labine Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Når får barna deres lov å dra på stranda med venner og uten voksne? Er snakk om en liten innsjø og ikke sjøen...har på følelsen at det er mange i klassen til guttungen som får dra uten voksne.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 De har enda ikke gjort det og idag startet eldste på ungdomskolen. Vi har hytte rett ved vannet, så der får de gå alene spfremt de har sagt ifra. De har vært og badet hos noen venneer, men da har de avtalt at foreldrene er rett i nærheten. De seer badeplassen fra kjøkkenvindu. Men sånn helt, helt alene har de ikke vært enda. Nå har vi opplevd endel skader på badegjester derr vi har hytte, så ungene har sett hvor lett det kan skje noe. Jeg stoler på ungene mine, de er nesten vokst opp i vannet. Men det er om de blir vitne til noe som jeg ikke liker. Er det voksne tilstede så er det en betryggelse for meg, da er det ikke mine barn som alene må hjelpe til. De har opplevd ulike sårskader, allergisk reaksjoner, mistet bevisthet og mulig knekt rygg (heldigvis bare forslått og ingen alvorlige skader) Selv om de ikke har vært nært dette hver gang, blir de preget. De har ryddet plass slik at helikopter kan lande, hentet medisinskrin på hytta osv og de har hentet hjelp. Når vi er i nærheten kan vi hjelpe de og ikke minst så kan vi hjelpe de i tiden etter om det skulle være noe tragisk som skjer. Vi har snakket litt om det her hjemme og ungene er igrunn enige i min mening. Så om vennegjengen planlegger en badetur så planlegger de også at det er en voksen i nærheten. Dette uten at vi må mase på de. Anonymous poster hash: 957fa...405
labine Skrevet 16. august 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2016 Godt at andre tenker som meg, føles nesten litt hysterisk når det er mange som får dra uten voksne. Sønnen min syns heldigvis ikke det gjør noe å dra med meg. Om han absolutt ville på stranda med bare venner så hadde vi nok gjort det slik at jeg og lillesøsteren også dro på stranda men satt ett annet sted. Da er jeg tilgjengelig og kan følge med på han og vennene og de får være i fred for voksne.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 11 år. Anonymous poster hash: f66d7...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå