Gå til innhold

2 spørsmål om fondantkake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppskriften er til langpanne, så den passer ikke i springform. Jo tørrere kake, jo lettere å få fondant pent. Jeg syns smaken er viktigst og godtar heller litt bulker i fondanden, men jeg smaker av andres kaker at ikke alle tenker likt...

Anonymous poster hash: 0b511...37d

Skrevet

Du må jo ha et tynt lag glasur under fondanten, ellers blir det fryktelig tørt

Ville nok valgt en kake som er litt fastere i fisken og laget for springform.

Anonymous poster hash: 44ea2...0c1

Skrevet

Denne kaken vil garantert smake bedre med glasur under fondanten. Du kan glatte glasuren med en palette kniv eller en varmet spiseskje/vanlig kniv.

Legge på fondanten og glatte ut klumper med hendene forsiktig utenpå Fondanten.

Mye bedre med en kake som smaker godt enn en kake som bare er fin å se til... Ser ikke helt vitsen..

Kaken må lages i langpanne.

Anonymous poster hash: e30ed...897

Skrevet

Takk for svar!

Hvorfor kan den ikke lages i rundform? Skal lage en batmankake, så må ha den rund... tilpasse hvor mye røre man trenger selvsagt..

Anonymous poster hash: 453eb...76c

Skrevet

Takk for svar!

Hvorfor kan den ikke lages i rundform? Skal lage en batmankake, så må ha den rund... tilpasse hvor mye røre man trenger selvsagt..Anonymous poster hash: 453eb...76c

Ja, hvis man tilpasser mengden, så går det selvfølgelig greit med en annen form :)

Personlig liker jeg best langpanne uansett hva jeg lager og så bare skjærer jeg det til, enten det skal være en actionfigur eller en katt :)

Men rund form går også bra :)

Anonymous poster hash: e30ed...897

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...