Gå til innhold

Foranliggende morkake og spark/bevegelser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du som er flergangsfødende og i uke 30-32 beskrive litt hvordan og hvor ofte du kjenner babyen i magen?

Er det stor forskjell fra tidligere graviditeter?

Anonymous poster hash: 73789...8dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i akkurat samme situasjon som deg. Uke 32 og morkaka foran denne gangen, til forskjell fra forrige gang. Myyye roligere i dette svangerskapet. Har en del dager hvor jeg må legge med ned og «kjenne etter» om det er liv, det var jeg aldri nødt til i forrige svangerskap.

Skrevet

Er i uke 32 med foranliggende morkake. Har hatt en gang med lite liv hvor han la seg med rumpa ned (uke 28)- da kjente jeg lite i et par dager. Utover det kjenner jeg mye liv&sparking gjennom hele dagen/natten. Babyen er rolig når jeg er i bevegelse. Kjente liv (spark) i uke 14 og han har vært aktiv siden :)

Ble forøvrig mindre spark etterhvert som de blir større, men skal være mange bevegelser da. Blir det stille selv om du drikker noe iskaldt (+evt spiser noe sukker) i en periode hvor babyen vanligvis er aktiv bør du kontakte føden. Husk registrering av bevegelser over minst en times tid liggende helt rolig uten mobil/TV/forstyrrelser.

Skrevet

Jeg er selv tredjegangs og merker stor forskjell fra de to andre. Det skal sies at det var to svært aktive jenter den gangen, men uansett er det litt skummelt å kjenne mindre nå. Jeg kjenner selvfølgelig bevegelser/spark jevnt gjennom hele dagen, men det føles ut som om hele svangerskapet er mange uker tidligere fordi sparkene er så mye svakere.

Hi

Skrevet

Jeg er selv tredjegangs og merker stor forskjell fra de to andre. Det skal sies at det var to svært aktive jenter den gangen, men uansett er det litt skummelt å kjenne mindre nå. Jeg kjenner selvfølgelig bevegelser/spark jevnt gjennom hele dagen, men det føles ut som om hele svangerskapet er mange uker tidligere fordi sparkene er så mye svakere.

Hi

Litt snodig at det er såpass til forskjell hos deg. Med førstemann lå morkaken i bakkant og sparkene er omtrent de samme denne gangen. Har du mye fostervann eller veldig stor livmor?

Skrevet

Hehe, størrelse på livmor har jeg rett og slett ikke fått noen tilbakemelding på etter ul;)

Normalt med fostervann og normal vekst på barnet. Har fått tilbakemelding om at det også ser aktivt ut og har fine bevegelser på ultralyd.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...