Gå til innhold

Hvordan kan man trene bort magefett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nok å gå turer?

Tar imot alle tips 💟💟

Anonymous poster hash: bdd54...4a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig å punktslanke bare magen, man må nok trene hele kroppen. Styrke og løping er effektivt.

Anonymous poster hash: 27cd7...c2c

Skrevet

Hvis du går så du blir andpusten og svett, så kan det være nok, kommer jo an på hvor mye du har å ta av.

Hjelper også å kutte karbo-inntaket, fjern alle raffinerte matvarer hvis de er representert i kostholdet ditt.

Skrevet

Nei. Turer er ikke nok. Du må trene styrke. Fettet må forbrennes bort, og bygger du muskulatur, forbrenner du mer hele døgnet. I tillegg må du kutte ned på karbohydratene. Og kutte absolutt ALL sukker. Det fettet som ligger mellom innvollene dine og som gjør at magen buler ut, er der fordi kroppen forbrenner sukker før fett. Og så lenge du spiser sukker, vil kroppen aldri få sjansen til å tære på fettet.

Hilsen ei som endelig har flat mage

Anonymous poster hash: c1644...4df

Skrevet

Nei. Turer er ikke nok. Du må trene styrke. Fettet må forbrennes bort, og bygger du muskulatur, forbrenner du mer hele døgnet. I tillegg må du kutte ned på karbohydratene. Og kutte absolutt ALL sukker. Det fettet som ligger mellom innvollene dine og som gjør at magen buler ut, er der fordi kroppen forbrenner sukker før fett. Og så lenge du spiser sukker, vil kroppen aldri få sjansen til å tære på fettet.

Kan du si noe om hva man kan spise? Jeg skjønner hva man skal holde seg unna, men finner ikke ut hva jeg kan spise i stedet...

Hilsen ei med skikkelig food-baby...

Anonymous poster hash: b03ac...bac

Skrevet

Hvilke type styrke har du trent? Og hvor mye?

Anonymous poster hash: 5491e...c2d

Skrevet

Kan du si noe om hva man kan spise? Jeg skjønner hva man skal holde seg unna, men finner ikke ut hva jeg kan spise i stedet...

Hilsen ei med skikkelig food-baby...

Anonymous poster hash: b03ac...bac

Ren mat, dvs ikke prefabrikert.

MYE grønnsaker.

Bær heller enn frukt.

Er ikke redd for melkefett og veldig grovt brød.

Og egg har vært kjempeviktig fordi det metter veldig om man får spisekick.

Spiser mest tidlig på dagen og mindre og mindre mot kvelden.

Og drikker mye te gjennom dagen (uten sukker; svart te med melk i). Dette gjør at jeg spiser mindre mengder mat generelt.

Skrevet

Hvilke type styrke har du trent? Og hvor mye?

Frivekter. Det bygger mye mer muskulatur enn apparater, da støttemuskulaturen brukes i mye større grad. Trener tungt og er målbevisst (dvs drar ikke på trenibg med skravlevenniner).

Magemuskulatur har jeg fått bl.a ved slyngetrening (de fleste treningssentre har dette, men jeg vurderer å investere hjemme nå, da slyngene har uante muligheter og er ganske morsom trening, anbefaler deg å se litt på noen youtube-videoer).

Harde styrketreningsøkter tirs, tors og søndag. Dagene mellom har jeg tatt en økt yoga eller en kjapp spaser-/joggetur eller fjelltur. Det gjelder å forbrenne mer inntaket, hver dag!

Skrevet

Frivekter. Det bygger mye mer muskulatur enn apparater, da støttemuskulaturen brukes i mye større grad. Trener tungt og er målbevisst (dvs drar ikke på trenibg med skravlevenniner).

Magemuskulatur har jeg fått bl.a ved slyngetrening (de fleste treningssentre har dette, men jeg vurderer å investere hjemme nå, da slyngene har uante muligheter og er ganske morsom trening, anbefaler deg å se litt på noen youtube-videoer).

Harde styrketreningsøkter tirs, tors og søndag. Dagene mellom har jeg tatt en økt yoga eller en kjapp spaser-/joggetur eller fjelltur. Det gjelder å forbrenne mer inntaket, hver dag!

...mer ENN inntaket, skulle det såklart stå😄

Skrevet

Med frivekter mener du altså at du trener armer, biceps o.l? Trener du f.eks mage som i situps e.l?

Skrevet

Med frivekter mener du altså at du trener armer, biceps o.l? Trener du f.eks mage som i situps e.l?

Ja, hard trening med relativt tunge manualer (på folkemunne 'pumpe jern'😄). Det er den eneste måten å øke muskelmasse relativt fort, slik at kroppen kan begynne å forbrenne fett gjennom hele dagen.

Å trene selve magemuskulaturen er bare en del av hele treningen. Du trener uansett magen gjennom mange andre øvelser. Pluss at magefettet forsvenner med muskelmasseøkning + kostholdsendring (først og fremst sukkerkutt). Men den beste øvelsen for magen er kryss-situps (strekk ut ene benet i lufta, imens du cruncher albue mot motstående ben) og crunch i slynge.

Skrevet

Løping og romaskin forbrenner fett som bare rakkern..

Jeg har markerte magemuskler pga løping.

Anonymous poster hash: 99d96...dcd

Skrevet

Jeg har gått ned 9 kg de siste 4 ukene ved å jogge/gå fort 45 min HVER dag.

I tillegg trener jeg styrke (apparater) 3 dager i uka, 30 min pr gang.

Jeg tør påstå mesteparten av de 9 kg er mage/hofter, og litt pupper.

Hvis noen har noen supertriks for bh-valkene bak på ryggen så tar jeg imot - de har IKKE krympet...!

Anonymous poster hash: 0fbd3...a12

Skrevet

Jeg har gått ned 9 kg de siste 4 ukene ved å jogge/gå fort 45 min HVER dag.

I tillegg trener jeg styrke (apparater) 3 dager i uka, 30 min pr gang.

Jeg tør påstå mesteparten av de 9 kg er mage/hofter, og litt pupper.

Hvis noen har noen supertriks for bh-valkene bak på ryggen så tar jeg imot - de har IKKE krympet...!

Anonymous poster hash: 0fbd3...a12

Kjøp større bh!😆

Fortsett å løp! Alt forsvinner om du løper nok!

Anonymous poster hash: 99d96...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...