Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Evt hvor ofte tar dere en slik test. Jeg tok min første for 2 år siden da var jeg 31 år. Alt var i orden bortsett fra litt lavt d-vitaminnivå. Det var legen som mente det var lurt med en sjekk. Spurte egentlig bare om kolesterol siden det er arvelig høyt i mors familie. Er det vanlig å ta slike sjekker ofte? Jeg går ikke til legen hvis jeg føler meg frisk. Tar kun GU hvert 3 år. Anonymous poster hash: 939d6...482
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Jeg gikk maaaaange år uten å gå til lege annet enn for akutte ting (som var nesten aldri), eller nødvendige pga. en skade etter en ulykke. Men så ble jeg syk i begynnelsen av 30-åra, og etter det har det egentlig gått slag i slag, hver gang jeg tror jeg er frisk dukker noe nytt opp, og slik har det vært i 15 år nå. Fastlegen min sier det er greit å sjekke det mest grunnleggende en gang i året eller hvert halvannet år. Nå er det legetimer ca. en gang i måneden + noen timer på sykehus i løpet av året i tillegg, så nå sjekkes jeg ut og inn så ofte at det ikke lenger blir noen vanlige helsesjekker Hi, husk at du burde fått sjekket opp igjen d-vit.nivåene dine igjen etter 1-2 måneder da du fikk påvist lavt nivå. Om det fremdeles er lavt så bør du følge det opp. Anonymous poster hash: 372fd...16c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 Er det vanlig å gjøre det? Og hva sjekker man da? Anonymous poster hash: ad394...25c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 Tar bare celleprøve hvert tredje år Mannen tar full helsesjekk hvert år siden det er så dårlige genet i hans familie, arvelig høyt kolesterol, blodpropp, hjerte og karsykdommer. Broren hans fikk alvorlig hjerteinfarkt og holdt på å dø 42 år gammel.. Anonymous poster hash: e4441...44c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #6 Skrevet 15. august 2016 Har nettopp vært å tatt endel prøver som; stoffskifte, diabetes, vitaminer og kolesterol. Ba om dette selv, er 42 år. Fikk utslag på kolesterolet, som var for høyt. Verdier på 7,6 HDL og 5,8 LDL. Kunne nok ha gått med dette uoppdaget i mange år, så er nok lurt å ta en sjekk en gang i året/annethvert år. Tar også celleprøve hvert 3. år. Anonymous poster hash: 93f9f...c61
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #7 Skrevet 15. august 2016 Trudde det var vanlig på de fleste arbeidsplasser? Her har vi sjekk gjennom bedriftslegen 1 gang pr år. Dvs de sjekker alt fra blodtrykk, hørsel, syn, trivsel, etc etc... Anonymous poster hash: 67507...722
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Trudde det var vanlig på de fleste arbeidsplasser? Her har vi sjekk gjennom bedriftslegen 1 gang pr år. Dvs de sjekker alt fra blodtrykk, hørsel, syn, trivsel, etc etc... Anonymous poster hash: 67507...722 Jeg jobber som intensivsykepleier.. Vi har ikke bedriftshelsetjeneste. Vi får ikke engang gå til fastlege i arbeidstiden.. Anonymous poster hash: a5440...627
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå