nesespray. Ta kontakt med legen hvis du føler det er helt feil og du har så vondt at du ikke får sove eller får nedsaty allmenntilstand. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå