Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #26 Skrevet 15. august 2016 Hvorfor i all verden skulle jeg glemme det? Foreldrene følger barnehagens opplegg Anonymous poster hash: 1e0d9...815 Jeg spurte om du skulle være 15 dager i barnehagen, ser nå at jeg kan ha misforstått svaret ditt Anonymous poster hash: 04002...df2
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #27 Skrevet 15. august 2016 Forstår jeg det riktig at noen faktisk er i barnehagen sammen med barnet i 10 dager?! Anonymous poster hash: 0f5e8...f1a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #28 Skrevet 15. august 2016 Jeg spurte om du skulle være 15 dager i barnehagen, ser nå at jeg kan ha misforstått svaret ditt Anonymous poster hash: 04002...df2 Ja, ser jeg svarte litt uklart 😊 Anonymous poster hash: 1e0d9...815
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #29 Skrevet 15. august 2016 Ser at noen er helt forskrekket over at noen bruker godt tid på tilvenningen. Dere er litt i utakt med tiden. Barnet rekker ikke å opprette en trygg tilknytning på en dag (før man forlater batnet "en liten tur" dag to). Skal man faktisk gjøre overgangen mykere må foreldrene faktisk bruke noen dager med barnet i barnehagen - slik at barnet kan utvikle en relasjon til de voksne der før det blir forlatt av foreldrene. Relasjoner utvikles over tid. At man bruker tid på tilvenningen er bare et problem dersom man gjør det til et problem. Anonymous poster hash: e8923...37b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #30 Skrevet 15. august 2016 Ser at noen er helt forskrekket over at noen bruker godt tid på tilvenningen. Dere er litt i utakt med tiden. Barnet rekker ikke å opprette en trygg tilknytning på en dag (før man forlater batnet "en liten tur" dag to). Skal man faktisk gjøre overgangen mykere må foreldrene faktisk bruke noen dager med barnet i barnehagen - slik at barnet kan utvikle en relasjon til de voksne der før det blir forlatt av foreldrene. Relasjoner utvikles over tid. At man bruker tid på tilvenningen er bare et problem dersom man gjør det til et problem. Anonymous poster hash: e8923...37b Det starter mange nye barn i løpet av de første ukene i august. Skulle virkelig likt å se alle foreldrene være der i 10 dager. Det hadde blitt livlig det, for både barn, foreldre og ansatte. Tjohei! Nei her tok vi en tredagers og det har gått aldeles fint. Anonymous poster hash: 0f5e8...f1a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #31 Skrevet 15. august 2016 Vi planla å ha lang tilvenning med kortere dager. Men dessverre blir det ikke alltid som man planlegger. Fikk ikke plass før 15. aug. Så da blir det tre dager denne uka(før de stenger tors og fre), og to dager neste uke. Mannen jobber turnus så tar fri og kortere dager innimellom. Jeg synes det er forferdelig urettferdig at de som fyller år etter barnet mitt får starte to uker før mitt barn i bhg. Mitt barn er født i januar. Da vi startet denne uka hadde alle barna startet. Dvs. værtfall 10—12 barn født etter juni hadde oppstart før oss. Vi ønsket oss tidlig oppstart. Anonymous poster hash: 96a34...65a Jeg sliter med å se logikken din..? Jeg sier det ikke for å være slem, jeg oppriktig ser ikke logikken med at ditt januarbarn (2015?) skal begynne før Lises junibarn, 2015? Anonymous poster hash: 0d31a...9e4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #32 Skrevet 15. august 2016 Merkelig at det nærmest er status å være ferdig m tilvenning på 3 dager. Hos min tok det lang tid og heldigvis hadde vi en forståelsesfull barnehage som hjalp oss m en tilvenning som funket. Flott m barn som tilpasser seg fort, men en såpass stor endring i barnets hverdag som barnehage er så syntes jeg det ikke er rart at det ikke bare er for alle små å ta en "tredagers". Anonymous poster hash: 77923...e01
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #33 Skrevet 15. august 2016 HI her. Godt å se at flere tenker som meg. Vi tenker å bruker lang tid, for barnets del. Ikke at vi kommer til å stå utenfor å skrape på døren til barnehagen, men å tilpasse barnets mye hverdag på mildest mulig måte Anonymous poster hash: da43f...f08
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #34 Skrevet 15. august 2016 Merkelig at det nærmest er status å være ferdig m tilvenning på 3 dager. Hos min tok det lang tid og heldigvis hadde vi en forståelsesfull barnehage som hjalp oss m en tilvenning som funket. Flott m barn som tilpasser seg fort, men en såpass stor endring i barnets hverdag som barnehage er så syntes jeg det ikke er rart at det ikke bare er for alle små å ta en "tredagers". Anonymous poster hash: 77923...e01 Det er et stort hopp fra tre dager til ti dager da. Vil si det finnes en mellomting. Og hun som skrev det skrev jo at det hadde vært planlagt siden fødselen, så det handlet jo ikke om at de hadde et barn som trengte litt ekstra oppfølging og støtte i denne overgangen. De aller fleste barna greier seg fint med tre dager. De som trenger litt mer kan jo gjerne ha fem. Barn ER forskjellgie. Men beklager altså, å være i barnehagen sammen med barnet i ti dager (om dette ikke er et vanvittig utrygt barn) syns jeg faktisk er ganske drøyt. Anonymous poster hash: 0f5e8...f1a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #35 Skrevet 15. august 2016 Det er et stort hopp fra tre dager til ti dager da. Vil si det finnes en mellomting. Og hun som skrev det skrev jo at det hadde vært planlagt siden fødselen, så det handlet jo ikke om at de hadde et barn som trengte litt ekstra oppfølging og støtte i denne overgangen. De aller fleste barna greier seg fint med tre dager. De som trenger litt mer kan jo gjerne ha fem. Barn ER forskjellgie. Men beklager altså, å være i barnehagen sammen med barnet i ti dager (om dette ikke er et vanvittig utrygt barn) syns jeg faktisk er ganske drøyt. Anonymous poster hash: 0f5e8...f1a Tror du må lese bedre hva som blir skrevet 😊 Anonymous poster hash: 1e0d9...815
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #36 Skrevet 15. august 2016 Det er et stort hopp fra tre dager til ti dager da. Vil si det finnes en mellomting. Og hun som skrev det skrev jo at det hadde vært planlagt siden fødselen, så det handlet jo ikke om at de hadde et barn som trengte litt ekstra oppfølging og støtte i denne overgangen. De aller fleste barna greier seg fint med tre dager. De som trenger litt mer kan jo gjerne ha fem. Barn ER forskjellgie. Men beklager altså, å være i barnehagen sammen med barnet i ti dager (om dette ikke er et vanvittig utrygt barn) syns jeg faktisk er ganske drøyt. Anonymous poster hash: 0f5e8...f1a Hvorfor er det drøyt? Bare nysgjerrig på hvordan du tenker. Er det drøyt fordi det ikke er vanlig her til lands? Er det noe negative konsekvenser? Jeg personlig skulle ønske ti dagers innkjøring var normalen, selvsagt ikke alle på en gang. Det er ikke feil å trygge et lite barn ekstra godt. Men, dette er ikke mulig for de fleste. Sånn er det bare. Og selvsagt finnes det barn som tilpasser seg veldig fort og greit. Men klarer ikke å se at ti dager er drøyt... Anonymous poster hash: 7168b...21f
Roheryn Skrevet 15. august 2016 #37 Skrevet 15. august 2016 Har avsatt tre uker - han går fire dager i uka. I forrige uke var vi der sammen tre dager (kun før dupp de første to), fjerde dagen var jeg der fram til duppen, la ham ned og tok en tur så han var der alene i ca en halvtime etter at han våkna. Samme taktikk i dag, men nå var jeg borte 1,5 time etter at han våkna. Tenker det blir det samme i morra, og så får personalet ta over å legge ham også så jeg bare er der litt fra morran av. Neste uke satser jeg på å levere og dra, men er tilgjengelig og henter tidlig. Heldigvis har vi en barnehage som applauderer lang tilvenning og som ikke kaster ut noen foreldre. Foreldrene trenger faktisk også å trygges på at dette går bra, ikke minst fordi en trygg mamma eller pappa er viktig for hvordan barnet reagerer ved levering.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2016 #38 Skrevet 15. august 2016 Har en gutt som hadde første dagen i dag...vi var i bhg i to timer, i morgen skal vi møte halv 10 å være til halv 2..kanskje litt kortere..jeg som mamma kommer til å være der hele dagen. På onsdag er dag.3, vår primærkontakt mente at dersom det går bra i morgen så vil de gjerne at vi tar sjans på at jeg kun skal være en liten time med han på torsdag..leverer han da til frokost i bhg 7.30 å henter han igjen etter frukt kl.14.30..har også såpass dialog meg bhg at skulle det bli noe problem så ringer de å jeg henter han. Har fri hele uken så kan hente han i løpet av 10 min. Har en ganske trygg gutt som leker fint både alene og med andre barn. Mener at dette med innkjøringsdager/tilvenning må være helt opp til hver enkelt, "du kjenner ditt barn best"..å alle barn er forskjellige noen bruker 2 dager andre bruker 1 uke..syns ikke noen skal føle seg som dårlige foreldre av den grunn ! Anonymous poster hash: 461d5...437
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #39 Skrevet 16. august 2016 Jeg har lang tilvenning, gutten min er 3 år. Vi drar i barnehagen kl 9, da har det meste roet seg. Mange som gråter mye fra 8-9+ litt kaos med det første måltidet, mange som savner foreldrene sine og gråter endel. Jeg er i barnehagen fra 9-ca 10, ser at han slapper av og har fin kontakt med de andre. Så drar jeg i 2-3 timer. Dette fungerer fint for oss, og barnehagen. Dette har vi gjort i 2 uker, vil gradvis trappe nedetiden jeg er der på morningen. Nå Når jeg ser han stoler med på personalet, og de andre barna gråter mindre om morningen . Anonymous poster hash: e7859...d7e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #40 Skrevet 16. august 2016 Jeg sliter med å se logikken din..? Jeg sier det ikke for å være slem, jeg oppriktig ser ikke logikken med at ditt januarbarn (2015?) skal begynne før Lises junibarn, 2015? Anonymous poster hash: 0d31a...9e4 Fordi de som har januarbarn har gått lengre uten lønn. Anonymous poster hash: 96a34...65a
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #41 Skrevet 16. august 2016 Vi har 10 dager hvor en av oss har fri hver dag. Det betyr ikke 10 dager i barnehagen, men 3-4 etter behov. Er på dag to nå, tipper det blir fire. Mye på grunn av kronglete soving. Neste uke er vi tilgjengelig og går for korte dager Anonymous poster hash: d897b...236
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #42 Skrevet 16. august 2016 nr 3 startet i bhg forrige uke, (er 13 mnd). Hadde 3 dagers innkjøring, men jeg har en fleksibel jobb som gjør at jeg kan gi henne kortere dager en god stund fremover. Anonymous poster hash: 4c584...a52
Appelsinpiken Skrevet 16. august 2016 #43 Skrevet 16. august 2016 Fordelen med småsøsken som begynner i samme barnehage som storesøsken ar at vi ikke trenger mer enn 3 dager på å venne de til å være der alene. Så jeg spøker med at jeg har et års innkjøring De ansatte har holdt minstemann mens jeg har hjulpet storesøsken, og vi har hatt god tid til å leke litt. Så når det er ordentlig barnehagestart så er alt veldig kjent. Vi er heldige som kan gjøre slik
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #44 Skrevet 16. august 2016 Nr 1 hadde 3 dager. Nr 2 har foreløpig 5 dager. Trenger nok noen dager til. Spesielt å se alle her som er mødre som tror og mener at alle barn skal og bør være a4. Litt trist... Det er stor forskjell på bhg, når på året barna er født, hvor lenge de har MÅTTET vært hjemme pga null bhgplass osv. Prøv å se det litt større enn akkurat deres egen situasjon. Har vi ikke alle forskjellige behov? Anonymous poster hash: 3e161...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå